جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

نسخه برقی فیدلیتی، خودرو آینده گروه بهمن در بازار ایران

بر اساس اخبار منتشر شده در خصوص نسخه جدید و برقی کراس اوور فیدلیتی بهمن، به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد نسخه برقی این خودرو را به بازار ارائه کند  

نسخه برقی فیدلیتی که فعلا در مرحله اولیه تست قرار دارد در واقع خودرو همان کراس‌اوور چری eQ5 است که در سایز کامپکت و برپایه زبان زبان طراحی سری محصولات Ant (مورچه) شرکت چری شکل گرفته است.

کراس‌اوور چری eQ5 به عنوان دومین محصول از این خانواده Ant با طراحی و چهره ای کاملا متفاوت نسبت به سایر خودروهای چری ظاهری کاملا مدرن و خاص را به نمایش می‌گذارد. البته طراحی ظاهری در نمای جلو شباهت زیادی به محصولات Link & Co داشته و اما در نمای عقب طراحی اختصاصی خود این محصول است.

در بخش زبان طراحی مانند دیگر خودروهای برقی وجود یک جلوپنجره بدون منفذ و بسته، چراغ‌های جدا و 2 تکه، شکل بدنه کراس‌کوپه یا یک سقف شیب دار مایل به عقب از مشخصات طراحی این خودرو مدرن چری است.

فیدلیتی برقی یا همان چری eQ5 بر روی پلتفرم برقی چری LFS توسعه یافته و به کمک بدنه آلومینیومی خودرو از وزن سبک و استحکام بالایی برخوردار است.

 

نمای عقب کراس‌اوور چری eQ5

 

در بخش توان فنی این خودرو با 3 تیپ مختلف در کشور چین عرضه می‌شود. چریeQ5 در مدل پایه از پکیج پیشرانه با توان 161 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر بهره می‌برد. نسخه دوم با یک پکیج پیشرانه قدرتمندتر 178 اسب بخاری و 280 نیوتن متر و مدل فول این خودرو با یک پیشرانه با توان حداکثر 201 اسب بخاری و گشتاور 295 نیوتن متری عرضه می‌شود. این خودرو در دو مدل پایه و تیپ 2 با پکیج باتری 70,1 کیلووات ساعتی(حداکثر پیمایش 510 کیلومتر) و نسخه فول با باتری 88 کیلوواتی (با حداکثر پیمایش 620 کیومتر) به فروش می‌‌رسد. چری eQ5 در کشور چین بسته به مدل و آپشن در بازه قیمتی 22 تا 28 هزار دلار قرار می‌گیرد. هنوز اطلاعاتی در خصوص مدل مورد نظر جهت عرضه بازار ایران مشخص نیست.

 

فضای داخلی EQ5 یا فیدلیتی برقی

 

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو مانند دیگر محصولات چینی خصوصا شرکت چری از سطح خوبی از امکانات بهره می‌برد. این خودرو به دلیل ماهیت پیشرفته و برقی بودن خود در بخش تکنولوژی در سطح بالاتری نسبت به خودروهای بنزینی قرار دارد و امکاناتی مانند سیستم خودران سطح 2، سیستم کمکی پارک، سیستم عامل هارمونی هواوی، سانروف پانورامیک، سیستم پاکسازی هوا، تشخیص چهره، شارژر بی‌سیم، نمایشگر مرکزی لمسی و صفحه‌آمپر دیجیتالی در این خودرو دیده می‌شود.

منبع خبر: