شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

بهترین خودروهای کم‌مصرف در اوضاع گرانی جهانی بنزین

قیمت جهانی بنزین همچنان در حال افزایش است و قیمت متوسط هر گالن بنزین در آمریکا به رقم قابل‌توجه ۴.۲۵ دلار رسیده است. این قیمت بالاترین رکورد برای بنزین در آمریکاست و بی‌شک باعث خواهد شد خریداران خودروهای جدید به خرید خودروهای کم‌مصرف‌تر فکر کنند.  

احتمالا با ادامه این روند، توسعه و بازار خودروهای الکتریکی شده با سرعت بیشتری رشد یابد. هرچند هنوز ظرفیت‌های تولید فعلی جوابگوی نیاز و تقاظای بازار فعلی هم نیست.با در نظر گرفتن این موضوع ما از شما عزیزان می‌خواهیم بپرسیم بهترین خودروهای کم‌مصرف بازار جهانی چه خودروهایی هستند.

در بخش خودروهای سواری گزینه‌ها بسیار محدودتر شده‌اند زیرا طی سال‌های اخیر قیمت بنزین به سطح بسیار پایین‌تری نسبت به سال ۲۰۰۸ رسیده بود. برخی از خودروها فراموش شده‌اند اما هنوز هم گزینه‌های کم‌مصرف خوبی همچون تویوتا کرولا هیبرید و هیوندای الانترا هیبرید وجود دارند. تویوتا مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۴.۴/۴.۵/۴.۵ لیتری در هر صد کیلومتر دارد درحالی‌که مصرف سوخت هیوندای به ترتیب ۴.۴/۴.۲/۴.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف سوخت این دو خودرو کمی بیشتر از تویوتا پریوس است اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که شاید خریداران بخواهند نگاهی به آن‌ها داشته باشند.

رانندگانی که نیازمند فضای بیشتر هستند می‌توانند نسخه‌های هیبریدی هوندا آکورد، تویوتا کمری و هیوندای سوناتا را انتخاب کنند. این خودروها مصرف سوخت ۴.۴ تا ۵.۷ کیلومتر در صد کیلومتر دارند. افرادی که بودجه بیشتری در نظر گرفته‌اند می‌توانند بی ام و ۳۳۰e پلاگین هیبرید را انتخاب کنند که در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۳۵ کیلومتری دارد. این خودرو قیمت پایه ۴۲۹۵۰ دلاری دارد و از مشوق مالیاتی ۵۸۳۶ دلاری برخوردار است. در بخش کراس اوورها فورد اسکیپ هیبرید حضور دارد که مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی آن به ترتیب ۵.۳/۶.۳/۵.۷ لیتری است. این خودرو از نظر مصرف سوخت اندکی بهتر از تویوتا راو ۴ هیبریدی است اما تویوتا به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک سود می برد.

دیگر گزینه خوب این بحث تویوتا ونزا است که به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و قوای محرکه هیبریدی ۲۱۹ اسبی عرضه می‌شود. این خودرو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۵.۸/۶.۳/۶ لیتر را بر جای می‌گذارد. خودروهای شاسی‌بلند و پلاگین هیبریدی متنوعی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکیپ، راو ۴، هیوندای توسان و کیا سورنتو اشاره کرد.

داچیا ساندرو

مصرف سوخت میانگین: ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر

فیات ۵۰۰ هیبریدی

مصرف سوخت میانگین: ۵ لیتر در صد کیلومتر

فورد فیستا اکوبوست mHEV

مصرف سوخت میانگین: ۵.۰۱ لیتر در صد کیلومتر

سوزوکی بالنو

مصرف سوخت میانگین: ۵.۱ لیتر در صد کیلومتر

سوزوکی بالنو

فولکس واگن آپ

مصرف سوخت میانگین: ۵.۰۳ لیتر در صد کیلومتر

فولکس واگن آپ

سئات لئون

مصرف سوخت میانگین: ۵.۰۴ لیتر در صد کیلومتر

سئات لئون

 

مزدا ۳ هاچ بک e-Skyactive X

مصرف سوخت میانگین: ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر

مزدا 3 هاچ بک

رنو کلیو هیبریدی E-Tech

مصرف سوخت میانگین: ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر

رنو کلیو هیبریدی

اوپل/واکسهال آسترا ۱.۵  توربو D

مصرف سوخت میانگین: ۴.۵ لیتر در صد کیلومتر

اوپل/واکسهال آسترا

سوزوکی سلریو

مصرف سوخت میانگین: ۴.۸۹ لیتر در صد کیلومتر

سوزوکی سلریو

هیوندای i10 1.2 MPi

مصرف سوخت میانگین: ۵.۱ لیتر در صد کیلومتر

هیوندای i10

هوندا جاز

مصرف سوخت میانگین: ۴.۵ لیتر در صد کیلومتر

هوندا جاز

پژو ۳۰۰۸ پیورتک

مصرف سوخت میانگین: ۵.۸۸ لیتر در صد کیلومتر

پژو 3008 پیورتک

تویوتا یاریس کراس

مصرف سوخت میانگین: ۴.۹ لیتر در صد کیلومتر

تویوتا یاریس کراس

تویوتا یاریس ۱.۵ هیبرید

مصرف سوخت میانگین: ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر

تویوتا یاریس 1.5 هیبرید

اگرچه خودروهایی که ذکر کردیم فقط چند مدل محدود بودند اما گزینه‌های کم‌مصرف زیادی هم وجود دارند که ممکن است در بازارهای دیگری یافت شوند. بعلاوه ما خودروهای پلاگین هیبریدی را نیز که مصرفی به مراتب پایین‌تر دارند درنظر نگرفته‌ایم.

منبع خبر: