شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

گام بلند چینی‌ها در تولید نسل جدید باتری خودروهای برقی.

 

«ZEEKR» از نسل بعدی باتری‌های LFP رونمایی کرد .

ZEEKR، مبتکر پیشرو در حمل‌ونقل الکتریکی از یک فناوری باتری متحول‌کننده رونمایی کرده که آماده تعریف مجدد چشم‌انداز خودروهای الکتریکی است.  

باتری‌های جدید لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) ZEEKR که توسط تیم مهندسین متخصص داخلی آن ساخته شده است، ترکیبی قوی از شارژ فوق‌العاده سریع، چگالی انرژی قابل توجه و ایمنی بی‌نظیر است.

سرعت شارژ متحول‌کننده

تصور کنید توان 500 کیلومتر برد را در 15 دقیقه دوباره به‌دست آورید. سیستم الکتریکی 800 ولت پیشرفته ZEEKR این چشم‌انداز را به‌واقعیت تبدیل کرده و رانندگان را با سرعت شارژ بی‌سابقه‌ای توانمند می‌کند. حتی در دمای بسیار پایین در زمستان، باتری‌های ZEEKR عملکرد برتری از خود نشان می‌دهند و از اکثر رقبا پیشی گرفته و کارایی تزلزل‌ناپذیر را در آب و هوای مختلف تضمین می‌کنند.

بهینه‌سازی چگالی انرژی

به‌طور سنتی، باتری‌های LFP از نظر چگالی انرژی از گزینه‌های مبتنی بر نیکل عقب مانده‌اند. با این حال، مهندسان ZEEKR با تمرکز بیش از پیش بر این چالش از طریق یک بسته باتری با طراحی دقیق که پتانسیل LFP را به‌حداکثر می‌رساند، بر آن غلبه کرده‌اند. با استفاده از مواد نوآورانه و طراحی ساختاری ساده، بسته‌های باتری به‌میزان قابل توجه 83.7 درصد استفاده از حجم، فراتر از بسیاری از همتایان جهانی هستند.

ایمنی؛ ستون نوآوری

ZEEKR ایمنی مسافران را قبل از هرچیز دیگری در اولویت قرار می‌دهد. این باتری‌های مستحکم 6 مورد تست ایمنی سختگیرانه را پشت سر گذاشته‌اند؛ از جمله تست نفوذ میخ که توسط مرکز ملی بازرسی و تست کیفیت وسایل نقلیه موتوری انجام شده است. این تعهد تزلزل‌ناپذیر به ایمنی، رفاه مسافران را هنگام حرکت در جاده‌ها تضمین می‌کند.

پیشرو بودن در هزینه

ZEEKR 007 نخستین محصولی خواهد بود که این فناوری متحول‌کننده را به‌نمایش می‌گذارد و مدل‌های دیگری نیز آماده پیروی از آن هستند. تحویل این مدل‌ها در ژانویه 2024 آغاز خواهد شد و این آغاز عصر جدیدی در حمل‌ونقل الکتریکی است.

ایجاد یک اکوسیستم شارژ

ZEEKR متعهد به‌ارائه یک تجربه شارژ یکپارچه و با سرعت بالا درحال گسترش شبکه ایستگاه‌های شارژ فوق سریع خود است. تا پایان نوامبر، 401 ایستگاه مجهز به‌بیش از 2 هزار و 200 شمع شارژ 360 کیلوواتی در سراسر چین فعال خواهند شد. چشم‌انداز بلندپروازانه ZEEKR با برنامه‌هایی برای رسیدن به یک‌هزار ایستگاه تا سال 2024 و تعداد خیره‌کننده 10 هزار ایستگاه تا سال 2026 ادامه می‌یابد و موقعیت خود را به‌عنوان یک پیشرو در زیرساخت‌های شارژ تثبیت می‌کند.

منبع خبر: