رونمایی از کی ام سی A5 در نمایشگاه خودرو مشهد.
کی ام سی A5 به عنوان محصول جدید کرمان موتور در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ رونمایی شد. خودروی KMC A5 در واقع همان SWM بوده که در ابتدا توسط سیف خودرو به ایران عرضه شد. اما اکنون کرمان موتور تصمیم گرفته این خودرو را با برند بومی خود و با نامی جدید به بازار عرضه کند.
کرمان موتور با دو محصول جدید در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ حضور پیدا کرده که یکی از آنها کی ام سی X5 بوده و دیگری همین کی ام سی A5 است. خودروی KMC A5 را در بازار ایران پیشتر با نام اس دبیلو ام می شناختیم .
کی ام سی A5 را باید خودرویی چینی با ژن ایتالیایی دانست. چراکه شرکت چینی Shineray سالها قبل با خرید شرکت ایتالیایی SWM که در زمینه ساخت موتورسیکلت مشغول بود، جانی تازه به این شرکت اروپایی ورشکسته بخشید و توانست از اعتبار برند آن برای ورود به بازارهای جهانی استفاده کند. البته باید ذکر کرد که طراحی زیبای این خودرو هنر دست مهندسین ایتالیایی بوده و صرفا تولید آن توسط چینی ها انجام شده است.
طراحی ظاهری
کی ام سی A5 بر پایه SWM توسعه پیدا کرده و مدل اسپرت تر این خودرو با کیت بدنه جذاب محسوب می شود. پروفایل جلوی این خودرو به واسطه جلوپنجره بزرگ و خطوط تیز و خشنی که در سپر اجرا شده، طراحی بسیار تهاجمی دارد. زیر سپر هم یک باله مشکی براق بزرگ نصب شده است. رینگ های این خودرو به رنگ مشکی مات بوده که با رینگ هایی که روی محصول قبلی اس دبلیو ام نصب شده بود کاملا متفاوت است.
در نمای عقب KMC A5 هم طراحی اسپرت و بسیار جذابی را شاهد هستیم. یک دیفیوزر بسیار بزرگ برای این خودرو نصب شده که داخل آن دو خروجی اگزوز بزرگ دایره ای شکل قرار گرفته اند. در زیر شیشه عقب هم یک باله یکپارچه با درب صندوق عقب اجرا شده که زیبایی ظاهری این خودرو را بیشتر کرده است.
داخل کابین کی ام سی A5 (SWM ریبج شده)
رد پای ایتالیایی ها در طراحی کابین این خودرو بیشتر دیده می شود. چراکه روی فرمان، صندلی و برخی دیگر از قسمت ها پرچم ایتالیا دیده می شود و این شرکت سعی کرده دو ملیتی بودن این محصول را با چنین اقداماتی به مشتری نیسان دهد. کابین کی ام سی A5 نسبت به SWM قبلی تغییراتی داشته که از جمله آنها می توان به تغییر شیفتر دنده از مکانیکی به الکترونیکی اشاره کرد. کابین دارای تودوزی مشکی رنگ با تریم قرمز رنگ در بخش هایی از صندلی ها، رودری ها و داشبورد بوده و همچنین تریم طرح فیبر کربنی به منظور هرچه اسپرت تر جلوه دادن کابین در کنسول وسط و رودری ها اجرا شده است. در پشت فرمان KMC A5 هم یک نمایشگر دیجیتالی و یک نمایشگر دیجیتالی دیگر هم در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا قرار دارد.
یک سانروف پانورامیک بزرگ هم در بالای سر سرنشینان تعبیه شده که ترکیب آن با تریم مشکی سقف و ستون ها از داخل فضای داخلی کابین کی ام سی A5 کرمان موتور را زیباتر کرده است.
مشخصات فنی (KMC A5 Specs)
کی ام سی A5 با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر وارد بازار می شود که قادر به تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور است. تا اینجا تفاوتی با SWM نداشت. اما این خودرو از گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه WET بهره گرفته که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. این در حالیست که مدلی که قبلاعرضه می شد از گیربکس شش دنده اتوماتیک استفاده کرده بود.
خودروی KMC A5 در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۶۱۰، ۱۸۵۵ و ۱۷۴۰ میلی متر دارد. فاصله بین دو محور این خودرو هم ۲۷۵۰ میلی متر است. این موتور و گیربکس برای کراس اووری با این ابعاد و وزن ۱۵۶۰ کیلومتری مناسب به نظر می رسد. اما چهره خشن و اسپرت این خودرو موتور به مراتب قدرتمندتری را می طلبد! البته که میل پیچشی بودن سیستم تعلیق عقب یک یک نقطه منفی برای چنین کراس اووری با ظاهر اسپرت محسوب می شود. چراکه اگر مولتی لینک بود یقینا هندلینگ بهتر و سواری نرم تری داشت.
امکانات ایمنی و رفاهی KMC A5
کرمان موتور قصد دارد که کی ام سی A5 را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، سانروف پانورایک، تهویه مطبوع، گرمکن و سردکن صندلی راننده، سنسور نور و باران، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و نمایشگر لمسی میان داشبورد با قطر ۱۰ اینچ و سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای به بازار عرضه کند.