جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

مجهز به نسل جدید باتری های BYD

 

بی وای دی دلفین 2023 رونمایی شد

بی وای دی دلفین BYD Dolphin یک هاچبک برقی جدید از غول برقی سازی چین بوده که با هدف جذب مشتریان کم سن علاقمند به خودروهای برقی توسعه پیدا کرده است. حال بی وای دی نسخه جدید خودرو دلفین 2023 را معرفی کرده که دارای سه مدل مختلف است.  

 قیمت بی وای دی دلفین BYD Dolphin مدل 2023 از 16 هزار و 700 دلار شروع شده و در مجهزترین نسخه به 19 هزار و 600 دلار هم می رسد. بی وای دی دلفین روی e پلتفرم 3.0 این شرکت توسعه یافته که امکان تجهیز به باتری های BYD LFP Blade را دارد.

byd dolphin بی وای دی دلفین (1)

ظاهر بی وای دی دلفین BYD Dolphin

بی وای دی دلفین BYD Dolphin اولین محصول این برند بوده که با زبان Marine Aesthetics طراحی شده؛ خطوطی که حالتی شبیه به جریان آرام آب را در ذهن بیننده تداعی می کنند و در عین حال شارپ هم می توانند باشند. این زبان طراحی توسط مدیرطراحی بی وای دی BYD یعنی ولفگانگ ایگر پایه ریزی شده است.

byd dolphin بی وای دی دلفین (1)

بی وای دی دلفین 2023 در چهار رنگ تکی و سه ترکیب دو رنگ برای بدنه قابل سفارش است. چهار رنگ تکی شامل صورتی Pupu، خاکستری Beibei، زرد پنیری، آبی دریایی، خاکستری آتلانتیس، بنفش تارو و مشکی قابل سفارش است. پوپو Pupu به استایل غذاهای آمریکایی-چینی اشاره دارد، اما منظور بی وای دی از واژه پوپو در رنگ صورتی رنگ آسمان در زمان غروب آفتاب بوده است. استایل بی وای دی دلفین 2023 نسبت به مدل قبلی تفاوتی نداشته و عمده تفاوت ها در بخش فنی و ساختاری بوده است.

byd dolphin بی وای دی دلفین (1)

در نوامبر سال 2022 تعداد 26 هزار و 29 دستگاه بی وای دی دلفین BYD Dolphin فروخته شده که نسبت به زمان مشابه در سال 2021 رشد 196 درصدی داشته است.

 

مشخصات فنی بی وای دی دلفین BYD Dolphin

بی وای دی دلفین 2023 یک هاچبک برقی جمع و جور با ابعادی بسیار کوچک است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4070، 1770 و 1570 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2700 میلی متر است. مشتریان می توانند این خودرو را با رینگ 16 و 17 اینچی سفارش دهند.

byd dolphin بی وای دی دلفین (1)

بی وای دی دلفین 2023 دارای یک موتور برقی با آهنربای دائمی روی محور جلو بوده که قدرت آن در دو سطح مختلف است. بی وای دی دلفین در مدل پایه قادر به تولید 94 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور بوده و نسخه قدرتمندتر آن قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. نسخه ضعیفتر در حالت شارژ کامل 420 کیلومتر و نسخه قدرتمندتر در حالت شارژ کامل 401 کیلومتر مسافت را طی می کند. این دو نسخه به ترتیب طی 10.9 و همچنین 7.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسند. باتری 44.9 کیلووات ساعتی بی وای دی LFP Blade برای این خودرو نصب شده که از قابلیت شارژ سریع 60 کیلوواتی نیز پشتیبانی می کند.

byd dolphin بی وای دی دلفین (1)

بی وای دی دلفین دارای چهار مد رانندگی انرژی سیوینگ، برف، اسپرت و کامفورت است.

 

داخل کابین بی وای دی دلفین Dolphin

در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار داشته که کلیدهای کنترلی روی آن دیده می شوند. پشت فرمان بی وای دی دلفین یک نمایشگر دیجیتالی 5 اینچی قرار دارد و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر بزرگ 12.8 اینچی دیده می شود. در کنسول میانی این خودرو نیز دو جالیوانی تعبیه شده است.

byd dolphin بی وای دی دلفین (1)

بی وای دی دلفین 2023 میزان فشار باد تایر را در لحظه مانیتورینگ می کند و دارای گرمکن صندلی های جلو، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در 4 جهت به صورت برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت به صورت برقی، تکیه گاه آرنج برای ردیف عقب با یک جالیوانی، سنسور پارک جلو، آینه های جانبی برقی، هشدار نبستن کمربند ایمنی و … است.

منبع خبر: