دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

قادر به پیمایش 100 کیلومتر مسافت در حالت تمام برقی

 

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی ؛ نسل جدید جک S5 در یک قدمی بازار

کی ام سی JS6 یا همان جک QX محصول جدید کرمان موتور بوده که برای نخستین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 به نمایش گذاشته شد. این خودرو دارای دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبریدی که احتمال عرضه نسخه PHEV کی ام سی JS6 بیشتر از مدل بنزینی است. این خودرو به نوعی نسل جدید جک S5 عرضه می شود که به احتمال زیاد در سال آتی به بازار عرضه می شود.  

کی ام سی JS6 یا همان جک QX محصول جدید کرمان موتور بوده که برای نخستین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 به نمایش گذاشته شد. این خودرو دارای دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبریدی که احتمال عرضه نسخه PHEV کی ام سی JS6 بیشتر از مدل بنزینی است. این خودرو به نوعی نسل جدید جک S5 عرضه می شود که به احتمال زیاد در سال آتی به بازار عرضه می شود.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی KMC JS6 PHEV کرمان موتور

 کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی یا همان جک QX PHEV در واقع نسل جدید جک S5 بوده که امسال در غرفه جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 حضور داشت و رونمایی شد. کرمان موتور قصد دارد که این خودرو را در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبریدی به بازار عرضه کند. در ادامه به معرفی نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو می پردازیم.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی KMC JS6 PHEV کرمان موتور

طراحی ظاهری

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی طراحی مشترکی با نسخه بنزینی دارد، اما تفاوت هایی در بخش جلوپنجره آنها دیده می شود. این خودرو دارای چراغ های دوتایی در پروفیل جلو بوده و در بالاترین قسمت شاهد چراغ های روشنایی در روز هستیم که به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. مقداری پایینتر درون سپر چراغ های اصلی قرار گرفته اند که با جلوپنجره بدون مرز این خودرو ادغام شده اند. به طور کلی طراحی کی ام سی JS6 یا همان نسل جدید جک S5 نسبت به نسل قبلی به مراتب خشنتر و تهاجمی تر شده است.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی KMC JS6 PHEV کرمان موتور

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی و بنزینی در نمای جانبی طراحی به مراتب بروزرتری را نسبت به جک S5 دارد و خط شخصیت بدنه آن به طور کامل تغییر کرده است. در نمای عقب نیز دیزاین چراغ ها تغییر کرده و توسط نوار LED سرتاسری به یکدیگر متصل شده اند. زیر سپر عقب نیز یک دیفیوزر ساده طراحی شده که داخل آن دو خروجی اگزوز جانمایی شده است.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی KMC JS6 PHEV کرمان موتور

داخل کابین کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی

کابین کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی را می توان تکامل یافته کی ام سی X5 که خود فیس لیفتی ارتقا یافته از جک S5 بوده دانست. مقابل راننده یکی غربیلک فرمان D شکل قرار داشته و پشت آن دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی داخل یک قاب یکپارچه قرار گرفته اند. یکی از این نمایشگرها نقش کلاستر تمام دیجیتالی پشت فرمان را ایفا کرده و دیگری یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا است.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی کرمان موتور در کنسول میانی دارای یک شیفتر دنده الکترونیکی دایره ای شکل بوده که دقیقا مشابه با KMC X5 طراحی شده است. در این قسمت پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، دو جالیوانی و کلید ترمز پارک برقی و اتوهلد به همراه کلیدهای تنظیم مد رانندگی تمام برقی و هیبریدی نیز دیده می شود.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی KMC JS6 PHEV کرمان موتور

مشخصات فنی کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی کرمان موتور

کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید دارای یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 81 کیلووات قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور است. در کنار آن یک موتور برقی نیز به توان 150 کیلووات و با بیشینه گشتاور 300 نیوتن متر نصب شده است. این خودرو در بهترین حالت 1.33 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می کند. اما در شرایط هیبریدی معمولی مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر 5.37 لیتر اعلام شده است.

خودرو KMC JS6 PHEV دارای یک پک باتری با ظرفیت 21.68 کیلووات ساعت بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی ذخیره می کند. این خودرو قادر است طی 7.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در شرایط باتری فول شارژ و باک بنزین فول قادر است مسافتی معادل 1200 کیلومتر را طی کند. در صورت اتصال به شارژر معمولی حدود 3 ساعت برای فول شارژ شدن باتری ها لازم بوده و در صورت اتصال به شارژر فست حدود 30 دقیقه زمان برای رسیدن انرژی باتری ها به 80 درصد نیاز است.

کی ام سی JS6 پلاگین هیبریدی در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4650، 1890 و 1700 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2720 میلی متر است. وزن خالص این خودرو هم 1765 کیلوگرم اعلام شده است.

منبع خبر: