شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

رونمایی از پیکاپ جدید جک با 150اسب‌بخار قدرت

گروه JAC به‌تازگی از نسخه ویژه‌ پیکاپ هانتر خود رونمایی کرده است.کمپانی های چینی امسال با سبد کاملی از محصولات به نمایشگاه پکن آمده اند. کمپانی «جک» هم در این نمایشگاه با خودروهای مختلفی حضور پیدا کرده که مهم ترین و جدیدترین آن ها پیکاپ “T9” است.  

جک T9 پیکاپی است که به عنوان جانشینی برای T8 در نظر گرفته شده و با لوازم آفرودی به نمایشگاه پکن آمده است. جک در پکن قصد دارد که قابلیت های آفرودی این خودرو را برجسته تر نشان دهد. چراغ های جلو در این خودرو به سبک طراحی در سری X و بسیار مشابه به جک X7 طراحی شده، جلوپنجره بسیار بزرگ آن به رنگ طوسی است که نشان جک با رنگ قرمز و با اندازه ای بزرگ در وسط آن قرار گرفته است. در راستای سپر جلو و عقب، دور تا دور خودرو فلاپ های برجسته پلاستیکی دیده می شود که به عضلانی تر شدن این پیکاپ بزرگ کمک کرده است. چراغ های روز در بالا و چراغ های اصلی جلو کمی پایین تر قرار گرفته و در قسمت پایینی سپر مه شکن ها دیده می شود. در مجموع، طراحی این پیکاپ با لایه بندی بسیار و پیچیده تر از آن چیزی است که در T8 دیده می شد جک T9 5620 میلی متر طول، ۱۹۶۵ میلی متر عرض و ۱۹۲۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۳۴۰۰ میلی متر است. این اعداد نشان می دهد که با یک پیکاپ بزرگ سر و کار داریم و ابعاد از همه نظر نسبت به T8 افزایش داشته است. در نمای عقب این پیکاپ نکته خاصی در طراحی دیده نمی شود و المان های طراحی مشابه T8 است. البته در این نسخه، که مناسب آفرود است، در قسمت بار با استفاده از باربند مخصوص و جای لاستیک یدک سعی شده جذابیت این پیکاپ بیش تر شود.درون این پیکاپ طراحی کاملاً متفاوت است و با طراحی مدرن طرف هستیم. در وسط، صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. المان های طراحی داخلی به کلی با آن چه در T8 دیده می شد متفاوت است. رنگ زمینه در طراحی داخلی قهوه ای و کرم است و در قطعاتی از طرح چوب استفاده شده که جلوه خاصی به طراحی داخلی داده است. هنوز در مورد امکانات و آپشن های استاندارد این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده اما انتظار می رود این خودرو در نسخه فول به امکاناتی مثل رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، حالت تک دیفرانسیل عقب – دو دیفرانسیل سبک – دو دیفرانسیل سنگین، ترمز دیسکی چهار چرخ، قفل دیفرانسیل عقب، چراغ روز، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، دو کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد لاستیک، نمایشگر لمسی اندروید، کروزکنترل، سیستم تهویه الکتریکی اتوماتیک، تریم داخلی چرم، استارت دکمه ای، شیشه ها و آینه های برقی و… مجهز باشد.

جک T9 به پیشرانه های ۲ لیتر توربو بنزینی و ۲٫۵ لیتر توربو دیزلی مجهز خواهد بود. پیشرانه ۲ لیتر توربو در این خودرو نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را تولید می کند. در مورد پیشرانه دیزلی هم انتظار می رود همین میزان قدرت را داشته باشیم. البته میزان گشتاور در پیشرانه دیزلی بیش تر خواهد بود.

شیطان سبز (Green Demon) در چهار مدل مختلف با محدوده قیمت 163800 تا 191800 یوآن روانه بازار می‌شود. نسخه شیطان‌سبز ظاهر جذاب‌تری نسبت به پیکاپ هانتر دارد و دارای کیت‌های مخصوص رانندگی آفرود است. گرین‌دیمن نسخه ارتقایافته پیکاپ Hunter به حساب می‌آید که محصول سال 2022 است. ظاهر خودرو شباهت بسیاری با هانتر معمولی (یا همان نسخه Bobcat) دارد، ولی قسمت‌های مختلف از جمله لوگوی JAC، ناحیه چراغ‌های مه‌شکن، رینگ چرخ‌ها، دستگیره درها، باربند، قلاب بکسل و غیره به رنگ سبز درآمده‌اند. خودرو جدید براساس حداقل فاصله پایه تا زمین (230 میلی‌متر)، بادیگر به کیت بالابرنده 2 اینچی بلک‌مامبا مجهز شده است تا ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین پیدا کند.

رونمایی از پیکاپ جدید جک با 150اسب‌بخار قدرت

این خودرو همچنین از سیستم تنظیم میرایی 9 دنده‌ای بهره می‌گیرد. بخش عقب خودرو حالت کاربردی‌تری پیدا کرده است. نمای عقب حالا شامل اجزای گنتری چندمنظوره MK، قلاب بکسل MK، کاور تخت BEST WYLL و غیره می‌شود. دو بشکه بنزین بزرگ هر کدام با حجم 30لیتر به سقف اضافه شده است. اگر سوخت خودرو تمام شود، این دو بشکه به راننده اجازه می‌دهند مسافتی حدود 400کیلومتر را بدون دغدغه طی کند. نسخه شیطان سبز پیکاپ هانتر با موتور دیزلی 2لیتری توربو یا موتور بنزینی 2.4لیتری توربو در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. موتور دیزلی قادر به تولید 150اسب‌بخار قدرت و 360نیوتون‌متر گشتاور است و با استانداردهای آلایندگی National VI همخوانی دارد. این در حالی است که حداکثر قدرت و گشتاور موتور بنزین‌سوز نیز به ترتیب به 211اسب‌بخار و 320نیوتون‌متر می‌رسد.  نیروی موتور به‌واسطه گیربکس 6 سرعته، هر چهارچرخ خودرو را به حرکت درمی‌آورد.

منبع خبر: