شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

نقشه راه «هیوندای» برای تولید 8 شاسی بلند تا سال 2020

هیوندای با انتشار یک نقشه راه جدید، نشان داد که تا سال 2020 میلادی قصد دارد حداقل 8 خودروی جدید شاسی بلند و کراس اوور را با سیستم‌های محرک متنوع در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه کند که اولین آن خودروی کراس اوور هیوندای "کونا" خواهد بود که در ماه‌های گذشته به طور رسمی معرفی شده است.  

 گفته می‌شود که خودروی کراس اوور "هیوندای کونا" از ماه مارس سال آینده میلادی وارد بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد، اما هنوز خودروهای شاسی بلند و کراس اوور دیگر در راه هستند که با تمام سیستم‌های محرک سنتی و پیشرفته همچون بنزین، دیزل، هیدروژن، هیبریدی و همچنین سیستم‌های محرک تمام الکتریکی رونمایی خواهند شد.
مایک اوبرین، مدیر برنامه ریزی محصولات هیوندای موتورز در ایالات متحده آمریکا عنوان کرد: خیلی زود در حال تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ خودروسازی هستیم که دارای مدل‌های متنوع از خودروهای شاسی بلند و کراس اوور با چندین سیستم محرک مختلف هستیم. این وسایل نقلیه توانایی‌های 13 هزار مهندس هیوندای را نشان می‌دهد که در کل مجموعه هیوندای فعالیت می‌کنند. هیوندای کونا تنها آغاز یک انقلاب در بین محصولات ما خواهد بود و تبدیل به یک رهبر فروش خواهد شد.
فارغ از این مسائل، در نقشه راه هیوندای شاهد برنامه ریزی برای تولید یک خودروی کراس اوور کاملا الکتریکی هستیم. در این خصوص شایعات به یک دستگاه کراس اوور هیوندای کونا با سیستم محرک تمام الکتریکی اشاره دارند که انتظار می‌رود در نمایشگاه ژنو سال آینده میلادی به طور رسمی رونمایی شود. اگر شایعات درست باشد، می‌توان محدوده حرکت 385 کیلومتر را تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها انتظار داشت. هرچند کمپانی خودروسازی هیوندای در حال حاضر نسل جدید هیوندای سانتافه را مورد آزمایش قرار می‌دهد که می‌تواند یکی از خودروهای شاسی بلند این لیست برای عرضه تا سال 2020 میلادی باشد.

منبع خبر: