یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

پرچمدار جدید مدیران

 

خودرو اکسید TXL (ایکس تریم TXL) نخستین محصول زیربرند لوکس چری در ایران

اکسید TXL یکی از محصولات زیربرند لوکس چری یعنی Exeed بوده که قرار است با برند ایکس تریم (Xtrim) توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شود. ایکس تریم TXL یک پله نسبت به تیگو 8 پرو مکس از نظر کیفی و سطح امکانات بالاتر قرار می گیرد و می توان آن را لوکسترین محصولی دانست که این شرکت تا به امروز عرضه کرده است. بدین ترتیب مدیران خودرو در حال آماده کردن پرچمدار جدیدی برای خودروهای خود است.  

اکسید TXL یکی از محصولات زیربرند لوکس چری یعنی Exeed بوده که قرار است با برند ایکس تریم (Xtrim) توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شود. ایکس تریم TXL یک پله نسبت به تیگو 8 پرو مکس از نظر کیفی و سطح امکانات بالاتر قرار می گیرد و می توان آن را لوکسترین محصولی دانست که این شرکت تا به امروز عرضه کرده است. بدین ترتیب مدیران خودرو در حال آماده کردن پرچمدار جدیدی برای خودروهای خود است.

 اکسید TXL نخستین محصول چری بود که در نمایشگاه فرانکفورت 2017 با هدف عرضه به بازار اروپا رونمایی شد. این خودرو در سال 2021 فیس لیفت شد و قرار است که جدیدترین فیس آن به ایران عرضه شود. مدیران خودرو برای عرضه محصولات اکسید، زیربرند جدیدی را به نام ایکس تریم (Xtrim) تاسیس کرده و محصولات Exeed قرار است با این برند راهی بازار کشور شوند.

چری اکسید TXL ایکس تریم TXL Xtrim exeed

چری اکسید TXL نخستین محصول از این زیربرند بوده که قرار است در ایران عرضه شود و در ادامه شاهد عرضه اکسید VXL و به احتمال زیاد اکسید RX در ایران از برند ایکس تریم (Xtrim) خواهیم بود.

 

طراحی ظاهری

اکسید TXL روی پلتفرم M3X چری توسعه یافته و پلتفرم آن کاملا با تیگو 8 یکسان است. این خودرو را باید نسخه لوکستر و با کیفیت تر و پریمیوم تیگو 8 بوده و به واسطه همین تجهیزات بیشتر و کیفیت بالاتر، مقداری قیمت بالاتری هم دارد. به دلیل اشتراک پلتفرم با تیگو 8، شباهت کلی میان این دو خودرو در نماهای مختلف دیده می شود، اما اکسید برای متمایز کردن هرچه بیشتر، سعی کرده زبان طراحی خاص خود را در قسمت های مختلف TXL پیاده کند که موفق هم بوده است.

چری اکسید TXL ایکس تریم TXL Xtrim exeed

در اکسید TXL خبری از لوگو نیست و در جلو و عقب تنها عبارت انگلیسی Exeed نصب شده است. همین موضوع در خصوص ایکس تریم نیز صدق می کند و تمام محصولات این زیربرند لوکس مدیران خودرو با لوگو تایپ Xtrim در جلو و عقب و حتی روی غربیلک فرمان عرضه می شوند. در نمای جلو شاهد یک ورودی هوای بسیار بزرگ داخل سپر هستیم که در دو طرف آن چراغ های روشنایی در روز قرار دارند. چراغ های اصلی نیز طراحی سنتی داشته و همگی از نوع LED بوده و قابلیت چرخش چراغ ها با چرخش فرمان نیز برای آنها تعبیه شده است.

 

مشخصات فنی چری اکسید TXL (ایکس تریم TXL)

اکسید TXL قرار است با یک موتور 2 لیتری TGDI (توربو با تزریق مستقیم سوخت) به ایران عرضه شود. این موتور قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. البته نسخه مجهز به گیربکس هفت دنده دو کلاچه هم برای این خودرو در بازارهای جهانی حضور دارد، اما ظاهرا ایکس تریم تصمیم بر این دارد که TXL را با گیربکس هشت دنده اتوماتیک که جدیدترین گیربکس چری برای خودروهای درونسوز خود بوده عرضه کند.

چری اکسید TXL ایکس تریم TXL Xtrim exeed

بدین ترتیب می توان اظهار کرد که ایکس تریم TXL (Chery Exeed TXL) از نظر قوای محرکه از تیگو 8 پرو مکس هم یک پله بالاتر است و توان و گشتاور بالاتری تولید می کند. بدین ترتیب عملکرد بسیار خوبی در شتابگیری اولیه و ثانویه از این خودرو انتظار می رود. ضمن اینکه در بیراهه نوردی هم به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط عملکرد خوبی خواهد داشت.

اکسید TXL (ایکس تریم TXL) در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل 4775، 1872 و 1685 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2800 میلی متر است. این خودرو کابینی هفت نفره در سه ردیف صندلی دارد و به لطف ابعاد به نسبت بزرگ، سرنشینان در هر سه ردیف احساس راحتی خواهند کرد. البته در ردیف سوم طبیعتا فضا محدودتر بوده و این ردیف بیشتر مناسب نشستن کودکان است.

چری اکسید TXL ایکس تریم TXL Xtrim exeed

امکانات چری اکسید TXL (ایکس تریم TXL)

اکسید TXL یکی محصولات زیربرند پریمیوم چری بوده و در ایران هم با بالاترین سطح از امکانات ایمنی و رفاهی عرضه می شود. ایکس تریم TXL در زمینه امکانات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، دوربین دید 360 درجه، رادار نقطه کور، اتوهلد، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابر پیاده و موتور سوار، هشدار برخورد از عقب، هشدار خروج امن در زمان باز کردن درب ها، کنترل کشش، کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، کمکی تثبیت حرکت خودرو بین خطوط و … است.

چری اکسید TXL ایکس تریم TXL Xtrim exeed

بخش امکانات رفاهی اکسید TXL از امکانات ایمنی آن بسیار جذابتر است. این خودرو دارای تجهیزاتی همچون دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی روی داشبورد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف پانورامیک، سنسور نور و باران، صندلی های برقی جلو، گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی های جلو، نورپردازی داخل کابین، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت هوشمند، صندوق عقب برقی با سنسور ریموت، فرمان پذیری صوتی، هد آپ دیسپلی، سیستم صوتی پریمیوم با اندروید اتو و اپل کار پلی، مدهای رانندگی مختلف و … است.

چری اکسید TXL ایکس تریم TXL Xtrim exeed

ایکس تریم TXL هم اکنون در حال گذراندن تست های خود در ایران بوده و قرار است که طی ماه های آتی رونمایی و عرضه شود. با توجه به ماهیت پریمیوم بودن این خودرو، مدیران خودرو در تلاش است تا سطح جدیدی از لوکس بودن را برای مشتریان حتی در خدمات پس از فروش رقم بزند و این خودرو را با گارانتی و خدمات ویژه ای به مشتریان عرضه کند.

منبع خبر: