جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

در جلسه روز گذشته شورای رقابت با خودروسازان بخش خصوصی چه گذشت؛

 

فروش خودروهای خودروسازان خصوصی تا یکسال با قیمت بهمن 1401

با تفاهم صورت گرفته در جلسه خودروسازان خصوصی و شورای رقابت، و براساس ویرایش نهایی دستورالعمل قیمت گذاری شورای رقابت، خودروسازان بخش خصوصی تا زمان انجام محاسبات جدید به مدت یک سال می توانند با قیمت بهمن ماه ۱۴۰۱ نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.  

روز گذشته و از ساعت 10 صبح جلسه ای در سالن کنفرانس شورای رقابت برگزار شد که در این جلسه سید محمدرضا سیدنورانی رئیس شورا، محمود دودانگه قائم مقام شورا، صالحی نیا و انصاری به عنوان اعضای شورای رقابت، رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، مدیران ارشد وزارت صمت، مدیرکل دفتر تخصصی صنایع خودرو وزارت صمت و نمایندگان خودروسازان بخش خصوصی حضور داشتند.

سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، در خصوص جلسه شورای رقابت با خودروسازان بخش خصوصی گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این جلسه اعلام کرد که نرخ ارز مبنا در محاسبه قیمت های اعلامی شورای رقابت ۲۸۵۰۰ تومان بوده است و برای اعمال نرخ ۴۳۰۰۰ تومان حال حاضر، باید محاسبات جدید انجام شود و افزایش دستمزد و سایر موارد در محاسبات جدید نیز مدنظر قرار گیرد.
به گفته وی، همچنین مقرر شد در صورت اختلاف میان قیمت محاسباتی جدید شورای رقابت و قیمت بهمن ماه ۱۴۰۱ خودروسازان خصوصی، شرکت های خودروسازی یک سال برای نزدیک کردن قیمت خود به نظر شورا فرصت داشته باشند.

فیروزی در پایان با تعجب از اظهارات سخنگوی شورا در رسانه های مختلف در شب گذشته خاطر نشان کرد: این اظهارات با توافقات جلسه صبح کاملا مغایر بود. چنانچه شورای رقابت نظر خود را تغییر داده است، حرف ما همان است که در جلسه گفته شد و لذا شورا در صورت پافشاری بر مواضع غیرکارشناسی خود باید مسئولیت کاهش تولید و تعطیلی خودروسازان بخش خصوصی را هم بپذیرد. 

منبع خبر: