پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

اکسید TXL محصول جدید مدیران خودرو در راه بازار ایران

محصول اکسید TXL به عنوان جدیدترین محصول تولیدی از خانواده‌ی برند چینی چری به‌زودی وارد بازار خواهد شد. این خودرو که اخیراً به ایران رسیده است، در حال حاضر تحت آزمایش‌های فنی قرار دارد.  

شرکت مدیران خودرو به عنوان نمایندگی رسمی ایند برند قصد دارند خودروهای اکسید را به بازار ایران عرضه کنند. با توجه به ماهیت لوکس محصولات اکسید به احتمال فراوان این خودروها در سگمنت خودروهای لاکچری عرضه می‌شوند. هنوز اطلاعات رسمی در خصوص نحوه عرضه این خودرو در ایران هنوز منتشر نشده است و خودرو در مرحله تست‌های اولیه قرار دارد.

برند اکسید شرکت چری در واقع زیرمجموعه لوکس خودروهای این شرکت محسوب می‌شود. این برند از سال ۲۰۱۷ به عنوان یک مجموعه مستقل فعالیت خود را آ غاز نموده است. طبق اعلام مسئولان چری این برند با هدف تولید خودروهای اسپرت و پرمیوم راه اندازی شده و نیز برنامه‌های جدی برای صادرات به بازارهای خارجی داشته است. خودروی اکسید TXL، نخستین خودروی این برند است که در به صورت نسخه هفت نفره عرضه می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۷ به‌صورت نمونه کانسپتی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت عرضه شد و در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودروی شانگهای نسخه‌ی تولیدی آن رونمایی شد. ابتدا برنامه‌ها برای واردات اکسید TXL به عنوان نخستین خودروی چری با نام وانتاس در بازار آمریکا بود، اما به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم بازار آمریکای شمالی، این اتفاق رخ نداد.

اکسید TXL

مشخصات فنی خودروی اکسید TXL

خودروی اکسید TXL با موتوری ۱.۶ لیتری توربو با فناوری TGDi به بازار عرضه می‌شود، که توانایی تولید ۱۹۵ تا ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از طریق جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دوکلاچه انتقال قدرت به چرخ‌ها را انجام می‌دهد و دقیقاً همان موتور و گیربکسی است که در مدل‌های تیگو ۸ پرو و فونیکس FX پرمیوم استفاده می‌شود.

امکانات و تجهیزات خودروی اکسید TXL

امکانات و ویژگی‌های کابین اکسید TXL هنوز به‌طور کامل مشخص نیست، اما می‌توان انتظار داشت که این خودرو با متریال و امکانات بهتری نسبت به سایر محصولات چری عرضه شود. به‌همین دلیل، این خودرو به‌عنوان یک نماد از لوکسی و رفاهی به بازار عرضه خواهد شد و احتمالاً در گروه گران‌ترین خودروهای چینی معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود که این خودرو مجهز به امکاناتی نظیر ورود بدون کلید، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی‌سیم، تنظیم برقی صندلی‌های عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، سیستم کنترل کشش و پایداری، کنترل کروز تطبیق‌پذیر، رانندگی نیمه‌خودروانه، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، تابلوخوان، تنظیم حالت رانندگی و... خواهد بود.

فضای داخلی اکسید TXL

قیمت و زمان عرضه اکسید TXL

هرچند که زمان دقیق و قیمت عرضه‌ی اکسید TXL به بازار ایران مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که این خودرو در انتهای سال جاری به‌صورت رسمی معرفی شده و در اوایل سال آینده به مصرف‌کنندگان عرضه شود و احتمالا به دلیل ماهیت لوکس قیمت این محصول گران تر از سایر محصولات مدیران خودرو خواهد بود.

 

 

منبع خبر: