سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

آغاز نمایشگاه خودروی تهران ؛ اتو اکسپو از 9 بهمن

 

رقابت سرسخت در پنجمین نمایشگاه خودروی تهران .

عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب، در اظهارات جدید خود آمادگی شهر آفتاب برای استقبال گسترده علاقمندان به پنجمین نمایشگاه خودرو تهران را اعلام کرد.  

به گفته تقدسی‌نژاد، نمایشگاه شهر آفتاب به لطف زیرساخت‌های استاندارد و منحصربه‌فردی که داراست، ظرفیت خوبی برای نمایش دستاوردهای صنعت خودرو به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان دارد. او بیان کرد که این نمایشگاه با سالن‌های یکپارچه و مدرن، توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند. همچنین، او بیان کرد که واقعیت این است که نمایشگاه خودرو در پایتخت کشور قرار دارد و به همین دلیل، توجهات بیشتری به آن اختصاص داده می‌شود.

تاریخ برگزاری نمایشگاه خودرو تهران

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب درباره برگزاری نمایشگاه خودرو در این سایت نمایشگاهی اظهار کرد: “پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران از ۹ تا ۱۵ بهمن‌ماه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.”

روز اول نمایشگاه خودرو مختص خبرنگاران

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب درباره برگزاری نمایشگاه خودرو به خبرنگاران اظهار داشت: “به دلیل اهمیت اطلاع‌رسانی منسجم و با توجه به استقبال کم‌نظیر بازدیدکنندگان در سنوات قبل از نمایشگاه خودرو، روز نخست برگزاری این رویداد صرفاً به تولید محتوا و انعکاس خبر توسط اصحاب رسانه اختصاص داده شده است.”

وی همچنین به استقبال کم‌نظیر خودروسازان و صنایع وابسته اشاره کرد و توضیح داد: “با وجود آن که، فضای ۶۰ هزار متر مربعی برای برگزاری این رویداد اختصاص داده شده است، اما امکان توسعه فضای نمایشگاهی وجود دارد.”

وی با اشاره به فرصت‌های گردهمایی فعالان صنایع در این رویداد نمایشگاهی گفت: “باید هر نمایشگاه، توان حل یک مسئله از تولیدکننده، مصرف‌کننده و یا فعالان اقتصادی حوزه برگزاری نمایشگاه را داشته باشد. برای نمایشگاه خودرو نیز یک کمیته علمی متشکل از اساتید دانشگاه، صاحب‌نظران بین‌المللی و افراد باسابقه صنعت خودرو، پنل‌های تخصصی با رویکرد تطبیق وضعیت خودروسازی ایران با فناوری‌های نوین را راهبری خواهد کرد.”

اتو اکسپوی 1402 شهر آفتاب: انتظارات بعد از نشست اول

مدت برگزاری نمایشگاه 7 روز خواهد بود و یک روز مختص رسانه‌هاست. بیش از 350 فعال در واردات، تولیدکننده، قطعه‌ساز و … در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ایجاد سالنی برای استقرار خبرنگاران و استراحت، همراه با قرار دادن وسایل مورد نیاز برای آن‌ها، برای اولین بار در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان بیش از 400 هزار نفر باشد.

ارائه تست درایو و سرگرمی‌هایی مانند حرکت نمایشی با خودرو، مانند سال گذشته، در نمایشگاه برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه، علاوه بر خودروهای داخلی و چینی، برای اولین بار برخی خودروها و تجهیزات از کشورهای دیگر نیز حضور خواهند داشت و حتی امکان پیش خرید و عرضه خودرو در آن مد نظر قرار گرفته است.

ایجاد فضای رقابتی جدید و نوآورانه در صنعت نمایشگاهی ایران

مدیرعامل کانون ایران نوین، شرکتی با تجربه ۳۳ ساله در حوزه تبلیغات، درباره تلاش های این شرکت برای برگزاری یک نمایشگاه منحصر به فرد صحبت کرد. او اعلام کرد که هدف ایران نوین در برگزاری اتو اکسپو، ایجاد یک رویداد خاص و متفاوت است که به عنوان الگویی برای نمایشگاه‌های آینده خواهد بود. شرکت کانون ایران نوین در تلاش است تا با تجربه و استانداردهای بین المللی خود، یک نمایشگاه جذاب و متفاوت را برگزار کند که تا به حال در ایران شاهد آن نبوده‌ایم.

مریم شفیعی، یکی از اعضای تیم برگزاری اتو اکسپو، ادامه داد: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه، ایجاد یک فضای رقابتی است. ما قصد داریم با انگیزه‌ای متفاوت و با ارائه کارهای جدید و نوآورانه، برگزاری بدعتی در صنعت نمایشگاه ها به ارمغان بیاوریم که به عنوان پایه‌ای برای نمایشگاه‌های آینده خدمت کند.

در ادامه، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب به این نکته اشاره کرد که هر نمایشگاه یک مساله را حل می‌کند و بیان کرد: “ما امیدواریم که اتو اکسپو تهران، پیشران تحولی در صنعت نمایشگاهی باشد.”

عباس تقدسی نژاد نیز اظهار کرد که متأسفانه در کشور ما به صنعت نمایشگاهی غفلت شده است و افزود: “شهر آفتاب همچنین ظرفیت برگزاری بزرگترین سایت نمایشگاهی منطقه را دارد.”

با برگزاری اتو اکسپو، صنعت نمایشگاهی در ایران به یک سطح جدید از رقابت و نوآوری خواهد رسید. امیدواریم که این رویداد بتواند به عنوان نمونه‌ای برتر و الگویی برای نمایشگاه‌های آینده شناخته شود و تأثیرگذاری قابل توجهی در صنعت داشته باشد.

در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ شرکت های کرمان موتور، خودروسازان بم، KTL، ایران خودرو، ایساکو کیش، ایران خودرو دیزل، بهمن موتور، بهمن دیزل، سیبا موتور، بی ام کارز، فردا موتورز، فردا دیزل، مدیران خودرو، سروش دیزل، آریا دیزل، کوشا خودرو، مادیران، نبکا، نامی خودرو، ماموت خودرو، مکث موتور، تیگارد موتور، دیار خودرو، پیلسان، ویرا دیزل، کاریزان خودرو، آتین خودرو دیزل، وزین پرشیا، مایان دیزل و… حضور دارند.

 بازدید عمومی علاقمندان از این رویداد دهم تا پانزدهم بهمن ماه هر روز  از ساعت ۱۰صبح تا ۱۷ عصر میسر است.

منبع خبر: روابط عمومی صنایع خودرو سازی کرمان