شنبه, 29 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام

شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به 96/12/29  

 

مجمع عمومی عادی  سالیانه  صاحبان سهام شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو ، رأس ساعت 10صبح روز یکشنبه مورخ 31/04/97 در مجموعه فرهنگی ورزشی صدف متعلق به گروه کرمان خودرو باحضورآقایان محمدرضا شه بخش، سامان فیروزی، مجتبی معتمد نیا ،سیدحسین میری،  جمعی از سهامداران و یا نمایندگان آنان وعلیرضازند بابارئیسی (حسابرس و بازرس قانونی) تشکیل و رسمیت یافت و پس از قرائت دستور جلسه و ادامه بحث و بررسی پیرامون موارد مطروحه تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

1- ترازنامه در تاریخ 29/12/96 و حساب سود و زیان برای سال مالی منتهی به 29/12/96 مورد تصویب قرار گرفت

2-  بازرسان قانونی شرکت با توجه به مواد 144و 146و 147 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت برای سال مالی منتهی  به 29/12/97 به شرح ذیل انتخاب گردیدند :

الف - موسسه حسابرسی ارقام نگر آریا  دارای شناسه ملی 10100617632 به سمت بازرس اصلی و حسابرس.

ب-  موسسه حسابرسی شاهدان دارای شناسه ملی 10100182550به سمت بازرس علی البدل.

3- روزنامه اطلاعات بعنوان روزنامه کثیرالانتشار برای سال مالی منتهی به 29/12/97 انتخاب گردید.

4- معاملات موضوع ماده 129 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت مورد تصویب قرار گرفت.

5- مقرر گردید هرسهمی100 ریال  از سود سال مالی منتهی به 29/12/96 بین صاحبان سهام  تقسیم گردد.

6-  مقرر شد برای عملکرد سال مالی مندرج دربند 1 هیچ گونه پاداشی برای هیئت مدیره و مدیرعامل پرداخت نگردد .

          اهم مباحث مطروحه توسط اعضای هیئت مدیره به شرح زیر است:

آقای دکترحسین میری عضو هئیت مدیره : ایشان با تشریح اهم فعالیت های گروه اقتصادی کرمان خودرو ابراز داشت افزایش کارایی در خدمت رسانی، اقدام به افزایش سرمایه، خرید 10درصد از سهام شرکت کارگزاری کارآمد با هدف تکمیل  زنجیره خدمات و تأسیس شرکت سبدگردانی با مشارکت و مدیریت کارگزاری کارآمد و سرمایه گذاری منابع نقد آزاد شرکت ها در سهام شرکت های بورسی در دستور کار هئیت مدیره قرار داشت. ایشان افزودند گروه اقتصادی کرمان خودرو  برای حضور گسترده در بازار سرمایه برنامه های ویژه ای دارد . عمده دارایی های این شرکت به سرمایه گذاری های بلند مدت از جمله پروژه های اجرایی اخیر چون شرکت رینگ مارال ارگ برای تولید رینگ آلمینیومی و مشارکت در پروژه اتاق رنگ با شرکت آلمانیDOOR و املاک موجود چون مجموعه ساختمان اداری صدف و تعمیرگاه ها اختصاص یافته است .

بازگشایی نماد کرمان خودرو در بورس

آقای میری با اشاره به پیگیری های  انجام شده برای ورود شرکت به فرابورس اظهار نمودند از روز نخست پذیره نویسی در بازار سرمایه به دنبال بازگشایی نماد بودیم. بنابر پیش بینی ها ، مقرر بود در اواخر اسفند سال گذشته این برنامه محقق شود لیکن چالش های پیش رو  این فرایند را تا کنون به تعویق انداخته است که امید میرود در آینده ای نزدیک این مهم نیز به سرانجام برسد. ایشان افزودند کارگزاری کارآمد به عنوان بازارگردان این شرکت برای حمایت از سرمایه های سهامداران انتخاب شده است.

حسین میری در خصوص تصمیم هیئت مدیره پیرامون سود پرداختی به سهامداران گفت با توجه به برنامه های توسعه ای و فعالیت های شرکت ، هیئت مدیره تصمیم دارد حداکثر سود را بین سرمایه داران  تقسیم کند. وی تصریح کرد گروه اقتصادی کرمان خودرو بر اساس اطلاعات حاضر برای سال 97  پرداخت سود 20 تومانی برای هر سهم را پیش بینی نموده است البته  چناچه اتفاقات بهتری پیش رو باشد این رقم تعدیل خواهد شد .

گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی آقای زند بابا رئیسی : ضمن تشکر از حسن اعتماد صاحبان سهام و تأکید به رعایت کلیه مسئولیت های قانونی خویش برای حفاظت از منافع سهامداران باستحضار میرسانم صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو شامل ترازنامه به تاریخ 30 اسفند 96 و صورتهای سود و زیان و جریان وجوه نقد برای سال منتهی به تاریخ مزبور و یادداشتهای توضیحی 1 تا 33 توسط موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام نگرآریا (حسابداران رسمی) حسابرسی شده و به نظر این موسسه عملکرد مالی و جریان های نقدی گروه از تمام جنبه های با اهمیت طبق استاندارهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می دهد و این موسسه به مواد با اهمیتی حاکی از عدم رعایت قوانین و مقررات یاد شده برخورد نکرده است.

آقای مهندس شه بخش مدیر عامل گروه و رئیس مجمع عمومی گروه اقتصادی کرمان خودرو : از فرصت پیش آمده برای خوشامد به سهامداران محترم گروه استفاده می کنم . همانطور که آقای میری در گزارش به مجمع اعلام فرمودند هدف گروه عرضه سهام به بازار بورس برای استمرار برنامه های آتی است و امیدوارم با رفع مشکلات و بازگشایی نماد بورس به زودی شاهد حضور سهامداران بیشتری در مجموعه شرکتهای گروه باشیم . اهداف گروه برای توسعه فعالیتهای تولیدی و اقتصادی مبتنی بر سیاستهای کلان کشور است . ضروری است در پاسخ به سوال سهامداران محترم معروض دارم خوشبختانه همکاری با گروه برند جک و لیفان علیرغم فشارهای موجود منسجم و رو به پیشرفت است به گونه ای که در حال حاضر سفارشات تولید تا پایان بهمن ماه 97 عملیاتی شده و  در حال حاضر کارخانه در دوشیفت کاری مشغول تولید است .طبیعی است ادامه همکاری با هیوندای در خصوص قراردادفیمابین و اجرای پروژه اتاق رنگ با شرکت DOOR آلمان مستلزم رفع تحریم های بانکی است که نیازمند اتخاذ تصمیم سیاستگزاران و مسئولین کشور با اتحادیه اروپا در خصوص ادامه برجام است و چنانچه تحریم ها استمرار یابد ظرف یک ماه آینده در مورد هر دو سرمایه گذاری تصمیم نهایی به اطلاع سهامداران خواهد رسید. برابر توضیحات حسابرس محترم و بازرس قانونی، سهامداران کماکان از سود سرمایه گذاری خویش در این سناریو بهره مند گردیده اند که البته فاصله قابل ملاحظه ای بین این دو رقم وجود ندارد . ما کماکان در حال مذاکره با طرفهای کره ای و آلمانی هستیم و پیش بینی های لازم را برای خلق تولید و سرمایه در بخشهای مرتبط با وظایف گروه خواهیم کرد .

آقای مهندس فیروزی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کرمان موتور: در خصوص سوال مطروحه یکی از سهامداران پیرامون چگونگی ادامه همکاری با هیوندای همانگونه که جناب مهندس شه بخش مطرح فرمودند بدلیل قطع مراودات بانکی امکان سفارش گذاری  جدید برای تولید میسر نیست لذا در حال حاضر تنها برای واردات خودرو به صورت CBU در حال مذاکره هستیم . در مورد قرارداد با شزکت DOOR آلمان چون مستقیما در جریان مذاکرات بوده ام توضیحات اینجانب به شفافیت موضوع کمک خواهد کرد . چنانچه مطلعید قرارداد دارای پروسه 18 ماهه بوده و قرار بود از زمان انعقاد قرارداد و سفارش پس از 8 ماه تجهیزات ارسال گردد. بدیهی است تاخیر قابل ملاحظه فرآیند اداری تامین منابع برای سفارش گذاری و موضوع تحریم ها دلایل موجهی برای توقف قرارداد بوده است . بعلاوه در صورت تحقق قرارداد توسط شرکت آلمانی ، پروژه در پایان  سال 97 به نتیجه میرسید و سود پیش بینی شده با دو سناریوی توفیق یا عدم توفیق قرارداد اعلام شده بود . اذعان دارید در این قرارداد گروه چندین میلیون یورو سرمایه گذاری نموده که 80 درصد آن متعلق به شرکتهای مجموعه است بدیهی است کماکان پیگیر مذاکرات برای حل این بحران باشیم چون موفقیت آن فرصت مناسبی برای رشد تولیدات گروه و طرفیت مطلوبی برای سودآوری در سالهای اینده است.

در پایان جناب آقای مهندس شه بخش با اعلام کفایت مذاکرات اقدام به رای گیری در خصوص مفاد دستور جلسه مجمع نموده و از کلیه سهامداران ، مدعوین و اصحاب رسانه حاضر در جلسه  قدردانی نمودند .

 

 

 

منبع خبر: