جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

«جک» از کراس اوور S2 رونمایی کرد

شرکت خودروسازی "جی‌ای‌سی" که در داخل کشور آن را با نام "جک" می‌شناسیم، محصولاتش را در داخل کشور با همکاری کرمان موتور تولید و عرضه می‌کند. حال این خودروساز در کشور خود کراس اووری جدید تحت عنوان S2 رونمایی کرده که باتوجه به سوابق مفید و موثر کرمان موتور، شاید روزی در داخل کشور هم تولید و عرضه شود.  

به گزارش «پرشین خودرو»، به همین دلیل قصد داریم چند پارگرافی به تشریح این خودروی زیبای تازه متولد شده "جی‌ای‌سی" بپردازیم.

کارمان را با اصلی‌ترین قسمت این خودرو، یعنی با بخش مولد قدرتی آن آغاز می‌کنیم. برای تولید نیرو محرکه در جک S2، شرکت خودروسازی یکی از 10 موتور برتر موجود در کل چین، یعنی از پیشرانه‌ای 1.5 لیتری چهار سیلندر مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو5 و مجهز شده به سیستم زمان بندی خودکار سوپاپ‌ها و سیلندرهای داخلی آلومینیومی استفاده کرده که می‌تواند در حداکثر کارایی خود، قدرتی 112 اسب بخاری و گشتاوری 146 نیوتن متری تولید کند.

در بازار مصرف هم شرکت خودروسازی "جی‌ای‌سی" دو مدل خودروی "گریت وال ام4" و "رنو استپ‌وی" را به عنوان رقبای اصلی این خودرو معرفی کرده و در قیاسی مع الفارق عنوان کرده که خودروی گریت وال با پیشرانه‌ای 1.5 لیتری تنها قدرتی 109 اسب بخاری و گشتاوری 140 نیوتن متری و همچنین خودروی رنو هم با داشتن موتوری 1.6 لیتری، تنها قدرتی 105 اسب بخاری و گشتاوری 145 نیوتن متری دارد و همین موضوع برتری "جی ای سی S2" را در بخش فنی به اثبات می‌رساند.

گفتنی است که برای انتقال قدرت و گشتاور تولیدی موتور هم شرکت سازنده از دو جعبه دنده 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT استفاده کرده که به انتخاب مشتری در هنگام ثبت نام بر روی خودرو نصب می‌شود.

رای طراحی بدنه خودرو هم طراحان از طول کلی 4135 میلی متری، عرض 1750 میلی متری و ارتفاع 1550 میلی متری استفاده کرده‌اند تا توان قرار دادن دو محور جلو و عقب با فاصله‌ای 2490 میلی متری نسبت به یکدیگر در زیر شاسی را داشته باشند. وزن خشک این خودرو هم حدود 1155 کیلوگرم اعلام شده است، در صورتی که وزن اصلی خودرو با تمامی امکانات به 1530 کیلوگرم نیز خواهد رسید.

 

 

منبع خبر: