- صفحه اصلی
- درباره ما
- شرکتهای مجموعه
- کرمان موتور
- خودروسازان بم
- آرمان موتور ارگ
- خدمات و تجارت بم خودرو
- عمران ارگ
- نگین بم
- مجموعه های خودرو مهر
- قوای محرکه کرمان خودرو
- توسعه و عمران ارگ
- سازمان مناطق گردشگری جهان
- کادک
- گروه اقتصادی کرمان خودرو
- کارگزاری کارآمد
- آرمان الکتریک
- خدمات بین المللی کرمان خودرو(K.VIS)
- شرکت واسپاری کرمان موتور
- شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL)
- اخبار
- ارتباط با ما
- آلبوم تصاویر
- خبرنامه الکترونیک
- سایر خدمات کرمان خودرو
KMC X5 کرمان موتور به زودی در بازار
کرمان موتور به زودی محصول جدیدش را با نام KMC X5 روانه بازار میکند. کی ام سی X5 در واقع نسخه متفاوتی از جک S5 به حساب میآید که جایگزین این کراساوور در سبد محصولات کرمان موتور خواهد شد.
همانند دیگر محصولات جدید جک برای بازار ایران، این خودرو نیز با نام و نشان کرمان موتور به دست مصرفکنندگان ایرانی خواهد رسید. انتظار داریم تا این کراساوور جدید در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، به صورت رسمی معرفی شود.
درباره جک S5 و جانشین آن
جک S5 نیازی به معرفی برای مخاطب ایرانی ندارد. این کراس اوور یکی از محبوبترین خودروهای چینی بازار ایران طی یک دهه گذشته است. این خودرو در قالب نسخههای دندهای و اتوماتیک به تولید رسید و از سال 1400 نیز کرمان موتور جک S5 فیس لیفت را با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDi به بازار عرضه کرد.
تولید جک S5 در چین از سال 2019 متوقف شد اما در ایران تولیدش ادامه یافت. اما حالا بعد از چندین سال و قدیمی شدن طراحی این خودرو محبوب، کرمان موتور قصد دارد نسخه فیس لیفت این خودرو را به بازار عرضه کند. خودرویی که در بازار چین با نام سهول X6 شناخته میشود.
سهول یکی از برندهای زیرمجموعه جک است و تولید سهول X6 از سال 2022 میلادی به عنوان یکی از محصولات این برند آغاز شده است. محصول سهول با برند کرمان موتور و نام KMC X5 به بازار ایران میآید. بنابراین با خودرویی مواجهیم که مشخصات فنی خود را از محصولات پیشین به ارث برده اما سعی میکند جدید و نو به نظر برسد.
طراحی خارجی KMC X5
در حالی که جک S5 فیس لیفت تغییرات اندکی را نسبت به نسخه اصلی تجربه کرده، KMC X5 به وضوح یک فیس لیفت اساسی روی این کراساوور محسوب میشود. البته میتوان گفت که سهول X6 دومین فیس لیفت جک S5 اصلی است.
همانند اکثر فیسلیفتها، حجم عمدهای از تغییرات در نمای جلو خودرو اعمال شدهاند. جلوپنجره کی ام سی X5 به طور کامل با جک S5 متفاوت است. این خودرو اکنون از جلوپنجره و سپر بزرگی بهره میبرد که امضای طراحی خودروهای جدید آسیایی هستند.
چراغهای روشنایی اصلی تغییر محل دادهاند و به نواحی جانبی سپر منتقل شدهاند. چراغهای روی بدنه نیز در نقش دیلایت ایفای نقش میکنند.
از میزان بالای تغییرات جلو، تقریبا چیزی سهم قسمت جانبی خودرو نشده است. نمای جانبی این خودرو به طول کامل با جک S5 شباهت دارد و حتی طراحی ستون C خودرو نیز بدون تغییر باقی مانده. این نما ساده و بدون پیچیدگی است و با چهره بخش جلو تفاوت دارد.
در بخش عقب KMC X5، تفاوتها رضایتبخش اما محدود هستند. چراغهای کی ام سی X5 اکنون گرافیک جدیدی دارند و توسط یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شدهاند. طراحی اکثر بخشهای نمای عقب نیز همانند جک S5 فیس لیفت است و تغییری در این بخش مشاهده نمیشود.
ظاهر داخلی
برخلاف نمای بیرون، نمای داخلی KMC X5 نسبت به جک S5 تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. کابین این خودرو اکنون از یک نمایشگر بزرگ و مستطیل شکل برای سیستم سرگرمی استفاده میکند. همچنین پنل ابزار آن نیز به دیجیتالی تغییر حالت داده است.
فرمان دی کات نیز افزودنی جدید کابین این خودرو است. نکته متفاوت فضای داخلی KMC X5 نسبت به کراساوورهای میان رده، کنترلر تعویض دنده آن است که برخلاف حالت مرسوم طراحی شده و شکل گرد دارد. فضای کلی کابین مشکی رنگ است و نورپردازی درون بلندگوها، محیط زیبایی را به کاربر ارائه میکند.
مشخصات فنی
در بخش مشخصات فنی، شباهت کاملی میان KMC X5 و جک S5 فیسلیفت قابل مشاهده است. این خودرو از همان پیشرانه و گیربکسی استفاده میکند که در جک S5 فیسلیفت نصب شده بود. وزن این خودرو نیز به یکدیگر شباهت بسیاری دارد، بنابراین انتظار داریم تا عملکرد فنی کی ام سی X5 شبیه به جک S5 فیس لیفت باشد.
زیر کاپوت KMC X5، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر قرار دارد که با بهینهسازیهای انجام شده حداکثر 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور آزاد میکند.
این پیشرانه در دیگر محصولات کرمان موتور همچون کی ام سی K7 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از این رو نگرانیهای کاربران در خصوص دسترسی به تجهیزات و لوازم تا حد زیادی برطرف شده است. البته این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی میکند و برای فعالیت به سوخت باکیفیتی نیاز دارد.
گیربکس شش سرعته دوکلاچه همانند جک S5 فیسلیفت، وظیفه انتقال قدرت را در KMC X5 برعهده دارد. البته این خودرو همچنان یک کراساوور دیفرانسیل جلو محسوب میشود و قابلیت آفرود محدودی دارد. مصرف سوخت ترکیبی کی ام سی X5، حدود 8 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
نام خودرو | KMC X5 |
موتور | ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر |
گیربکس | شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه |
قدرت | ۱۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر |
طول*عرض*ارتفاع | ۴۵۰۵*۱۸۵۰*۱۶۹۸ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۶۶۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۴۴۰ کیلوگرم |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | چند اتصاله |
قیمت | نزدیک به دو میلیارد تومان |
امکانات و آپشنها KMC X5 کرمان موتور
KMC X5 کرمان موتور به عنوان نسخه بهینه شده از جک S5 فیس لیفت، امکانات بیشتری را در خود جای داده است. البته این خودرو در قالب چند تیپ به فروش میرسد. این امکان وجود دارد تا کرمان موتور برای کاهش قیمت تمام شده خودرو و سادهسازی مونتاژ، بخشی از تجهیزات این خودرو را در نسخههای تولیدی حذف کند.
از جمله امکانات KMC X5 میتوان به چهار کیسه هوا، سقف پانوراما به همراه سانروف، چراغهای LED، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و نمایشگر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرمکن صندلیهای جلو، آینههای تنظیم شونده برقی، سنسور نور و باران، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل، تریم چرمی کابین، فرمان برقی، تهویه مطبوع دو نقطهای، خروجی برق 12 ولت و سیستم کنترل پایداری.
قیمت و رقبا KMC X5 کرمان موتور
قیمت سهول X6 در بالاترین تیپ خود، حدود ۹۰ هزار یوان است که معادل آن در ایران، حدود ۶۳۰ میلیون تومان میشود. با این حال نباید از یاد برد که آخرین قیمت جک S5 فیس لیفت از سوی کرمان موتور معادل ۱.۵ میلیارد تومان اعلام شده است.
بنابراین KMC X5 کرمان موتور که نسخه بهینه شده این خودرو به حساب میآید، با نرخ بیشتری توسط این شرکت به فروش خواهد رسید. البته امکان دارد کرمان موتور برای رقابت با سایر کراس اوورهای این رده، قیمت تمام شده کمتری را برای کی ام سی X5 در نظر بگیرد.
جدی ترین رقیب KMC X5 کرمان موتور در بازار ایران، کراساوور جمع و جور مدیران خودرو یعنی ام وی ام X55 پرو است. این دو خودرو از نظر مشخصات فنی و همچنین ابعاد شباهت قابل توجهی به یکدیگر دارند. با این حال ام وی ام X55 پرو سیستم تعلیق سادهتری دارد و بازدهی پیشرانه آن نیز کمتر است.
تیگارد X35 از سانیار موتور پارسیان نیز دیگر رقیب کی ام سی X5 در بازار ایران خواهد بود. بنابراین برخلاف جک S5 این خودرو یعنی KMC X5 شروع دشواری را برای جلب توجه مشتریان ایرانی در راه دارد.
سوالات متداول
زیر کاپوت KMC X5 یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق سوخت مستقیم قرار دارد که حداکثر 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور آزاد میکند.
این خودرو همچنان یک کراساوور دیفرانسیل جلو محسوب میشود و قابلیت آفرود ندارد.
جدیترین رقیب KMC X5 در بازار ایران، کراساوور جمعوجور مدیران خودرو یعنی ام وی ام X55 پرو است.
کرمان موتور به زودی محصول جدیدش را با نام KMC X5 روانه بازار میکند. کی ام سی X5 در واقع نسخه متفاوتی از جک S5 به حساب میآید که جایگزین این کراساوور در سبد محصولات کرمان موتور خواهد شد.
همانند دیگر محصولات جدید جک برای بازار ایران، این خودرو نیز با نام و نشان کرمان موتور به دست مصرفکنندگان ایرانی خواهد رسید. انتظار داریم تا این کراساوور جدید در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، به صورت رسمی معرفی شود.
فهرست مطالب
درباره جک S5 و جانشین آن
جک S5 نیازی به معرفی برای مخاطب ایرانی ندارد. این کراس اوور یکی از محبوبترین خودروهای چینی بازار ایران طی یک دهه گذشته است. این خودرو در قالب نسخههای دندهای و اتوماتیک به تولید رسید و از سال 1400 نیز کرمان موتور جک S5 فیس لیفت را با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDi به بازار عرضه کرد.
تولید جک S5 در چین از سال 2019 متوقف شد اما در ایران تولیدش ادامه یافت. اما حالا بعد از چندین سال و قدیمی شدن طراحی این خودرو محبوب، کرمان موتور قصد دارد نسخه فیس لیفت این خودرو را به بازار عرضه کند. خودرویی که در بازار چین با نام سهول X6 شناخته میشود.
سهول یکی از برندهای زیرمجموعه جک است و تولید سهول X6 از سال 2022 میلادی به عنوان یکی از محصولات این برند آغاز شده است. محصول سهول با برند کرمان موتور و نام KMC X5 به بازار ایران میآید. بنابراین با خودرویی مواجهیم که مشخصات فنی خود را از محصولات پیشین به ارث برده اما سعی میکند جدید و نو به نظر برسد.
طراحی خارجی KMC X5
در حالی که جک S5 فیس لیفت تغییرات اندکی را نسبت به نسخه اصلی تجربه کرده، KMC X5 به وضوح یک فیس لیفت اساسی روی این کراساوور محسوب میشود. البته میتوان گفت که سهول X6 دومین فیس لیفت جک S5 اصلی است.
همانند اکثر فیسلیفتها، حجم عمدهای از تغییرات در نمای جلو خودرو اعمال شدهاند. جلوپنجره کی ام سی X5 به طور کامل با جک S5 متفاوت است. این خودرو اکنون از جلوپنجره و سپر بزرگی بهره میبرد که امضای طراحی خودروهای جدید آسیایی هستند.
چراغهای روشنایی اصلی تغییر محل دادهاند و به نواحی جانبی سپر منتقل شدهاند. چراغهای روی بدنه نیز در نقش دیلایت ایفای نقش میکنند.
از میزان بالای تغییرات جلو، تقریبا چیزی سهم قسمت جانبی خودرو نشده است. نمای جانبی این خودرو به طول کامل با جک S5 شباهت دارد و حتی طراحی ستون C خودرو نیز بدون تغییر باقی مانده. این نما ساده و بدون پیچیدگی است و با چهره بخش جلو تفاوت دارد.
در بخش عقب KMC X5، تفاوتها رضایتبخش اما محدود هستند. چراغهای کی ام سی X5 اکنون گرافیک جدیدی دارند و توسط یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شدهاند. طراحی اکثر بخشهای نمای عقب نیز همانند جک S5 فیس لیفت است و تغییری در این بخش مشاهده نمیشود.
ظاهر داخلی
برخلاف نمای بیرون، نمای داخلی KMC X5 نسبت به جک S5 تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. کابین این خودرو اکنون از یک نمایشگر بزرگ و مستطیل شکل برای سیستم سرگرمی استفاده میکند. همچنین پنل ابزار آن نیز به دیجیتالی تغییر حالت داده است.
فرمان دی کات نیز افزودنی جدید کابین این خودرو است. نکته متفاوت فضای داخلی KMC X5 نسبت به کراساوورهای میان رده، کنترلر تعویض دنده آن است که برخلاف حالت مرسوم طراحی شده و شکل گرد دارد. فضای کلی کابین مشکی رنگ است و نورپردازی درون بلندگوها، محیط زیبایی را به کاربر ارائه میکند.
مشخصات فنی
در بخش مشخصات فنی، شباهت کاملی میان KMC X5 و جک S5 فیسلیفت قابل مشاهده است. این خودرو از همان پیشرانه و گیربکسی استفاده میکند که در جک S5 فیسلیفت نصب شده بود. وزن این خودرو نیز به یکدیگر شباهت بسیاری دارد، بنابراین انتظار داریم تا عملکرد فنی کی ام سی X5 شبیه به جک S5 فیس لیفت باشد.
زیر کاپوت KMC X5، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر قرار دارد که با بهینهسازیهای انجام شده حداکثر 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور آزاد میکند.
این پیشرانه در دیگر محصولات کرمان موتور همچون کی ام سی K7 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از این رو نگرانیهای کاربران در خصوص دسترسی به تجهیزات و لوازم تا حد زیادی برطرف شده است. البته این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی میکند و برای فعالیت به سوخت باکیفیتی نیاز دارد.
گیربکس شش سرعته دوکلاچه همانند جک S5 فیسلیفت، وظیفه انتقال قدرت را در KMC X5 برعهده دارد. البته این خودرو همچنان یک کراساوور دیفرانسیل جلو محسوب میشود و قابلیت آفرود محدودی دارد. مصرف سوخت ترکیبی کی ام سی X5، حدود 8 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
نام خودرو | KMC X5 |
موتور | ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر |
گیربکس | شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه |
قدرت | ۱۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر |
طول*عرض*ارتفاع | ۴۵۰۵*۱۸۵۰*۱۶۹۸ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۶۶۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۴۴۰ کیلوگرم |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | چند اتصاله |
قیمت | نزدیک به دو میلیارد تومان |
امکانات و آپشنها KMC X5 کرمان موتور
KMC X5 کرمان موتور به عنوان نسخه بهینه شده از جک S5 فیس لیفت، امکانات بیشتری را در خود جای داده است. البته این خودرو در قالب چند تیپ به فروش میرسد. این امکان وجود دارد تا کرمان موتور برای کاهش قیمت تمام شده خودرو و سادهسازی مونتاژ، بخشی از تجهیزات این خودرو را در نسخههای تولیدی حذف کند.
از جمله امکانات KMC X5 میتوان به چهار کیسه هوا، سقف پانوراما به همراه سانروف، چراغهای LED، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و نمایشگر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرمکن صندلیهای جلو، آینههای تنظیم شونده برقی، سنسور نور و باران، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل، تریم چرمی کابین، فرمان برقی، تهویه مطبوع دو نقطهای، خروجی برق 12 ولت و سیستم کنترل پایداری.
قیمت و رقبا KMC X5 کرمان موتور
قیمت سهول X6 در بالاترین تیپ خود، حدود ۹۰ هزار یوان است که معادل آن در ایران، حدود ۶۳۰ میلیون تومان میشود. با این حال نباید از یاد برد که آخرین قیمت جک S5 فیس لیفت از سوی کرمان موتور معادل ۱.۵ میلیارد تومان اعلام شده است.
بنابراین KMC X5 کرمان موتور که نسخه بهینه شده این خودرو به حساب میآید، با نرخ بیشتری توسط این شرکت به فروش خواهد رسید. البته امکان دارد کرمان موتور برای رقابت با سایر کراس اوورهای این رده، قیمت تمام شده کمتری را برای کی ام سی X5 در نظر بگیرد.
جدی ترین رقیب KMC X5 کرمان موتور در بازار ایران، کراساوور جمع و جور مدیران خودرو یعنی ام وی ام X55 پرو است. این دو خودرو از نظر مشخصات فنی و همچنین ابعاد شباهت قابل توجهی به یکدیگر دارند. با این حال ام وی ام X55 پرو سیستم تعلیق سادهتری دارد و بازدهی پیشرانه آن نیز کمتر است.
تیگارد X35 از سانیار موتور پارسیان نیز دیگر رقیب کی ام سی X5 در بازار ایران خواهد بود. بنابراین برخلاف جک S5 این خودرو یعنی KMC X5 شروع دشواری را برای جلب توجه مشتریان ایرانی در راه دارد.
سوالات متداول
زیر کاپوت KMC X5 یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق سوخت مستقیم قرار دارد که حداکثر 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور آزاد میکند.
این خودرو همچنان یک کراساوور دیفرانسیل جلو محسوب میشود و قابلیت آفرود ندارد.
جدیترین رقیب KMC X5 در بازار ایران، کراساوور جمعوجور مدیران خودرو یعنی ام وی ام X55 پرو است.
پست الکترونیکی: info@kaic.ir
کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج، بلوار کرمان خودرو، بلوار نخل، ساختمان اداری صدف
کدپستی : 8916833567
به گروه صنایع خودرو سازی کرمان می باشد. طراحی و اجرا: شرکت توسعه پردازش جام جم Powered by DCMS 3.2