سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

برپایی نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت تا ۱۷ دی در استان خوزستان

 

حضور پررنگ کرمان موتور در نمایشگاه خودروی اهواز

کرمان موتور که در اکثر نمایشگاه‌های خودروی کشور حضور پررنگی دارد، به نمایشگاه اهواز هم با دست‌پر آمده و بسیاری از محصولات خود را به نمایش درآورده است. یکی از جدیدترین محصولات کرمان موتور در این نمایشگاه، کراس‌اوور کی‌ام‌سی X5 است که چند ماه بیشتر از رونمایی آن در شهریور امسال در نمایشگاه مشهد نمی‌گذرد و قطعاً برای بازدیدکنندگان خوزستانی تازگی خواهند داشت.  

KMC X5

کی‌ام‌سی X5 در اصل نسخه فیس‌لیفت جک S5 محسوب می‌شود که قرار است به‌زودی راهی بازار کشورمان شود. ازآنجایی‌که جک S5 در ایران موفق عمل کرد و به یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای چینی بازار تبدیل شد، کرمان موتور امیدوار است بتواند با X5 هم این موفقیت را ادامه دهد. کرمان خودرو قصد دارد کی‌ام‌سی X5 را در کشورمان با همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تزریق مستقیم سوختی عرضه کند که هم‌اکنون در جک S5 و کی‌ام‌سی K7 ارائه می‌شود. البته این موتور در X5 کمی قوی‌تر بوده و 172 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتور هم توسط همان گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

کرمان موتور علاوه بر این کراس‌اوور جدید، در نمایشگاه خودروی اهواز محصولات قبلی خود را هم به نمایش درآورده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

جک S3

کراس‌اوور کوچک و محبوب کرمان موتورر که با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود و 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور دارد. S3 از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می‌کند.

جک J4

این ارزان‌ترین محصول کرمان موتور و یکی از ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیم بازار کشورمان محسوب می‌شود. J4 به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که به یک گیربکس CVT متصل بوده و 103 اسبب خار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

KMC J7

این خودرو سدان جذاب، مجهز و قدرتمند کرمان موتور است که از پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 172 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. J7 به گیربکس شش سرعته دوکلاچه مجهز است و از امکانات فراوانی بهره می‌برد.

KMC T8

این تنها پیکاپ حال حاضر سبد محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. زیر کاپوت T8 یک پیشرانه 2 لیتری چهر سیلندر توربو قرار دارد که 174 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور را از طریق یکگیربکس شش سرعته دستی به هر چهارچرخ می‌رساند.

BAC X3 PRO

شرکت زیرمجموعه کرمان موتور یعنی خودروسازان بم نیز محصول جدید خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است. این خودرو که برای بازار ایران نام BAC X3 Pro برای آن انتخاب شده، کراس‌اوور کوچکی از جیلی است که توسط جوینت ونچر با لیفان تولید می‌شود.

بک X3 پرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که حدود 110 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو نیز در چین دو گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب است که خودروسازان بم برای بازار کشورمان نمونه اتوماتیک را در نظر گرفته است. این خودرو با 4,005 میلی‌متر طول، 1,760 میلی‌متر عرض و 1,575 میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اوور کوچکی با وزنی در حدود 1200 کیلوگرم است و قدرت نه‌چندان زیادی پیشرانه برای آن کافی به نظر می‌رسد. همچنین این موتور مصرف سوخت بسیار مناسبی داشته و در هر صد کیلومتر تنها 6.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

 

منبع خبر: