جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

با حضور معاون اول ریِیس جمهور

 

افتتاح دو کارخانه قطعه سازی کرمان موتور در بم

دو پروژه تولیدی صنایع خودروسازی کرمان در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.  

در آیین افتتاح همزمان پروژه های سرمایه گذاری صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، دو کارخانه پرس شاپ قطعات بدنه خودرو و خط تولید سرسیلندرشرکت کرمان موتور نیز با حضور جناب آقای دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور و مدیران ارشد گروه در ارگ جدید بم افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی صنایع خودروسازی کرمان این دو کارخانه با هدف افزایش قطعات ساخت داخل محصولات صنایع خودروسازی کرمان در بم آماده بهره برداری شده است.

در سخنرانی افتتاح آنلاین پروژه، آقای مهندس علی بهرامی مدیر عامل شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو  توضیحات مبسوطی را در خصوص هر دو پروژه ارایه نمود.

 وی گفت. راه اندازی خطوط پرس شاپ قطعات بدنه از سال ۱۳۹۷ آغاز و در سال ۱۴۰۱ آماده فعالیت گردیده و هزینه ریالی افتتاح پروژه ۴۰۰ میلیون ریال و هزینه ارزی آن ۴.۶ میلیون یورو بوده است. این کارخانه در سال اول امکان پرس  ۲۰۰ هزارقطعه و در نهایت یک میلیون قطعه در سال را دارا است.

ایشان افزود پروژه خط ماشین کاری سرسیلندر در سال ۹۹  آغاز و امسال آماده بهره برداری گردید. این خط توان تولید ۱۰۰ هزار دستگاه در سال اول و ۴۰۰ هزار دستگاه را به مرور زمان خواهد داشت. هزینه ریالی سرمایه گذاری شده برای این خط ۶۲ میلیارد ریال و هزینه ارزی آن ۵.۲۷ میلیون یورو است. مهندس بهرامی با ابراز خرسندی از اجرایی شدن هر دو پروژه گفت آنچه برای ما ارزشمند است امکان اشتغال زایی ۵۶۴ نفر در این دو کارخانه است.

منبع خبر: روابط عمومی صنایع خودروسازی کرمان