پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

جک J4 برقی محصول مشترک کرمان موتور و گروه مپنا معرفی شد

شرکت کرمان موتور و گروه مپنا در حاشیه نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو از نسخه برقی خودرو جک J4 رونمای کردند.شرکت کرمان موتور که تولید محصولات شرکت JAC را برعهد دارد در همکاری با گروه مپنا اقدام به تولید جک J4 برقی نموده است.  

 نمونه فعلی خودرو برقی کرمان موتور در حال گذراندن مراحل تست و بررسی و در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو کشور به نمایش درآمده است.ماشین جک J4 برقی تولید کرمان موتور از یک پیشرانه برقی با توان ۱۲۰ کیلووات (۱۶۰ اسب بخار) و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر می‌برد و توان تولیدی به محور جلو انتقال پیدا می‌کند. جک J4 برقی به پکیج باتری‌های ۴۱ کیلووات ساعت مجهز است و با هر بار شارژ کامل حدود ۳۰۰ کیلومتر را می‌تواند طی کند. این خودرو با استفاده از سیستم فرایند بازیافت انرژی حاصل از ترمزگیری و شتاب منفی در حالت بهینه تا حدود ۳۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل باتری می‌تواند طی کند.

خودرو برقی جک J4 محصول جدید کرمان موتور

سیستم ورودی شارژر خودرو جک J4 برقی کرمان موتور دوگانه است و از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند ودر حالت شارژ سریع، ظرفیت ۱۰ تا ۸۰ درصد، باتری ها در زمانی کمتر از ۴۵ دقیقه پر می‌شوند. با استفاده از شارژ معمولی، در زمانی در حدود پنج ساعت و نیم ظرفیت باتری‌ها تکمیل می‌شود. در بخش فنی که با همکاری شرکت مکو و گروه مپنا به انجام رسیده است و فضای در نظر گرفته شده برای باتری های J4 برقی در کف خودرو تعبیه شده است و فضای صندوق عقب حفظ شده است. همچنین سایر بخش‌های خودرو بر اساس تکنولوژی‌های روز جهان در بخش جلویی جانمایی شده است.خودرو برقی جک J4 برای تهویه بهتر از فناوری خنک کننده‌ی آب خنک مجهز است این موضوع به حفظ کارایی و راندمان پیشرانه برقی در شرایط آب و هوایی مختف کمک می‌کند.    

بخش شارژر خودرو برقی جک J4

گارانتی در نظر گرفته شده برای پیشرانه برقی و پکیج باتری های 8 سال است و توسط شرکت مپنا تامین می‌شود. از لحاظ عمر به گفته شرکت تولیدکننده باتری‌ها تا حدود 12 سال عمر خواهند داشت. گفته می‌شود که شرکت کرمان موتور از طراحی ظاهری متفاوت و اختصا پلتفرم PS1 برای ارائه جک J4 برقی استفاده خواهد کرد و این خودرو برقی با چهره جدید و فیس لیفت و همچنین لیست کامل‌تری از امکانات عرضه خواهد شد و برنامه تولید این خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است.

 

 
 

 

 

منبع خبر: