چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

تجسم طراحی مدل‌های آینده چری در خودرو Gene

خودروی Gene نمودی از مدل‌های آینده چری در سال ۲۰۲۵ است. خودروی کانسپت چری جین بازتابی از توسعه طراحی در سه سال آتی را به نمایش می‌گذارد. این سبک از طراحی به تولید انبوه خواهد رسید.  

یکی از جنبه‌های قابل‌ملاحظه در کانسپت چری جین، سیستم نورپردازی آن است. چراغ‌های جلو و عقب ماشین متشکل از نوارهای دیودی بوده که به صورت یکپارچه، سراسر عرض بدنه را دربرمی گیرند. زمانی که خودرو در حالت اوتوپایلت (رانندگی خودکار) قرار دارد، رویه نورپردازی متفاوتی فعال شده و چراغ‌ها به شکل نوارهای باریک درمی‌آیند. البته در هر صورت نشان چری در جلو و عقب ماشین روشن می‌شود.

 چری جین در دسته کراس اوورها قرار می‌گیرد که طول آن برابر ۵ متر بوده و عرض و ارتفاع خودرو به ۱.۷۵ متر می‌رسد. این وسیله نقلیه تقریبا هم جثه با شاسی‌بلند Exeed VX است. درب‌های ماشین در دو جهت متفاوت باز و بسته می‌شوند و چهار صندلی به حالت جداگانه درون کابین جاسازی شده‌اند. این طراحی، جزو خصیصه‌های مشترک بین اکثر خودروهای آینده خواهد بود.

در حالت اوتوپایلت، فرمان ماشین به سمت پنل جلو فشرده شده و صندلی‌ها حالت نیمه خوابیده پیدا می‌کنند. در مقابل سرنشینان جلو یک نمایشگر بزرگ ۲۷ اینچی قرار دارد که جزوی از سیستم رسانه‌ای گلکسی اکوسیستم است.

در کانسپت چری Gene خبری از درب صندوق‌عقب نیست. در عوض بخش بالایی قسمت عقب ماشین به سمت بالا باز شده و بخش پایینی به همراه محفظه‌ای حاوی دو کوادروکوپتر و یک اسکیت بورد برقی (!)، به سمت بیرون حرکت می‌کند.

کانسپت جین دارای پنل‌های خورشیدی در قسمت بالای بدنه بوده و از پیشرانه برقی استفاده می‌کند. اما کمپانی چینی اطلاعات چندانی در خصوص آن‌ها منتشر نکرده است. تولید انبوه این خودروها حداقل از سه سال آینده آغاز می‌شود.

 
داغ

کانسپت 

 
منبع خبر: