یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

گزارش تست درایو محصولات چری در شانگهای

شرکت خودروسازی چری که ساخته های آن با همکاری مدیران خودرو به بازار کشورمان عرضه می شوند، در نمایشگاه خودرو شانگهای از محصولات جدیدی رونمایی کرد که همانند گذشته، شانس ورود این محصولات به ایران بسیار بالاست.  

از جمله این خودروها می توان به چری تیگو 5x ، چری اکسید TXL و چری تیگو 8 اشاره کرد. چری تیگو 5x قرار است تحت نام ام وی ام X55 به بازار کشورمان عرضه شود و احتمالا نخستین محصولی خواهد بود که در ماه های آتی پا به جاده های کشورمان می گذارد.

 

دو خودرو دیگر، شاسی بلندهایی لوکس و نسبتا بزرگ هستند که هدف آنها، استفاده از مزیت قیمت برای رقابت با ساخته های کره ای مشهور، نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو است که به واسطه محدودیت های ایجاد شده برای واردات، مدتهاست نسخه های بروز آنها وارد کشورمان نشده اند. در حاشیه نمایشگاه خودرو شانگهای، فرصتی به خبرنگاران ایرانی دست داد تا تجربه رانندگی کوتاهی با این سه خودرو داشته باشند. در ادامه می توانید اتفاقات رخ داده در این تجربه کوتاه را مطالعه نمایید.

 ام وی ام X55 ، یک کراس اوور پایدار

از آنجایی که فرصت خبرنگاران برای تست خودروها محدود بوده است، چری چالش برانگیز ترین قسمت ها را برای تست هر خودرو انتخاب کرده است. در مورد چری تیگو 5x یا ام وی ام X55 که یک کراس اوور متوسط می باشد، یکی از چالش برانگیز ترین مسایل مربوط به پایداری و هندلینگ این خودروست و چری نیز این تست را برای چری تیگو 5x در نظر گرفته است. مطابق تجربه خبرنگار دنده شش، چری تیگو 5x در عبور از پیچ های تند پایداری مناسبی دارد و این شرکت چینی توانسته با بهسازی هایی که بر روی محصولات جدید خود به اجرا رسانده، مشکل هندلینگ و پایداری که یکی از عمده ترین مسایل و مشکلات در کراس اوورهاست را تا حد زیادی حل کند.

از نظر مشخصات فنی، چری تیگو 5x یا ام وی ام X55 شباهت های زیادی با چری تیگو 7 دارد و از پیشرانه و گیربکس مشترکی با این خودرو بهره مند است. پیشرانه 1.5 لیتری قابلیت تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متر گشتاور را دارد و برای گیربکس نیز چری از جعبه دنده دو کلاچه استفاده کرده است. با این حال، چری تیگو 5x هم چنان دیفرانسیل جلوست و قابلیت آفرود ندارد، اما نبود جعبه دنده CVT در این کراس اوور جوان پسند، می تواند نوید بخش لذت رانندگی بیشتری باشد.

 

چری تیگو 8 ، شاسی بلند چینی با قابلیت آفرود

تعداد شاسی بلندهای چینی که قابلیت آفرود دارند چندان زیاد نیست که البته این نوع از ساخت خودرو، به دلیل علاقمندی چینی ها به خودروهای کم استهلاک و کم مصرف است. با این حال، چری می داند که برای حضور در بازار خودروهای نیمه لوکس و لوکس و رقابت با شرکت های مطرح این حوزه، نظیر کیا موتورز و هیوندای، نیاز دارد تا شاسی بلندهای سایز متوسط خود را به قابلیت چهارچرخ محرک مجهز کند. مطابق تجربه خبرنگار دنده شش، قابلیت های آفرود چری تیگو 8 نسبتا مناسب است و می توان به عنوان یک محصول رقابتی روی آن حساب کرد.

منبع خبر: