دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

کی ام سی ایگل در کنار جک J4 برقی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

 

رویکرد جدید کرمان موتور در زمینه توسعه خودرو

شرکت کرمان موتور محصولات فعلی و همچنین محصولات آتی خود از جمله دو خودروی کی ام سی ایگل و جک J4 برقی (کی ام سی J4 برقی) را در دومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته است.  

کی ام سی ایگل همان فیس لیفت بومی سازی شده جک J4 بوده که کرمان موتور با همکاری تیم طراحی خود نسخه ماکت اولیه آن را سال گذشته در همین نمایشگاه رونمایی کرد. امسال در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 کرمان خودرو ماک آپ یک به یک کاملتر شده این خودرو را به نمایش گذاشته و ظاهرا به زودی فرآیند قالب سازی و تجهیز خطوط تولید برای تولید این خودرو آغاز می شود.

کی ام سی ایگل جک J4 برقی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

طراحی ظاهری کی ام سی ایگل

کی ام سی ایگل فیس لیفت جک J4 بوده و در نمای جانبی تغییر زیادی نداشته و صرفا در بخش رینگ ها و رکاب زیر درب ها تغییرات ریزی داشته است. به طور کلی در پروژه های فیس لیفت یک خودرو نمی توان در جزییات پروفیل کناری دست برد. اما در نمای جلو سپر جدیدی برای این خودرو طراحی شده و کلیات پروفیل جلو از سر عقاب الهام گرفته شده است. این خودرو چراغ های جلوی متفاوتی با جک J4 دارد و بین آنها نیز یک نوار کرومی قرار گرفته است.

کی ام سی ایگل جک J4 برقی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

کی ام سی ایگل در نمای عقب هم چراغ های متفاوتی با جک J4 دارد. البته قالب کلی چراغ ها تغییر چندانی نکرده و این موضوع با هدف کمترین میزان تغییر در قطعات بدنه بوده است. اما گرافیک چراغ ها متفاوت از قبل شده و یک نوار کرومی سرتاسری هم بین چراغ ها قرار گرفته که تا داخل آنها امتداد یافته است. یک لیپ اسپویلر هم روی لبه درب صندوق عقب نصب شده است. سپر عقب این خودرو هم دیزاین متفاوت و اسپرت تری دارد. هدف اصلی کرمان موتور در طراحی کی ام سی ایگل، رقم زدن چهره ای اسپرت تر نسبت به جک J4 بوده است.

 

مشخصات فنی کی ام سی ایگل کرمان موتور فیس لیفت جک J4

این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور بوده و به گیربکس اتوماتیک CVT هم مجهز شده، دقیقا مثل جک J4. تعلیق جلو از نوع مکفرسون و تعلیق عقب از نوع مولتی لینک بوده و سیستم فرمان نیز برقی است. از نظر ابعادی هم تفاوتی بین کی ام سی ایگل و جک J4 نبوده و طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب معادل 4335، 1725 و 1505 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2560 میلی متر است. وزن خالص این خودرو 1160 کیلوگرم بوده و استاندارد آلایندگی موتور نیز یورو 5 است.

بدین ترتیب کی ام سی ایگل در بخش مشخصات فنی تفاوتی نسبت به جک J4 نداشته است. در بخش دیزاین کابین هنوز اطلاعاتی در خصوص تغییرات صورت گرفته احتمالی وجود ندارد و با پیشرفت این پروژه کرمان موتور جزییات آن را منتشر خواهد کرد.

کی ام سی ایگل جک J4 برقی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

حضور جک J4 برقی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

کرمان موتور با همکاری شرکت مپنا از حدود دو سال پیش نسبت به توسعه و تست جک J4 برقی اقدام کرد. این خودرو اکنون قرار است با نام کی ام سی J4 برقی عرضه شود و دیگر قرار نیست با چهره جک J4 وارد بازار شود. قرار است که چهره این خودرو در زمان عرضه مشابه با همین کی ام سی ایگل باشد. این خودرو در نسخه پروتوتایپ با بدنه جک J4 به نمایش گذاشته شده و ظاهرا مشخصات فنی آن نهایی شده است.

کی ام سی ایگل جک J4 برقی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

مشخصات فنی جک J4 برقی

جک J4 برقی دارای یک موتور الکتریکی با توان 120 کیلووات بوده که برای سدانی با این ابعاد جمع و جور واقعا مناسب است. این خودرو قادر است طی 8.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که بیش از 5 ثانیه در شتابگیری نسبت به نسخه بنزینی سریع تر است. دلیل این عملکرد بهتر، قدرت بیشتر موتور و همچنین گشتاور لحظه ای موتورهای برقیست. حداکثر سرعت این خودرو 162 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کی ام سی ایگل جک J4 برقی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

جک J4 برقی از پک باتری لیتیوم یونی 41 کیلووات ساعتی استفاده کرده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش مسافت بیش از 300 کیلومتر را ذخیره می کند. البته در حالت کروزینگ با سرعت 80 کیلومتر پیمایش این خودرو شاید به 380 کیلومتر هم برسد. این خودرو دارای شارژر همراه با توان 6.6 کیلووات و شارژر سریع با توان 50 کیلوواتی است.

کی ام سی ایگل جک J4 برقی کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی J4 برقی

جک J4 برقی یا همان کی ام سی J4 برقی با تجهیزات ایمنی مانند دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، کنترل خودرو در سرازیری، پایش فشار باد تایرها، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل لغزش و … است. در زمینه تجهیزات رفاهی هم این خودرو دارای کروز کنترل، پدال هوشمند، نمایشگر مالتی مدیا، شیشه بالابرهای برقی و … است.

 
منبع خبر: