جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

دیو و دلبر؛ مقایسه چانگان CS35 با جک s3

جک S3 این روزها آنچنان پر فروش ظاهر شده که کرمان موتور از پُر شدن ظرفیت فروش آن خبر داده است.  

 

Top car
جک S3
 
 

 جک s3

دومین شاسی بلند جک که معرفی شده است تا وارد ایران گردد پر فروش ترین کراس اوور چین یعنی جک S3 است بدون اغراق جک S3 را میتوان یکی از زیباترین ماشین های کلاس خودش دانست که  از زبان طراحی مشترکی با دیگر کراس اوور های جک بهره میبرد . طراحی جذاب جک S3 چند نکته دارد که اول چهره خشمگین و در هم رفته جلو ماشین است که با جلو پنجره ای که شباهت با ماشین های هیوندای دارد ترکیب شده است و جلو جک S3 زیبا از آب در آمده است سپس خطوطی است که از جلو ماشین و امتداد چراغ ها شروع شده اند و در قسمت عقب ماشین پایان یافته اند و نکته دیگر هم جذاب بودن قسمت عقب جک S3 است که با دیگر قسمت های ماشین به طور کلی هماهنگی خوبی دارد . همانطور که ظاهر بیرونی جک S3 زیبا است و برای ما آشنایی دارد در هنگام ورود به کابین ماشین هم با یک تریم آشنا مواجه میشویم که قبلا هم این طرح را در جک S5 دیده بودیم . جک S3 کابین راحتی دارد ، کیفیت ساخت این ماشین در حد بالایی است و یک پله از چانگان CS35 بهتر احساس میگردد ، متریال  استفاده شده درون کابین جک S3 کیفیت بالایی دارد و در طراحی کابین این ماشین هم سعی شده است تا ارگونومی و دسترسی به ادوات در بهترین سطح ممکن باشد و وضعیت سرنشینان در راحت ترین و مناسب ترین وضع ممکن باشد . جک S3 با توجه به قیمت ماشین از نظر آپشن در سطح مناسبی است و لیست تجهیزات مناسبی میتوانید در جک S3 بیابید . جک S3 به طور کلی از نظر طراحی ماشین قابل قبولی است و نسبت به چانگان CS35 کیفیت بالاتر و آپشن های متنوع تری را در اختیار شما قرار میدهد .  

در سینه جک S3 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری به حجم دقیق 1590 سی سی با آرایش خطی قرار دارد که به این ماشین نیرو میبخشد . جک S3 به لطف این پیشرانه قابلیت تولید 118 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3500 دور در دقیقه را دارا میباشد . شاید بر روی کاغذ جک S3 ماشین تند و تیزی نباشد اما در عمل برای کاربری درون شهر و نیازهای روزانه این ماشین کاملا جوابگوی شما است . جک S3 برای انتقال قدرت از گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT بهره میبرد که هر دو عملکرد مناسبی دارند و از نظر کشش و در اختیار گذاشتن قدرت و راندمان در شیب و ... از چانگان CS35 ماشین بهتر و فرز تری است .

جک S3 هندلینگ خوبی دارد ، آرایش سیستم تعلیق این ماشین مناسب است و به لطف آن سواری لذت بخشی را برای شما رقم میزند و از همه  مهم تر در طول سواری با جک S3 احساس امنیت و راحتی میکنید . جک S3 از نظر کیفیت سواری یک پله از چانگان CS35 بهتر است و این نکته مهمی میباشد  .

پر فروش ترین کراس اوور چین به لطف جذابیت هایش در ایران آیند خوبی میتواند برای خود رقم بزند و تا اینجا دیدیم که جک S3از همه هموطن های خود سط ح بهتر و بالاتری داشت و از نظر فنی ، کیفیتی و ... بسیار ماشین خوبی ارزیابی میشود .  

 

چانگان cs35
 

 

چانگان cs35

زمانی که سایپا همکاری خود را با کمپانی چینی چانگان شروع کرد این برند در ایران نا شناخته بود و بعد ها به لطف تبلیغات مناسب مردم بیشتر با این برند و ماشین CS35 آشنا شدند چانگان CS35 در ابتدا به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه میشد که به علت قیمت غیر منطقی و غیر قابل رقابت از این ماشین استقبال بالایی صورت نگرفت و بعد که سایپا شروع به مونتاژ این ماشین در ایران کرد و چانگان CS35 قیمت معقول تری پیدا کرد روز به روز شاهد تعداد بیشتری از این ماشین در سطح شهر بودیم .چانگان CS35 استایل جذاب ، دوست داشتنی و خوبی دارد و چهره این ماشین را افراد بسیاری میپسندند اما یک کپی کاری غیر حرفه ای را مخصوصا در قسمت عقب این ماشین شاهد هستیم که باعث شده است تا از هماهنگی و یک دستی طراحی چانگان CS35 فاصله بگیرد و آن انسجام در طراحی در بدنه این ماشین دیده نشود . در داخل کابین که وارد می شویم کیفیت کلی تجهیزات و سطح امکانات آن مناسب است و در رنج قیمت خودش ماشین مناسبی است و اگر چه یک کم از کیفیت جک S3 پایین تر است اما با این حال ماشین خوبی تلقی میشود و کیفیتش در کل راضی کننده است . از نظر ابعاد کابین به طور تقریبی با هم مشابهت دارند و تقریبا فضای یکسانی هر دو در اختیار سرنشینان قرار میدهند اما جک S3 فضا سازی بهتری درون کابین خود انجام داده است و ماشین مناسب تری از این نظر میباشد . از نظر ارگونومی کابین چانگان cs35 ماشین خوبی است ولی مثلا با توجه به قیمت ماشین نبود تهویه مطبوع اتوماتیک کمی نا امید کننده است اما سطح امکانات این ماشین در کل مناسب ارزیابی میگردد .

پیشرانه ای که درون سینه چانگان cs35  است و نیروی لازم برای به حرکت درآوردن این ماشین را فراهم میکند 4 سیلندر است و 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد . در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 122 اسب بخار نیرو تولید میکند و در محدوده دور موتور4000 دور بر دقیقه به حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر دست پیدا میکند . درست است که موتور ماشین چانگان سی اس 35 از تکنولوژی خوبی بهره میبرد و بازده آن مناسب است ولی مصرف سوخت 7.2 لیتری اش در سیکل ترکیبی چندان اقتصادی نیست . گیربکس 4 سرعته این ماشین نیز قدیمی بوده اما به نسبت قدرت موتور عملکرد مناسبی دارد البته یک خنگی رایج در گیربکس های اتوماتیک همه ماشین های چینی وجود دارد و در بعضی از مواقع به وضوح آن را میتوان در عملکرد چانگان CS35 مشاهده کرد .

در بحث هندلینگ و خوش دستی چانگان cs35 یرای کلاس خودش ماشین خوبی است و لذت سواری با چانگان CS35 مناسب است و ندلینگ و سواری نرم و خانوادگی دارد و ترمز های این ماشین هم مطمئن و پر قدرت عمل میکنند و در کل برای مصار درون شهری این ماشین ساواری اش قابل قبول است .

جک S3 و چانگان CS35 در کلاس خود هر دو جزء ماشین های مناسب و با کیفیت هستند که اگر بخواهیم به طور عادلانه نگاه کنیم جک S3 بسیار بیشتر نقاط مثبت برای ارائه دارد و با این ماشین لذت بیشتری را با قیمت یکسان میتوانید تجربه نمایید ضمن اینکه بازار دست دوم چانگان CS35 هم به شدت ضعیف است .

منبع خبر: