پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

لیفان X50؛ منتخب مردمی خودرو سال 94 سایت دنده 6

لیفان X50 و جک S5 دو خودرو چینی که در طول سال 94 توجه زیادی را به خود جلب کردند حالا به برگزیدگان نظر سنجی سالانه دنده 6 مبدل شده اند. شاید بتوان مهمترین عامل موفقیت این دو خودرو را و اشتراک مهم خودروهای پیروز در بازار ایران را ماحصل ارزش پرداختی ربط داد. دریافت کالای بیشتر با رقم پرداختی پایین تر، همواره از جمله مهمترین دغدغه های مشتری ایرانی بوده است اما در خصوص خودرو، تنوع طلبی مشتریان و فرار از خودروهای بی کیفیت و تکراری تولید داخل، به محرکی برای تمایل افکار عمومی به سمت خودروهای چینی جلب شده است.  

لیفان ایکس 50 بی هیچ شک و تردید از فرمول موفق و فلسفه صحیحی برخودار است. خودرویی کارآمد برای زندگی و رفت و امد در شهر های شلوغ، با ابعادی نسبتا کوچک اما فضای داخلی مناسب برای استفاده خانوادگی. خودرویی که به خصوص با توجه به شباهت ظاهری X50 به مدل های کراس اوور دل بسیاری را با همان نگاه اول ربوده است.

گیربکس اتوماتیک برای استفاده درون شهری و موتور 1.5 لیتری نسبتا کم مصرف نیز از جمله دیگر نقاط قوتی هستند که باعث جلب نظر خریداران ایکس 50 شده اند.

از سوی دیگر جک S5 هم کما بیش با فرمولی مشابه به یکی از ارزنده ترین خودروهای بازار نسبت به رقم پرداختی مبدل شده و رضایت خریداران این خودرو را می توان با توجه به گروه ها و کلوب های متعدد مربوط به این خودرو در فضای مجازی مشاهده کرد.

شباهت ظاهری به کراس اوور های شناخته شده، توان و عملکرد فنی خوب و قیمت بسیار رقابتی (در حدود نصف قیمت رقبای کره ای) باعث شده اند که ضعف هایی جزئی مونتاژی یا عدم ارائه با گیربکس اتوماتیک (در سال 94) از دید مالکان قابل چشم پوشی باشد و از همین رو نیز می توان در نظر سنجی های متعدد شاهد پیشتازی جک S5 بود.

به نظر می رسد که در آینده نیز با عرضه مدل گیربکس اتوماتیک S5 و جا افتادن لیفان X50 در بازار، شاهد ادامه موفقیت این دو خودرو چینی مونتاژی در کشورمان باشیم.

جالب تر آنکه برلیانس  H330 و سنگ یانگ تیوولی به عنوان رتبه های سوم و چهارم نظر سنجی نیز از فرمولی مشابه برای جلب نظر مخاطبان بهره می برند و هر دو خودروهای جدید، با طراحی ظاهری مطلوب، امکانات رفاهی و فنی قابل قبول و قیمت رقابتی در سگمنت خود هستند که تحولی را در بازار ملال آور و نه چندان جذاب خودروهای کمتر از 100 میلیونی پدید آورده اند.

منبع خبر: