پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

شرکت آرمان گستر پاریز از سرمایه گذاری دو بانک خبر داد

 

افزایش سرمایه چهار هزار میلیاردتومانی در راه است

مدیر عامل شرکت آرمان گستر پاریز از تبدیل شدن خکرمان به نهاد بزرگ مالی خبر میدهد .به گفته وی در آینده افزایش سرمایه 4000 میلیارد تومانی در دستور کار قرار میگیرد.  

دکتر حامد شادکام مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریزدر پی برگزاری مجمع عمومی عادی  صاحبان سهام شرکت از اقدامات سال گذشته و برنامه‌های آتی این مجموعه خبر داد.این مجمع با حضور بیش از 58 درصد سهامداران برگزار و اساسنامه طبق اعلامیه سازمان بورس و اوراق بهادار مورد تصویب قرار گرفت. همچنین ضمن تایید صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ از میزان سودی که نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان بود، ۶۰ میلیارد تومان تقسیم شد که ظرف مدت زمان قانونی بین سهامداران تقسیم خواهد شد. در مجمع عادی از در دستور کار قرار گفتن افزایش سرمایه 4 هزار میلیارد تومانی نیز خبر داده شد.  به گفته شادکام دو بانک معتبرقصد سرمایه گذاری در گروه و شرکت مانا را دارند که با توجه به رقابتی که بین آنان وجود دارد هیچکدام اطلاعی از دیگری ندارد بنابراین از ذکر نام آنان خودداری میکنیم ، البته این برای مجموعه فرصت بزرگی است چرا که هدف صرفا فروش سهام نیست بلکه قصد جذب و تزریق منابع آنها در قالب واسپاری به شرکت است.

وی به اهم اقدامات سال گذشته اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع پذیرش شرکت به عنوان نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس اوراق بهادار در فرابورس بود که نماد شرکت از بازار پایه به بازار اصلی منتقل و معاملات در این بازار شروع شد. همچنین یکی دیگراز مهمترین برنامه‌ها تشکیل گروه مالی بود که خدمات بازار سرمایه، بیمه‌ و لیزینگ را بتوانیم در خود مجموعه آرمان گستر پاریز داشته باشیم. ایشان در خصوص برنامه افزایش سرمایه افزود: با توجه به ساختارموجود این امکان را داریم تا از چند محل افزایش سرمایه بدهیم که با در نظر گرفتن حقوق سهامداران و به صلاحدید هیات مدیره بهترین روش را انتخاب خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت آرمان گستر پاریز در خصوص نشست و جلسه مهم گروه صنایع کرمان موتور با رییس سازمان بورس گفت: همانطور که تامین مالی مناسبی برای شرکت کرمان موتور از بازار سرمایه فراهم شد و باتوجه به برنامه‌های گروه مالی و پذیرش شرکت‌ها، تقاضا داشتیم روند کارها با سرعت بیشتری انجام شود که رییس سازمان بورس دستور ویژه‌ای در این خصوص صادر کردند تا هر چه سریع‌تر شرایط برای عرضه شرکت‌ها در بورس فراهم شود.

شادکام گفت: برای کسب رضایت سهامداران و مشتریان اقدامات متنوعی صورت گرفته است. یکی از این اقدامات تاسیس استارت‌آپ مانا بود که در طی دو سال گذشته انجام شده بود. همچنین ایجاد بازار ثانویه برای خودروهای کرمان‌موتور، طرح تعویض خودرو، نقدی یا لیزینیگ به صورت آنی از از جمله موارد دیگری است که در جهت منافع مشتریان و سهامداران پیگیری و انجام شد. 

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریز مهمترین دستاوردهای شرکت در سال گذشته را به شرح زیر نام برد.

  1. اتمام فرآیند انتقال به بازار دوم فرابورس
  2. اتمام فرآیند تبدیل شدن به نهاد مالی و دریافت مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار
  3. بهینه‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت در بازار سهام
  4. افزایش سهم داخلی‌سازی شرکت فرعی آرمان موتور
  5. تبدیل پروژه استارت‌آپ مانا به شرکت جذب سهامدار برای آن و بررسی و انجام مقدمات تکمیل پروژه زنجیره خدمات خودرو در قالب شرکت مانا
  6. درخواست درج در بازار بورس شرکت‌های تجارت خودرو، واسپاری کرمان موتور
  7. فروش سهام شرکت مدیران خودرو
  8. خرید 50 درصد سهام شرکت گروه توسعه آینده کرمان (سهامی عام)‌ و افزایش سرمایه آن به 4 هزار میلیارد ریال
  9. خرید 20 درصد سهام شرکت اشکو پارس (سهامی عام)‌

 

ایشان برنامه‌های آتی شرکت را به شرح زیر برشمرد :

  1. تجهیز منابع در راستای اهداف بلندمدت
  2. شناسایی فرصت‌ها و اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و افزایش بازدهی منابع
  3. شناسایی فرصت‌ها و اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار اولیه در حوزه انرژی، صنایع و معادن به منظور دستیابی به سرمایه‌گذاری‌های متنوع‌تر وکاهش ریسک تمرکز
  4. شرکت در افزایش سرمایه‌های جدید شرکت‌های سرمایه‌پذیر(کرمان‌موتور، خدمات و تجارت خودرو، واسپاری کرمان‌موتور و آرین مهتاب گستر)‌
  5. پرداخت تعهدات سرمایه‌ای شرکت مانا
  6. توسعه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و تاسیس و تبدیل شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تکمیل زنجیره ارزش تولید و خدمات خودرو
  7. توسعه خدمات شرکت مانا در قالب اپلیکیشن اختصاصی خدمات خودرویی
  8. درج و پذیرش سهام شرکت کرمان موتور در بازار سرمایه، از جمله مواردی است که شرکت در دستور کار قرار داده است.
منبع خبر: روابط عمومی صنایع خودرو سازی کرمان