پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تبریز 1401

 

دست پر کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تبریز

کرمان موتور در حالی با دست پر به نمایشگاه خودرو تبریز آمده است که استقبال از غرفه آبی پوشان کرمانی نشان می دهد این خودروساز توانسته است با شناسایی نیاز بازار،محصولات متنوعی را عرضه کند.  

شرکت کرمان موتور یا همان کرمان خودرو یکی از شرکت‌های خودروسازی داخلی است که فعالیت خود را از سال 1369 با واردات محصولات شرکت کره‌ای دوو آغاز کرد.

پس از آن این خودروساز اقدام به مونتاژ خودروهای دوو در ایران کرد و سرانجام پس از پستی و بلندی‌های فراوان این شرکت تبدیل به شریک تجاری کمپانی خودروسازی جک چین در ایران شد و محصولات متنوعی از این خودروساز را در بازار ایران عرضه کرد. در جدیدترین نمایشگاه خودرو تبریز 1401 کرمان موتور برخی از محصولات پرفروش خود را در غرفه خود به نمایش درآورد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


گزارش تصویری غرفه کرمان موتور را اینجا ببینید


کی ام سی T8

جدیدترین پیکاپ شرکت کرمان موتور KMC T8 بوده که محصولی پرطرفدار از شرکت جک چین است. تی 8 یک پیکاپ دو دیفرانسیل بوده که از زمان عرضه به بازار بخاطر مزایای متعددی که داشت توانست تبدیل به یک خودروی موفق و پرطرفدار شود.

کی ام سی T8 از نظر طراحی ظاهری خودرویی زیبا و در عین حال ساده بوده که شباهت زیادی به تویوتا هایلوکس دارد. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌های اصلی فرمی کشیده و خشمگین داشته که چراغ‌های مخصوص روز خودرو نیزداخل آن قرار گرفته است. جلوپنجره نیز به صورت چهارضلی با اندازه بزرگ طراحی شده و تا بخش سپر کشیده شده است. این جلوپنجره با خطوط افقی کرومی تزئین شده و نشان KMC برروی آن قرار گرفته است.

 

کی ام سی تی8



نمای عقب T8 کرمان موتور تقریبا ساده اما هماهنگ با سایر قسمت‌های خودرو طراحی شده است. چراغ‌های اصلی به صورت یک تکه، عمودی و مانند بیشتر پیکاپ‌ها خارج از درب قسمت بار طراحی شده است و گرافیک داخلی قابل قبولی دارند. از نکات مثبت طراحی این خودرو محل قرارگیری دوربین دنده عقب است. این قطعه در مکانی مناسب نصب شده تا راننده بهترین زاویه دید را از عقب خودرو داشته باشد. سپر نسبتا باریک عقب علاوه بر محل نصب پلاک، میزبان چراغ‌های دنده عقب و مه‌شکن‌های خودرو است.

در بخش طراحی کابین T8 داشبورد زیبا و نسبتا مدرنی دارد. در قسمت بالای داشبورد دریچه‌های تهویه مطبوع به همراه کلید فلاشر خودرو قرار گرفته‌اند. پایین تر از آن ها داخل یک قاب کرومی که تا انتهای داشبورد کشیده شده یک مانیتور بزرگ به همراه کلیدهای کنترلی لمسی، بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع که به صورت الکتریکی و بدون نمایشگر است و سپس چند کلید برای بخش دیفرانسیل و ESP خودرو قرار دارند.

ظاهر فرمان بسیار شبیه به دیگر محصول کرمان موتور یعنی جک S5 بوده و کلاستر یا پشت آمپر این خودرو از دو دایره بزرگ و آنالوگ به همراه یک صفحه نمایش دیجیتالی که همان کامپیوتر سفری خودرو است تشکیل شده است. متریال به کار رفته درون کابین این خودروی پیکاپ کیفیت مطلوب و قابل قبولی داشته و در بلند مدت ظاهر خود را حفظ خواهند کرد. همچنین فضای اتاق نیز جادار و نسبتا راحت ارزیابی می‌شود.

در بخش مشخصات فنی KMC T8 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو شارژ بوده که این پیشرانه توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتون متر گشتاور را داراست. این خودروی دو دیفرانسیل مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی است که به صورت عادی تمام نیرو را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند که در صورت نیاز توانایی این را دارد در حالت‌های چهار چرخ سبک یا سنگین قرار گیرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 150 کیلومتر در ساعت داخل کاتالوگ آن اعلام شده است. از نکات مثبت این پیکاپ مجهز بودن این خودرو به قفل دیفرانسیل خودکار یا همان دیفرانسیل کلاچدار و همچنین توان حرکتی مناسب در دورهای پایین است. ترمزهای این خودرو نیز در هر چهار چرخ دیسکی بوده و عملکرد خوبی دارند. همچنین از ویژگی های این خودرو می توان به سیستم تعلیق مستقل دو جناغی با فنر لول در محور جلو و سیستم فنر شمش در محور عقب اشاره کرد.

 

تی8


از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این پیکاپ پر آپشن می‌توان به مواردی از جمله سیستم مولتی مدیا به همراه مانیتور و شش بلندگو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتولایت و دی لایت، آینه‌های جانبی برقی گرمکن دار، فرمان هیدرولیکی به همراه کلیدهای کنترلی، گرمکن شیشه عقب، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، رکاب جانبی، تریم چرمی کابین، چراغ زنون جلو و LED عقب، سنسور عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، چراغ مه شکن جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی ، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و سنسور باد تایر ها اشاره کرد.

کی ام سی K7

دیگر محصول کرمان موتور کراس اوور فول سایز کمپانی جک است که در ایران با نام KMC K7 عرضه شده است. شرکت کرمان موتور که نماینده رسمی شرکت جک در ایران است، پس از تجربه موفقی که از عرضه کراس اوور هایی نظیر جک S5 و S3 کسب کرد تصمیم گرفت تا به بازار کراس اوورهای لوکس نیز با خودروی جک X7 با نام KMC K7 وارد شود. این خودرو در اصل نسخه جدید و فیس لیفت جک S7 می‌باشد.

در بخش طراحی ظاهری کمپانی جک از ترندهای طراحی روز دنیا در طراحی K7 استفاده کرده است. در نمای جلوی این خودرو شاهد ظاهری خشن و مدرن هستیم. اولین موردی که از نمای جلوی این کراس اوور چینی به چشم می‌خورد طراحی جدید چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ خودرو است. جلوپنجره این خودرو طراحی بسیار بزرگ و پهنی دارد و درون آن از طراحی‌های کهکشانی و غیره خبری نیست و با خطوط عمودی کرومی تزئین شده است. چراغ‌های جلو به صورت دو تکه طراحی شده و در قسمت بالا تنها یک خط نسبتا بزرگ قرار گرفته که داخل آن نیز چراغ‌های روز و راهنما قرار گرفته است و گرافیک روشن شدن چراغ‌های راهنما نیز حالت جذابی دارد. قسمت اصلی چراغ‌ها نیز به همراه مه‌شکن‌های خودرو نیز روی قسمت سپر در دو طرف خودرو قرار گرفته‌اند.

 

کی7


نمای عقب کی ام سی K7 نیز طراحی بروزی دارد. چراغ‌ها همانند اکثر خودروهای جدید بازار بهم پیوسته طراحی شده‌اند که میان آنها نیز لوگوی KMC قرار گرفته است. همچنین چراغ‌های عقب به صورت دو تکه طراحی شده‌اند اما قسمت اصلی چراغ‌ها به علت اینکه اندازه درب صندوق تقریبا با عرض خودرو یکی شده، روی درب صندوق قرار گرفته‌اند.

کراس اوور جدید کرمان موتور در نمای داخلی نیز مانند بیرون آن ظاهری مدرن و بروز دارد. در بخش داشبورد میانی خودرو یک صفحه نمایش بزرگ لمسی در بالاترین قسمت قرار گرفته و در زیر آن نیز دریچه‌های تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده‌اند که دور تا دور آنها با خطوط کرومی تزئین شده است. دکمه فلاشر نیز میان دریچه‌های تهویه مطبوع قرار گرفته است. چند دکمه نیز در زیر دریچه‌ها قرار دارد و سیستم کنترل تهویه مطبوع نیز به صورت لمسی از روی صفحه نمایش خودرو قابل تنظیم می‌باشد.

متریال داخل کابین کیفیت مطلوبی داشته و در بلند مدت با افت کیفیت روبرو نخواهد شد. از نظر فضای کابین نیز به واسطه فاصله دو محور مناسب این خودرو فضای پا برای سرنشینان عقب مناسب و فضای سر نیز قابل قبول است.

در بخش مشخصات فنی K7 مجهز به یک پیشرانه 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر بهره می‌برد که توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور را دارد. لازم به ذکر است که موتور این خودرو از نوع تزریق مستقیم (TGDI) است که بازدهی بهتری دارد. همچنین این خودرو مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه از نوع تر است که قدرت تولید شده توسط موتور را تنها به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 11/93 و همچنین مصرف ترکیبی آن نیز حدود 8/6 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی کی ام سی K7 خودرویی کامل و سطح بالاست. این خودرو به امکاناتی نظیر سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ عدد بلندگو، صفحه نمایش 12/3 اینچی لمسی، سیستم ناوبری GPS، بلوتوث، سیستم کنترل باد لاستیک ها، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف و سقف پاناروما، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور، آینه الکتروکرومیک وسط، کروز کنترل، تهویه مطبوع دوگانه، درب صندوق عقب برقی، پوشش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده با حافظه، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی، سامانه الکترونیکی پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، ترمز پارک برقی، ترمز پارک خودکار و 4 کیسه هوای ایمنی مجهز شده است.

جک S3

جک S3 را می‌توان کوچکترین کراس اوور کرمان موتور دانست که از همان ابتدای عرضه به بازار در کنار رقبایی که داشت توانست با موفقیت زیادی روبرو شود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای در سال 2013 رونمایی شده و تاکنون دو فیس‌لیفت را تجربه کرده است. این خودرو به خاطر قیمت‌گذاری درست و امکانات قابل قبول فروش خوبی را تاکنون در ایران داشته است.

از نظر طراحی ظاهری جک S3 در نمای جلو یک طراحی خشن و جسورانه‌ای را شاهد هستیم. چراغ‌های جلو ظاهری اخم آلود و جدی دارند و جلوپنجره خودرو نیز به صورت یک تکه و عریض با خطوط کرومی به همراه لوگوی قدیمی کمپانی جک قرار دارد. چراغ‌های مه‌شکن در پایین‌ترین قسمت سپر قرار گرفته‌اند و خطوط طراحی روی سپر عمق بسیار کمی دارند.

 

جک اس3


در نمای عقب طراحی محافظه‌ کارانه‌ای دارد. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه طراحی شده‌اند و یک اسپویلر نسبتا بزرگ بالای شیشه عقب قرار گرفته که چراغ ترمز زیر آن تعبیه شده است. یکی از نکات مثبت در نمای عقب جک اس 3، قسمت‌های کرومی روی سپر عقب است که ظاهر این خودرو را اسپرت‌تر کرده است.

درون کابین جک اس 3 طراحی زیبا و قابل قبولی وجود دارد. داشبورد این خودرو توسط یک خط کرومی به دو قسمت تقسیم شده است. در بخش بالا یک مانیتور 7 اینچی به همراه کلیدهای تنظیم سیستم مولتی مدیا قرار گرفته‌اند و همچنین خروجی‌های هوای سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت عمودی در دو طرف مانیتور قرار دارند. در قسمت پایینی داشبورد هم بخش کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده است. ارگونومی کابین جک اس 3 قابل قبول ارزیابی می‌شود و راننده به تمامی ادوات خودرو دسترسی مناسبی دارد. فضای کابین برای سرنشینان جلو و عقب مناسب بوده و کیفیت متریال به کار رفته در اتاق هم سطح بالایی دارد.

جک S3 در بخش فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 1/6 لیتری تنفس طبیعی است که از سیستم VVT نیز بهره می‌برد. موتور این خودرو 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور را توسط یک گیربکس CVT به چرخ‎‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. مصرف سوخت جک S3 به صورت ترکیبی حدود 7/5 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

 

جک اس5


از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز این خودروی کراس اوور مجهز به امکاناتی نظیر کامپیوتر سفری، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، صندلی‌های چرمی، سان‌روف برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور 7 اینچی لمسی، بلوتوث، سنسور و دوربین دنده عقب، چراغ‌های اصلی مجهز به سنسور نور و سیستم مشایعت، چراغ‌های روشنایی در روز، مه‌شکن‌های جلو و عقب، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سیستم رهیاب، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات چهار جهته دستی، سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، ایربگ راننده و سرنشین، سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, ESC, HBA و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC مجهز شده است.

جک S5

جک S5 نیز محصولی دیگر از کمپانی چینی جک است که در ایران از سال 1393 تاکنون در حال تولید و مونتاژ بوده است. تولید نسخه اول این خودروی کراس اوور تا سال 1399 ادامه داشت تا اینکه سرانجام در همان سال کرمان موتور نسخه فیس لیفت آن را معرفی کرد. نسخه ماقبل فیس لیفت در دو نسخه اتوماتیک و دستی تولید می‌شد اما این نسخه تنها در مدل اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود.

در بخش طراحی ظاهری این خودرو تفاوت‌های چندانی با نسخه قبلی نکرده است. چراغ‌های جلو همان فرم خشن قبلی را داشته و جلو پنجره به صورت مشکی یک دست با خطوطی کرومی طراحی شده است. به غیر از جلو پنجره از موارد دیگری که نسبت به نسخه قبل تغییر کرده مه شکن های این خودرو میباشد که به صورت LED در آمده اند. همچنین سپر S5 جدید نیز باز طراحی شده و جزئیاتی تغییر کرده اند.

در بخش عقب هم باز همان طراحی قبل را شاهد هستیم و تنها تفاوت نسخه فیس لیفت با مدل قبلی نوشته های روی درب صندوق هستند که حال بجای 2.0T عبارت 1.5T GDI حک شده که نشان از قلب تپنده جدید آن دارد. چراغ های عقب این خودرو به صورت دو تکه طراحی شده و چراغ های دنده عقب به همراه مه شکن هم روی سپر این خودرو قرار گرفته‌اند.

 

جک اس5


با ورود به کابین جک S5 نیو همان داشبورد نسل قبل را شاهد هستیم بدون کوچکترین تفاوت. یک مانیتور بزرگ به همراه سایه بان معروفش که در بالای داشبورد قرار گرفته و زیر آن بخش کنترل تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده است. غربیلک فرمان فرم خوب و خوش دستی دارد و قسمت کیلومتر شمار هم کماکان عقربه ای به همراه یک کامپیوتر سفر است. از نظر فضای کابین نیز جک S5 خودرویی مناسب خانواده‌ها بوده و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

قلب تپنده جک ‌S5 نیوفیس بزرگترین تفاوت این خودرو با نسخه قبلی است. این کراس اوور جدید کرمان موتور مجهز به یک پیشرانه 1/5 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربو شارژ که جایگزین پیشرانه 2 لیتری توربو قبلی شده است. این پیشرانه جدید توان تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما جعبه دنده ای که روی جک S5 جدید قرار گرفته همان جعبه دنده نسخه قدیمی است که یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه از نوع تر میباشد. پیشرانه این خودرو مجهز به سیستم GDi است که همان سیستم پاشش مستقیم سوخت می‌باشد. کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش راندمان از ویژگی‌های این سامانه است.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی جک S5 جزو خودروهای نسبتا پر آپشن محسوب شده و امکاناتی نظیر سانروف، گرمکن آینه ‌های کناری، آینه ‌های کناری تاشونده برقی، سنسور نور (اتولایت)، چراغ ‌های روشنایی در روز، کامپیوتر سفری، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کنترل پایداری ECS، ترمز پارک برقی EPB، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرازیری HDC، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC، کروز کنترل، 4 کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی)، نمایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، دکمه ‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم مولتی مدیا به همراه نمایشگر لمسی و درگاه USB و بلوتوث، سنسور باران، گرمکن شیشه جلو، استارت دکمه‌ای، سامانه ورود بدون کلید بر روی این خودرو قرار دارد.

جک J4

محصول دیگری از کرمان موتور که در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز قرار دارد سدان جمع و جور این خودروساز یعنی JAC J4 است. J4 در اصل جایگزینی برای جک J5 بود که اتفاقا آن خودرو نیز با استقبال خوبی از سوی مشتریان ایرانی مواجه شد. پس از حدود شش سال از عرضه این خودرو به بازار ایران کرمان موتور تصمیم گرفت این خودروی سدان جمع و جور خود را با آپشن‌های بیشتری به بازار عرضه کند.

در بخش طراحی بیرونی جک J4 طراحی نسبتا ساده و محافظه کارانه‌ای دارد. طراحی این خودرو به سال 2012 میلادی بر می‌گردد و طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره در ساده‌تدین حالت ممکن قرار دارد. جلو پنجره خودرو با خطوط افقی کرومی تزئین شده و میان آن نشان جک قرار گرفته است. اما سپر جلو اما با حجم پردازی‌های مختلفی همراه شده و کمی این نما را از سادگی درآورده است.

در نمای عقب جی 4 نیز همان طراحی ساده ظاهر جلو تکرار شده اما قدیمی به نظر نمی‌رسد. چراغ‌های اصلی به صورت بیضی شکل و دو تکه طراحی شده و یک نوار کرومی این رو چراغ راه بهم وصل کرده است. بر روی سپر عقب هم تنها چراغ‌های مه‌شکن و شب نما قرار گرفته است.

 

جک جی4


با ورود به کابین جک J4 طراحی قابل قبولی را شاهد هستیم که بعد از گذشت سال‌ها کماکان طراحی قابل قبولی دارند. در داشبورد میانی داخل یک قاب کرومی خروجی هوای تهویه مطبوع خودرو به همراه سیستم پخش خودرو قرار گرفته و زیر آن هم بخش کنترل سیستم تهویه مطبوع واقع شده است. فرمان به فرم اکثر محصولات جک غربیلکی سه شاخه داشته که بر روی آن کلیدهایی کنترلی سیستم صوتی خودرو قرار گرفته است. ارگونومی داشبورد قابل قبول ارزیابی می‌شود و فضای اتاق نیز جادار و مناسب است.

در بخش فنی جک J4 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که قبل‌تر آن‌را بر روی جک J5 داشتیم. این پیشرانه توانایی تولید 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور را دارد.همچنین جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT بوده که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یکی از نکات مثبت این سدان اقتصادی کرمان موتور استفاده از سیستم فرمان برقی است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی جی 4 حدود 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز این خودروی سدان به امکاناتی نظیر سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، شیشه‌ها و تنظیم آینه‌های بغل برقی، روکش‌های چرمی، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، سنسور نور، چراغ مشایعت، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای ضد قفل ABS مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD مجهز شده است.

کی ام سی J7

پرچمدار سدان‌های شرکت کرمان موتور KMC J7 بوده که در اصل محصولی با نام A5 PLUS از شرکت سهول که زیرمجموعه برند جک چین است می‌باشد. این خودروی سدان برای اولین بار در سال 1401 رونمایی شد و سرانجام فروش آن در همین سال آغاز شد. اکنون این خودرو در نمایشگاه خودرو تبریز حضور داشته و استقبال زیادی از آن شده است.

از نظر طراحی ظاهری J7 خودرویی مدرن و امروزی است که از ترند روز طراحی دنیا بهره می‌برد. همچنین این خودرو در کلاس خودروهای لیفت بک قرار گرفته و هنگام باز کردن درب صندوق شیشه عقب نیز باز می‌شود. در نمای جلو چراغ‌های اصلی به صورت تمام LED بوده و فرمی باریک، کشیده و خشنی دارند. نکته جالب توجه این است که این چراغ‌ها از طریق یک نوار LED به یکدیگر متصل شده و هنگام باز کردن قفل خودرو با یک گرافیک جذاب روشن می‌شوند. جلو پنجره طراحی چند بخشی و نسبتا پهنی داشته که تا انتهای سپر کشیده شده است.

 

جی7 کرمان موتور


نمای عقب جی 7 نیز مانند جلو طراحی بروز و زیبایی داشته و در این بخش نیز چراغ‌های اصلی که ظاهری کشیده و نسبتا باریکی دارند از طریق یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. بر روی سپر عقب هم چراغ‌های عمودی مه‌شکن به همراه یک دیفیوزر کرومی ظاهری اسپرت را به خودرو داده‌اند.

با ورود به کابین KMC J7 همان طراحی چشم نواز بیرونی خودرو ادامه دارد. داشبورد از ترند روز طراحی دنیا بهره برده و اولین موردی که در این قسمت به چشم می‌خورد بیرون زدن یک صفحه بزرگ از دل کنسول میانی به سبک سری S مرسدس است. در این بخش یک صفحه نمایش لمسی کشیده قرار گرفته که هم وظیفه نمایش سیستم مالتی مدیا و هم نمایش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع را بر عهده دارد. نکته مثبت دیگر داشبورد این خودروی جذاب صفحه تماما دیجیتال کیلومتر شمار آن است که اطلاعات مفیدی را به نمایش می‌گذارد. متریال به کار رفته درون کابین کی ام سی J7 کیفیت بالایی داشته و در بلند مدت اصلا با کیفیت مواجه نخواهد بود. همچنین با توجه به ابعاد این خودرو فضای اتاق آن نیز مناسب و قابل قبول ارزیابی می‌شود.

 

جی7 کرمان موتور



در بخش مشخصات فنی J7 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم GDi تجهیز شده که توانایی تولید 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه تر به محور جلو منتقل شده که ترکیب این دو شتابی حدود 7.6 ثانیه‌ای را برای این خودرو رقم زده‌اند.

 

جی7 کرمان موتور


از نظر امکانات رفاهی و ایمنی KMC J7 خودرویی کامل بوده و به امکاناتی از جمله صندوق عقب برقی، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر عمودی، بلوتوث، سامانه تشخیص فرامین صوتی، کلاستر دیجیتال، دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، روکش‌های چرمی، 4 کیسه هوا، سانروف چند حالته برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، چراغ‌های LED هوشمند، سنسور باران یا همان برف‌پاک‌کن اتوماتیک، ترمز پارک برقی بهمراه اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری هوشمند، ترمز فعال، رادار نقطه کور، سیستم کمکی پارک، کروزکنترل تطبیق‌پذیر و نوربالای فعال مجهز شده است.

منبع خبر: