شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اطلاعیه حزب کارگزاران سازندگی ایران به مناسبت.

 

سالگرد ارتحال امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام پانزدهم خرداد

امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مرجع عالیقدرتشیع، رهبر موفقی بود که با بسیج ملت ایران توانست انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و نظام جمهوری اسلامی ایران را مستقر کند.  

امروز در چهل‌وچهارمین پیروزی نهضت بزرگ مردم ایران و در طلیعه سی‌وسومین سال رحلت آن بزرگمرد، در حالی به احترام او ایستاده و در تدارک بزرگداشت یاد و نام امام هستیم که این زمان بیش از هر قطعه‌ای از تاریخ پرتلاطم کشور، جامعه به وجود معنوی و مبانی اندیشه راهگشای او در استقرار جمهوریت و اسلامیت نیازمند است، و اگر امروز او در میان مردم نیست راه و رسم و سیره ارجمند او می‌تواند بر تمامی مشکلات، ما را هادی و راهبر باشد و ملت را از گردنه‌های خطیر زمانه به سلامت عبور دهد. باور ما این است که اگر امروزه جامعه ایرانی با گرفتاری‌های عدیده‌ای هم در سطح منازعات جهانی و هم در عرصه مناسبات سیاست داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، ناشی از فاصله گرفتن از مبانی و اصول و باوری است که امام راحل در آغاز تأسیس نظام آن را پایه گذارد و با تاکید مکرر بر این اصل مترقی که «میزان رای ملت» است، صحه گذاشت و مسئولان و کارگزاران نظام را هشدار و بیدارباش داد که اگر از خواست ملت و مطالبات به حق آنان فاصله بگیرند و با بهانه و ادعای اینکه مصلحت مردم را بهتر از خود آنان تشخیص می‌دهند، از انتظارات و پاسخگویی درست به جامعه طفره بروند، بی‌تردید در مسیر دیکتاتوری قدم برداشته‌اند‌.
حزب کارگزاران سازندگی ایران که سالیانی است بایدهای منظومه سیاسی و خدمت‌گزاری خویش را بر اساس نظریه جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم بنیان‌گذاری کرده است، بر این باور اصرار می‌ورزد که ظرفیت فکری و اندیشه سیاسی امام تنها متعلق به عصر ده ساله راهبری او نبود، بلکه ذخیره ماندگار و پرتوانی است که نه‌تنها برای امروز بلکه برای سالیانی متمادی می‌تواند افق پیش روی رهبران جامعه را به سوی نیک‌بختی و بهروزی ملت‌هایشان بگشاید و در تمسک به اصول و اندیشه مردم‌گرایانه امام، بحران‌ها را در سایه فهم درست از او، الفت‌ها‌ و وحدت نظرها و همدلی‌ها‌ را در میان قاطبه‌ مسئولان‌ و دیدگاه‌های سیاسی متنوعی که دل در گرو خدمت به خلق خدا بسته‌اند، فراهم بسازند. امام بزرگوار امروز به مثابه پرچمی در اهتزاز، نماد جمهوریت و وحدت ملت است، نماد مسئولیت‌ و مرجعیت و خودباوری است. بی‌شک تا آینده‌های دور، امام کانون الهام‌بخش و مرکز هدایت و گشایش ماست.
کارگزاران سازندگی ایران به مثابه حزبی که دل در گرو خدمت صادقانه به جامعه نجیب ایران دارد، می‌کوشد تا نشان دهد که اصول بنیادین مکتب امام پایه مشروعیت و مقبولیت نظام بوده و هست و هیچ اصلی در میان اصول دیدگاه‌های آن بزرگمرد بیش از تاکید روی مردم و رای مردم و التزام به خواست مردم درخشندگی و تابشگری ندارد. مشروعیت چنین نظامی مرهون حفظ و حراست از این اندیشه و استمرار حاکمیت آن بر تمام شئون‌ نظام و دولت و جمهوریت ماست و این وفاداری حقیقت مسّلم و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که تا آینده‌های دور، ضامن حیات و پویایی‌ جامعه و حاکمیت است و التزام بدان جامعه را از گزند حوادث در امان نگه خواهد داشت.
کارگزاران سازندگی ایران، چون خادمانی صادق و بی‌ادعا، در این مطالبه به حق، با مردم همراه‌اند و ضمن تمجید و تقدیر از رسالت تام و تمام امام خمینی که در سال پنجاه‌وهفت با اتکا و باور به مردم به پیروزی رسید، مسئولان کشور را بار دیگر به تمسک و التزام به مبانی و اندیشه سیاسی امام که در کانون آن «مردم» جوهره اصلی آنند فرامی‌خواند.

منبع خبر: