سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

مشخصات فنی جی ای سی امکو، خودروی جدید چینی در ایران + کاتالوگ

خودرو جی ای سی امکو یکی از محصولات جدید شرکت خودروسازی جی ای سی چین است که قرار است به زودی با واردات توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه، وارد بازار ایران شود.  

این شرکت که پیش از این دیگر محصولات GAC با نام‌های جی ای سی GS3 و جی ای سی امپو و همچنین برند مطرح ژاپنی سوزوکی مانند سیاز و بالنو وارد بازار کشور شده بود در جهت تکمیل سبد محصولات امکو را نیز به لیست خودروهای خود افزوده است.

طراحی GAC Emkoo

این خودرو در طراحی بخش جلویی خود شباهت زیادی به مدل پژو ۳۰۰۸ دارد. البته خطوط و فرم چراغ‌های جلو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با هم هماهنگی داشته باشند و ظاهری جذاب و ورزشی به امکو بدهند. در بخش کناری نیز از دستگیره‌های مخفی‌شونده و خطوط شکسته بر روی بدنه استفاده شده است. اما قسمت عقب این خودرو هیچ شباهتی با خودرو 3008 نداشته و از طراحی جدیدی بهره می‌برد.

خودرو گک ترامپچی امکو ظاهری بسیار تند و تیز دارد. طراحی بدنه آن به گونه‌ای است که قسمت جلو دارای فریم V شکل بدون قاب و چراغ‌های تیز و لبه‌دار می‌باشد. در قسمت عقب نیز چراغ‌های پشتی آن طراحی منحصر به فردی دارند که بیننده را به یاد خودروهای ولوو می‌اندازد. ابعاد این خودرو به ترتیب طول، عرض و ارتفاع 4680، 1901 و 1670 میلی‌متر است و یک کراس‌اور کلاس D محسوب می‌شود. فاصله محوری آن نیز 2750 میلی‌متر ثبت شده است. یکی از ویژگی‌های طراحی بیرونی این خودرو، عدم وجود دستگیره فیزیکی روی درب‌ها می‌باشد.

داخل کابین خودرو نیز بسیار مدرن طراحی شده است. یک نمایشگر شناور و دسته‌دنده الماسی در آن به چشم می‌خورد. نمایشگر مدل پایه 7 اینچ و نمایشگر تریم فول 10.1 اینچ می‌باشد. این خودرو از سیستم رانندگی هوشمند ADiGO نسل 5.0 بهره می‌برد و پردازنده اصلی آن تراشه 8155 کوالکام است.

مشخصات فنی و امکانات GAC Emkoo

جی ای سی امکو در دو نسخه بنزینی و هیبریدی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. نسخه بنزینی آن مجهز به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر است که توانایی تولید ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

از جمله ویژگی‌های ایمنی و راحتی امکو می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، دوربین سه‌سیصدوشصت درجه، کروز کنترل هوشمند، سیستم‌های کمکی راننده مبتنی بر رادار مانند FCW، تابلوخوان و TJA، محدودکننده هوشمند سرعت، دستگیره‌های مخفی‌شونده، سقف پانوراما با آفتابگیر الکتریکی، شارژر بی‌سیم، درب صندوق برقی و... اشاره کرد.

علاوه بر این، رینگ‌های ۱۹ اینچی، ۶ ایربگ، ترمز پارک الکتریکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر دیجیتال، سنسور فشار باد لاستیک و غیره نیز از دیگر امکانات رفاهی امکو محسوب می‌شوند.

منبع خبر: