یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

تفاهمنامه سرمایه‎گذاری نیروگاه گازی در بم امضا شد

فرماندار بم گفت: تفاهمنامه سرمایه‎گذاری نیروگاه گازی 22 مگاواتی با 45 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 33 نفر امضا شد  

رضا اشک پیش از ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان با تسلیت شهادت آتش‎نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: ما در بحث مثلث توسعه و اقتصاد مقاومتی برنامه‎های ویژه‎ای داریم و آنچه که ملاک عمل قرار دارد، دستورالعمل‎های سازمان برنامه و بودجه است.

وی بیان داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی 68 طرح داریم که تعدادی از آنها 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بعضی‎ها در حال کار بوده و بعضی‎ها هم هنوز آغاز نشده‎اند.

اشک تصریح کرد: دستگاه‎های شهرستان باید از طریق اداره‎های کل گزارش‎ طرح‎های اقتصاد مقاومتی را در سامانه جامع بهین‎یاب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ثبت کنند.

وی افزود: ما باید طرح‎هایی را که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار نیستند، حذف کرده و طرح‎های مناسب را جایگزین آن‎ها کنیم.

اشک عنوان کرد: عمده طرح‎های ما در زمینه رفع موانع تولید شامل صنعت و معدن و کشاورزی است که در بخش کشاورزی 13 طرح معرفی، بیش از 4 میلیارد تومان تسهیلات دریافت و در بخش صنعت هم 29 طرح معرفی شد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بم با تأکید بر پرهیز از بخشی‎نگری و حمایت همه‎جانبه اداره‎ها از سرمایه‎گذاران گفت: در دهه فجر خبرهای خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی برای مردم شهرستان داریم و شاهد افتتاح‎های خوبی هستیم.

وی از صادرات بیش از 30 هزار تن خرما از ابتدای سال جاری از بم خبر داد و ابراز داشت: در مثلث توسعه 34 طرح با 622 میلیارد ریال در بخش‎های کشاورزی، گردشگری، صنعت و ... داشتیم که به اشتغال 3 هزار و 39 نفر منتهی شده است.

فرماندار بم خاطرنشان کرد: امروز شاهد امضای چند تفاهمنامه سرمایه‎گذاری شامل ایجاد کارخانه مس و روی در ابارق با 26 میلیارد تومان سرمایه اولیه و اشتغالزایی 62 نفر، مجتمع تفریحی نگین در دهبکری، نیروگاه گازی 22 مگاواتی با 45 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری و اشتغالزایی 33 نفر، کارخانه سروش خودرو با 25 میلیارد تومان سرمایه و اشتغالزایی 500 نفر و چند واحد قطعه‎سازی با 15 میلیارد تومان هستیم.

منبع خبر: