جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

کانسپت جذاب هیوندای N ویژن ۷۴ تولید انبوه می‌شود

هیوندای در سال ۲۰۲۲ از کانسپت جذاب N ویژن ۷۴ که نیم‌نگاهی به میراث کمتر شناخته‌شده‌اش داشت رونمایی کرد. اگرچه در ابتدا گفته شده بود این یک طرح مطالعاتی است اما به نظر می‌رسد کانسپت یاد شده چراغ سبز تولید را دریافت کرده است.  

 کانسپت هیوندای N ویژن ۷۴ دیر یا زود راهی خط تولید خواهد شد. خود هیوندای واکنشی به این خبر نداشته و برنامه‌های تولید کانسپت موردبحث را اعلام نکرده است اما برخی از مدیران ارشد این شرکت حمایت خود از کوپه تولیدی را اعلام کرده‌اند. برای مثال چندی پیش بود که نایب‌رئیس بخش N هیوندای در مصاحبه با موتور اسپرت گفته بود:

نظر شخصی من تولید این خودروست. قطعاً تولید کانسپت موردبحث سرمایه زیادی لازم خواهد داشت اما اگر بتوانیم نسخه تولیدی آن را در بازار ببینیم و مردم نیز آن را بخرند من بسیار خوشحال خواهم شد

البته که برای تولید یک خودرو به چیزی بسیار بیشتر از علاقه‌مندی مدیران نیاز است. تقاضای بازار، قیمت‌گذاری و ممکن بودن تولید جزو فاکتورهای مهمی هستند که خودروسازان قبل از بله گفتن به تولید یک خودرو باید مدنظر قرار دهند. N ویژن ۷۴ بازخوردهای مثبتی از طرفداران و خبرنگاران دریافت کرده اما هنوز مشخص نیست که آیا این بازخوردها را برای معرفی نسخه تولیدی کافی خواهد بود یا خیر.

هنوز صحبت درباره طراحی ظاهری نسخه تولیدی این خودروی مفهومی که از کانسپت پونی ۱۹۷۴ طراحی شده توسط جیورجتو جیوجیارو الهام گرفته بود بسیار زود است. رسانه‌ها ادعا می‌کنند پسر جیوجیارو مسئول طراحی بدنه این خودرو بوده و اگر اخبار درست باشند به جرات می‌توان گفت برخی از بخش‌ها همچون ورودی‌های بدنه، بال بزرگ و دیفیوزر عقب تعدیل خواهند شد. نکته دیگر به قوای محرکه مربوط می‌شود زیرا کانسپت موردبحث از سیستم هیبریدی هیدروژنی برقی با ۶۷۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما مشخص نیست در دل نسخه تولیدی چه چیزی قرار خواهد گرفت. برای فهمیدن جواب این سؤال نیازی به انتظار زیاد نیست زیرا گفته می‌شود کوپه تولیدی هیوندای تا چند روز دیگر و در مراسمی با نام “پونی دی” معرفی خواهد شد. ظاهراً این مراسم در استودیو طراحی هیوندای در سئول کره جنوبی برگزار خواهد شد.

 

  •  
منبع خبر: