شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

رونمایی هیوندا از آفرود سانتافه

اعضای سما (SEMA) خیلی خوب شرکت خودروسازی کره ای «هیوندای» را می شناسند . شرکت کره ای «هیوندا» در رویداد سالانه سما خودروی جدید «آفرودسانتافه» را برای نمایش آماده کرده بود و با آن خودرو توجهات زیادی را به سوی خود کشانید .  

کمپانی «هیوندا» اتومبیل «آفرود سانتافه» اش را خیلی قدرتمند از آب درآورده بود و سبب شد تا توجه های زیادی را به سوی خود جلب نماید .

در واقع سما یا همان (SEMAA) مخفف  (Specialty Equipment Market Association) به معنای انجمن بازار تجهیزات تخصصی است . این بازار را در سال ۱۹۶۳ به دست تعدادی از بزرگان عرصه اتومبیل تاسیس کرده اند .

بازار سما به بازاری گفته می شود که در رابطه با تولید، بازسازی، توزیع، خرده فروشی، نصب و راه اندازی تمام قطعات خودرو، مواد شیمیایی، تجهیزات و لوازم جانبی پس از فروش خودرو توسط تولید کننده تجهیزات اصلی (OEM) به مصرف کننده فعالیت دارد .

این مجمع هم اکنون ۶,۳۸۳ کمپانی از تولید کنندگان لوازم جانبی، تولید کنندگان تجهیزات اصلی، رسانه ها، نمایندگی های خودرو، توزیع کنندگان تجهیزات تخصصی، خرده فروشان و تعمیرکاران متخصص از سراسر جهان را شامل می شود.

هیوندای در چنین رویدادی محصول قدرتمند و پرزرق و برق خود را به معرض نمایش گذاشت؛ یک خودروی آفرود زیبا و در عین حال با چهره ای تهاجمی که نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد.

هیوندای معمولا چندان توجه ویژه ای به مشخصات فنی محصولات تولیدی خود ندارد؛ اما گویی در این مدل، خودروساز کره ای روند دیگری را در پیش گرفته است. لیست تغییرات انجام شده بر روی این خودرو بسیار چشمگیر است.

یک موتور به شدت اصلاح شده ۳٫۳ لیتری V6 به عنوان قلب تپنده این خودرو انجام وظیفه می کند و البته بجز این موتور اصلاح شده، ویژگی های بیشتری نیز وجود دارد. سیستم خنک کننده ارتقا یافته میشیموتو (Mishimoto)  و اگزوز سفارشی از جمله آنهاست.

اضافه کردن یک سیستم جدید نیترو به این پیشرانه ۳٫۳ لیتری می تواند قدرت این غول آفرود را به شکل وحشتناکی افزایش دهد. جزئیات بیشتری از این مدل به زودی منتشر خواهد شد.

منبع خبر: