جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

چری تیگو 9 (جیکو ۹) در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 رونمایی شد

چری تیگو 9 یا همان جیکو 9 در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ به عنوان پرچمدار شاسی بلندهای خانواده تیگو رونمایی شد.  

جیکو چیست؟

ژانگ مدیرعامل چری اینترنشنال جیکو‌ را برند جهانی این شرکت اعلام کرد و قرار است برخی از محصولات این شرکت تحت برند جیکو‌ در بازارهای جهانی عرضه شوند. نخستین محصول برند جیکو همین تیگو 9 بوده که قرار است با نام جیکو‌۹ عرضه شود. پیشتر تصور می کردیم که این خودرو با برند فونیکس به عنوان پرچمدار جدید این برند در ایران عرضه می شود. ولی حال مشخص شده این خودرو با برند جیکو توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد.

چری تیگو 9 جیکو

طراحی ظاهر چری تیگو 9 ( جیکو‌ ۹)

چری تیگو 9 (جیکو ۹) دارای بدنه دو رنگ بوده و ستون ها و سقف به رنگ مشکی طراحی شده اندو دستگیره های درب ها از نوع پاپ آپ بوده و رینگ هایی 20 اینچی برای این خودرو نصب شده اند. یک نوار کرومی هم روی گلگیر جلو و درب های جلو نصب شده است. چری تیگو 9 استایل ظاهری بسیار جذابی دارد و می توان آنرا زیباترین محصول خانواده تیگو نامید.

چری تیگو 9 جیکو

تیگو 9 در دو مدل پنج و هفت نفره عرضه می شود. این خودرو که در تصاویر مشاهده می کنید مدل 5 نفره است. نسخه هفت نفره هم دارای چیدمان صندلی 2/2/3 است. چری تیگو 9 یک شاسی بلند بزرگ بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4820، 1930 و 1699 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2820 میلی متر اعلام شده است.

چری تیگو 9 جیکو

چری تیگو 9 از نظر ابعادی یک پله نسبت به تیگو 8 پرو مکس بالاتر بوده و پرچمدار محصولات خانواده تیگو است. تیگو 8 پرو مکس که تا پیش از این بزرگترین شاسی بلند چری بود، طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4745، 1860 و 1745 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2710 میلی متر است. بدین ترتیب تیگو 9 به مراتب بزرگتر است.

چری تیگو 9 جیکو

طراحی کابین جیکو‌ ۹ ( تیگو ۹ چری)

روی داشبورد چری تیگو 9 دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی درون یک قاب منحنی شکل قرار گرفته اند که یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. این نمایشگر مقداری به سمت راننده زاویه دارد تا دسترسی راننده به آن بهتر باشد. برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تیگو 9 پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8155 نصب شده است.

چری تیگو 9 جیکو

چری تیگو 9 فاقد شیفتر دنده در کنسول میانیست و مانند بسیاری از خودروهای آمریکایی شیفتر دنده به صورت یکپارچه با ستون فرمان طراحی شده است. کلید استارت / استاپ پیشرانه نیز مشابه دیگر محصولات تیگو است. باید اعتراف کنیم که از طراحی دریچه های سیستم تهویه تیگو 9 نمی توان ساده گذشت و تریم فلزی طراحی شده برای آنها و استایل مستطیلی این دریچه ها به زیبایی کابین افزوده اند.

چری تیگو 9 جیکو

کنسول وسط تیگو 9 بسیار شیک طراحی شده و دارای پد شارژ بدون سیم برای 2 تلفن همراه، کلید انتخاب مد رانندگی و کلید تنظیم صدای سیستم صوتی است. در زیر کسنول میانی فضای بزرگی برای قرار دادن اشیا تعبیه شده و پورت USB تایپ B و C به همراه خروجی برق 220 ولت در این قسمت تعبیه شده است. چری تیگو 9 دارای سیستم صوتی سونی با 14 بلنگو بوده و نورپردازی کابین قابلیت تنظیم در 255 رنگ مختلف را دارد.

چری تیگو 9 جیکو

مشخصات فنی جیکو‌ ۹

چری تیگو9 در مدل پایه دارای موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. این همان موتوری بوده که برای تیگو 8 پرو مکس هم نصب شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با پدال شیفترهای پشت فرمان به هر چهار چرخ منتقل می شود. این مدل چری تیگو 9 قادر است به نهایت سرعت 205 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در هر 100 کیلومتر حدود 7.7 لیتر بنزین مصرف می کند.

 
منبع خبر: