جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

بررسی هیوندای سانتافه 2018

هیوندای سانتافه با بیش از نیم دهه قدمت، حالا دیگر حکم یک سیاستمدار کهنه‌کار را در سگمنت کراس‌اوورهای میان‌سایز بازی می‌کند.  

در حالی که اجزای کلیدی پلتفرم خود را با برادر کوچکترش یعنی سانتافه اسپرت (نسخه‌های موجود در بازار ایران) به اشتراک گذاشته است، به میزان 3.9 اینچ فاصله محورها و 8.1 اینچ طول کلی بیشتری نسبت به مدل اسپرت دارد. همین افزایش طول، زمینه را برای اضافه نمودن ردیف سوم صندلی‌ها با گنجایش دو نفر فراهم آورده است.

هیوندای سانتافه برای سال 2018، در سه نسخه SE، SE Ultimate و مدل سطح بالا Limited Ultimate روانه بازار می‌شود. این در حالیست که هر سه تریم به پیشرانه V-6 با حجم 3.3 لیتر و قدرت 290 اسب بخار مجهز شده‌اند و گیربکس اتوماتیک شش سرعته نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده گرفته است. نیروی پیشرانه به صورت استاندارد، به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌شود اما با پرداخت 1750 دلار بیشتر، سامانه چهارچرخ محرک بر روی خودروی شما نصب خواهد شد.

هیوندای سانتافه 2018
نسخه پایه SE به ارزش 31,800 دلار از تجهیزات استاندارد ذیل بهره می‌برد:
سه ردیف صندلی برای هفت نفر، تنظیمات دوگانه تهویه مطبوع، صندلی برقی راننده، صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی، اپل کارپلی، اندرویداتو و رینگ‌های 18 اینچی.

هیوندای سانتافه 2018
همچنین مشتریان قادرند تا با انتخاب پکیج پریمیوم به ارزش 3650 دلار از امکاناتی نظیر: نمایشگر نقاط کور، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، استارت دکمه‌ای به همراه کلید مجاورت، روکش چرمی کابین، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن، درب پشت برقی و چراغ‌های مه شکن از نوع LED بهره‌مند شوند.
تریم میانی SE Ultimate هم از تمام آنچه در پکیج پریمیوم موجود است، برخوردار گشته و با بهایی معادل 39,800 دلار از تجهیزات بیشتری نظیر دوربین 360 درجه، سانروف پانوراما، غربیلک فرمان و صندلی‌های عقب مجهز به گرمکن، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی و رینگ‌های 19 اینچی، سود می‌برد. یک بسته فن‌آورانه نیز به ارزش 2100 دلار برای این تریم در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر است:
کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار انحراف از مسیر، چراغ‌های HID جلو، نوربالا خودکار و ترمز دستی برقی.

هیوندای سانتافه 2018

و در نهایت می‌رسیم به نسخه فول آپشن Limited Ultimate که دارای برچسب قیمتی معادل 40,500 دلار بوده و علاوه بر امکانات قبلی از مواردی مانند: صندلی راننده مجهز به حافظه، سنسورهای پارک عقب و صندلی‌های ویژه تک نفره ردیف دوم که ظرفیت خودرو را به شش سرنشین کاهش می‌دهد، بهره می‌برد. پکیج فن‌آورانه 2100 دلاری در این تریم نیز قابل سفارش بوده و اگر سامانه چهارچرخ محرک را نیز به لیست تجهیزات این خودرو اضافه نماییم، قیمت نهایی این نسخه سر از 44,350 دلار در خواهد آورد.

تازه های سانتافه برای سال 2018

هیوندای سانتافه 2018

پس از تازه سازی صورت گرفته بر روی سانتافه در سال قبل، این خودرو با کمترین تغییر و تحولی وارد سال 2018 شده است. قابل توجه‌ترین تغییر، به حذف نسخه لیمیتد میان-رنج از خط تولید باز می‌گردد. همچنین سیستم ارتباطی بلولینک برای مدت سه سال به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار داده شده است. از جمله خدماتی که در سامانه بلولینک موجود است می‌توان به اگاه‌سازی خودکار برخورد و دسترسی به اپلیکیشن خدمات راه دور بلولینک اشاره نمود.

نکات دوست داشتنی

هیوندای سانتافه 2018سواری سانتافه تا حد انتظار نرم و ملایم بوده و کابین نیز از سکوت کافی بهره‌مند شده است، تا حدی انگار که فنرهای سانتافه را از جنس ابرهای آسمان تولید نموده باشند. این خودرو در مسیرهای مختلف کاملا آرام، خونسرد و راحت عمل می‌کند. همچنین مراتب تقدیر و تشکر فراوان خود را بابت صفحه نمایشگر لمسی پرسرعت به همراه کاربرد آسان سیستم اطلاعات سرگرمی را اعلان می‌داریم.

نکات دوست نداشتنی

هیوندای سانتافه 2018
اگرچه نباید از یک کراس اوور شاسی بلند انتظار عملکرد در حد خودروهای اسپرت را داشت اما بابت برخی حالات رانندگی اسپرت سانتافه ممنون هستیم. با این وجود، متاسفانه هیچ گونه حس خوشایند و دلپذیر رانندگی را در پشت فرمان سانتافه تجربه ننمودیم.مواردی نظیر: فرمان فوق تقویت شده، بادی-رول های اضافه و تمایل به کم‌فرمانی، ویژگی‌های دینامیکی شبیه به یک مینی ون را به سانتافه اعطا می‌نمایند. در صورت خواباندن ردیف دوم و سوم صندلی، فضای بار تا 80 فوت مکعب گسترش می‌یابد که البته در قیاس با حریفانی همچون شورولت تراورس و فولکس واگن اطلس، به ترتیب 18 و 17 واحد کمبود حجم خواهد داشت.

هیوندای سانتافه 2018
ضمنا داشبورد سانتافه نیز از طراحی نسبتا قدیمی، مملو از دکمه رنج می‌برد و به طور کلی در داخل کابین، با مقدار بیش از حد اجزا ساخته شده از پلاستیک خشک مواجه هستیم که اصلا به گونه‌ای خوشایند جلوه نخواهد کرد.

از نظر مصرف سوخت نیز سانتافه جایگاه مناسبی ندارد. نسخه پایه SE به ترتیب در شهر و بزرگراه دارای مصرف سوختی معادل 13.1 و 9.41 لیتر بر صد کیلومتر است. مصرف سوخت تریم میانی SE Ultimate نیز در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر 13.84 و 10.23 واحد است. با افزودن سامانه چهارچرخ محرک نیز کمی مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه افزایش خواهد یافت. این در حالیست که مزدا CX-9 دیفرانسیل جلو، از مصرف سوخت 10.7 در شهر و 8.4 لیتربرصد کیلومتر در بزرگراه برخوردار است.


گرچه آخر راه رسیده این کلام، ماحصل هیچ نیست جز یک کلام
سانتافه یک خودروی راحت و بی هیجان خانوادگیست، والسلام.

منبع خبر: