جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

کیا سونت 2023 کراس اوور برند محبوب کره ای در ایران

کیا سونت 2023 یکی دیگر از محصولات این خودروساز کره ای بوده که قرار است توسط کوشا خودرو به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شود. کیا سونت Sonet یک کراس اوور کامپکت و جمع و جور اقتصادی که در اولین محموله وارداتی خودروهای کیا به ایران نیز حضور داشته است.  

کیا سونت را باید ارزانترین کراس اوور این خودروساز کره ای دانست که نسبت به کیا سلتوس و کیا سول جایگاه پایینتری دارد. با توجه به حضور کیا سونت در اولین محموله وارداتی خودروهای کیا به ایران، می توان حدس زد که کوشا خودرو تمرکز ویژه ای روی واردات این خودرو به بازار ایران دارد.

اگر نام کیا سونت برایتان آشنا نیست چندان جای تعجب ندارد. کیا سونت در ابتدا یک کراس اوور ویژه بازار هند بود که از اواخر سال 2021 به این کشور عرضه شده است. طی این مدت کیا سونت چنان در بازار هند محبوب شد که این خودروساز کره ای تصمیم به عرضه این کراس اوور اقتصادی و جمع و جور به بازار دیگر کشورهای در حال توسعه و اقتصادی پسند گرفت. به همین جهت بود که کیا سونت به بازار کشورهایی همچون اندونزی، آمریکای جنوبی، آفریقا و حال هم ایران وارد شده است.

kia sonet 2023 کیا سونت وارداتی کوشا خودرو (1)

ظاهر کیا سونت 2023 وارداتی کوشا خودرو

کیا سونت 2023 روی پلتفرم جدید این شرکت موسوم به K پلتفرم توسعه یافته است. طراحی کیا سونت نسبت به کراس اوورهای لوکس تر این برند کاملا ساده تر و اقتصادی تر اجرا شده، اما همچنان امضای کیا در پروفیل جلو این خودرو دیده می شود که این امضا به جلوپنجره پوزه ببر مانند این خودرو مربوط می شود که از دو طرف با چراغ های جلو احاطه شده است. چراغ های روشنایی در روز به صورت یکپارچه با چراغ های اصلی طراحی شده و مه شکن ها نیز مقداری پایین تر و داخل سپر قرار گرفته اند. همچنین در بالای جلوپنجره شاهد نصب لوگوی جدید کیا هستیم که این لوگو را روی دیگر محصولات وارداتی این برند و همچنین تابلو نمایندگی های کوشا خودرو نیز مشاهده کرده ایم.

kia sonet 2023 کیا سونت وارداتی کوشا خودرو (1)

در نمای جانبی اقتصادی بودن کیا سونت کاملا مشخص است. طراح از اجرای خطوط تیز و زاویه دار و اغراق آمیز در دیزاین این خودرو کاملا خودداری کرده و یک طراحی ساده اما زیبا را شاهد هستیم.

کیا سونت 2023 وارداتی در نمای عقب نیمچه شباهتی به برادر بزرگتر خود یعنی اسپورتیج دارد. در این قسمت شاهد طراحی چراغ ها به هم پیوسته هستیم. همچنین سپر نیز تم دو رنگ به صورت ترکیبی از رنگ بدنه و مشکی داشته و داخل آن یک دیفیوزر نقره ای رنگ نیز نصب شده که چهره این خودرو را در نمای عقب اسپرت تر جلوه می دهد. اما عنصر اقتصادی بودن در دیزاین تمام قسمت های کیا سونت دیده می شود که این سیاست برای کاهش قیمت تمام شده این خودرو اجرا شده است.

kia sonet 2023 کیا سونت وارداتی کوشا خودرو (1)

داخل کابین کیا سونت 2023 وارداتی

کیا سونت 2023 وارداتی به نسبت به خودروی اقتصادی کابین زیبایی دارد. اما دیزاین کابین در عین زیبایی ساده بود و پیچیدگی خاصی در آن دیده نمی شود. وجه مشترک همه خودروهای اقتصادی پلاستیک خشک بوده که جنس داشبورد و رودری های این خودرو را تشکیل داده اند. صندلی ها نیز دارای پوشش چرم مصنوعی با رد دوخت قرمز رنگ هستند. طراحی غربیلک فرمان مشابه با دیگر خودروهای کیا اجرا شده که یکی از جذابیت های این خودرو محسوب می شود. همچنین در میان داشبورد نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده که هرچند ابعاد خیلی بزرگی ندارد، اما وجود آن در یک خودروی اقتصادی نعمت است. طراحی دریچه های سیستم تهویه و کلیدهای تنظیم سیستم تهویه در قسمت میانی داشبورد نیز از جمله دیگر نکات جذاب کابین کیا سونت 2023 بوده و طراح سعی کرده در عین سادگی، کابین این خودرو را جذاب طراحی کند.

kia sonet 2023 کیا سونت وارداتی کوشا خودرو (1)

مشخصات فنی کیا سونت 2023 وارداتی

کیا سونت 2023 کاملا یک خودروی اقتصادیست. اگر از ظاهر به اقتصادی بودن این خودرو پی نبردید، قطعا با مطالعه مشخصات فنی کیا سونت متوجه این موضوع می شوید. کیا سونت 2023 وارداتی دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 114 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس CVT به چرخ های جلو این خودرو منتقل شده و خبری از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک نیست. تعلیق جلو کیا سونت 2023 از نوع مکفرسون و تعلیق عقب از نوع فنر پیچشی است.

kia sonet 2023 کیا سونت وارداتی کوشا خودرو (1)

کیا سونت وارداتی ابعاد بسیار جمع و جوری هم دارد و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل 4120، 1790 و 1625 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2500 میلی متر اعلام شده است. فاصله کف کابین کیا سونت از سطح زمین نیز 205 میلی متر اعلام شده که با وجود اینکه یک کراس جلومحرک بوده، فاصله بسیار خوبی از سطح زمین دارد.

kia sonet 2023 کیا سونت وارداتی کوشا خودرو (1)

امکانات و آپشن های کیا سونت 2023 وارداتی

کیا سونت 2023 وارداتی در زمینه تجهیزات ایمنی و رفاهی کاملا معمولی بوده و حداقل ها را در اختیارتان می گذارد. این خودرو دارای دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، آینه های برقی جانبی با قابلیت تاشوندگی خودکار، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، پایش فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع دستی، دوربین دنده عقب، نمایشگر مالتی مدیا لمسی 8 اینچی در میان داشبورد با درگاه اندروید اتو و اپل کار پلی، بلوتوث و USB و … است.

kia sonet 2023 کیا سونت وارداتی کوشا خودرو (1)

قیمت کیا سونت وارداتی 2023

کیا سونت 2023 در بازارهای جهانی بسته به سطح آپشن ها قیمتی بین 17 تا 22 هزار دلار دارد. هرچند در تمام دنیا کیا سونت 2023 جزو اقتصادی ترین خودروها محسوب می شود، اما با تعرفه واردات وزارت صمت و سایر هزینه هایی که شامل خودروهای وارداتی می شود و همچنین عرضه در بورس کالا، قطعا این خودرو با قیمت اقتصادی به دست مردم نمی رسد. بدین ترتیب با وجود اینکه کیا سونت 2023 یک خودرو کاملا اقتصادیست، اما با قیمتی به مراتب بالاتر از رقبای چینی و در حد گرانترین خودروهای چینی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

 

منبع خبر: