یکی از وبسایتهای خبری اسپانیایی میگوید بامو با همکاری تویوتا تجارب زیادی در زمینه تکنولوژی هیدروژنی به دست آورده و قبلاً هم ایدهی خود درباره تولید نسخه هیدروژنی X7 در سال 2023 را مطرح کرده است. برنامه این است که دو نسخه الکتریکی و هیدروژنی از این پرچمدار قدبلند تولید شود. حدس ما این است که X7 به عنوان خودرویی الکتریکی بازاریابی خواهد شد اما از مزیتهای سوخت هیدروژنی به عنوان گسترش دهنده برد حرکتی آن نام برده میشود.
بامو به هزینههای واضح تکنولوژی هیدروژنی واقف بوده و دقیقاً اینجاست که دلیل انتخاب X7 برای این کار مشخص میشود. این خودرو بهای بالایی داشته و محصولی با تولید بالا در مقایسه با سایر محصولات نیست. همچنین گفته شده که مدل هیدروژنی X7 فاقد ردیف سوم صندلیها خواهد بود و تنها ظرفیت 5 نفر را خواهد داشت تا راحتی بیشتری داشته باشد. اگرچه فعلاً تمرکز خودروسازان روی خودروهای تمام الکتریکی است اما برخی خودروسازان نیز به دنبال کاهش هزینهها و استفاده از پلتفرمهایی برای خودروهای هیدروژنی هستند. باید صبر کرد و دید در آیندهای نزدیک حرکت خودروسازان به کدام جهت خواهد بود و کدام استراتژی موفق خواهد شد…