
خودروهای پرنده چندین دهه است که آرزوی افراد زیادی را تشکیل میدهند اما واقعیت چیز دیگری را نشان داده است.البته این امر باعث نشده شرکت اوربان آئروناتیکس از توسعه هواپیمای عمود پرواز سیتی هاوک دست بکشد.
این شرکت طبق توافق صورت گرفته با شرکتهای پوینت از قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی در خودروی پرنده خود استفاده خواهد کرد.

با توجه به تصاویر منتشر شده توسط این شرکت، سیتی هاوک دارای دو تاک هیدروژنی و دو هسته سلول سوختی خواهد بود. الکتریسیته تولید شده توسط این بخش باعث تغذیه دو پیشرانه الکتریکی که هریک قدرت ۹۳۹ اسب بخاری دارند خواهد شد.
این پیشرانههای الکتریکی روتورهای داخلی با تکنولوژی به اصطلاح فن کرافت را به حرکت درخواهند آورد. این روتورها دارای مجراهای خاص و تکنولوژی آئرودینامیکی خلاقانهای هستند که باعث افزایش کنترل، پایداری و سرعت وسیله شده و درعینحال سر و صدا را کاهش و ایمنی را بهبود میبخشد.
همچنین تکنولوژی سلول سوختی بکار رفته در سیتی هاوک عملکرد انرژی فوقالعادهای ارائه کرده و طول عمر حدود ۲۰ هزار ساعتی دارد. همانند دیگر خودروهای هیدروژنی، این وسیله نقلیه پرنده زمان سوختگیری دوباره چند دقیقهای خواهد داشت.

گفته میشود این محصول هیدروژنی میتواند به سرعت ۲۰۱ کیلومتر در ساعت دست یافته و برد حدود ۱۶۱ کیلومتری داشته باشد که اگرچه مسافت زیادی نیست اما خب سازنده این وسیله را به عنوان یک تاکسی پرنده و سرویس اضطراری در نظر گرفته است.
سیتی هاوک میتواند محصولی ایده آل برای تاکسی باشد زیرا ظرفیت ۵ نفری داشته و واقعاً میتوان با آن به همهجا سفر کرد. اگر خطری برای وسیله رخ دهد یک چتر نجات باز شده و سیتی هاوک را روی زمین خواهد نشاند.

البته به این زودیها شاهد عرضه این تاکسی پرنده نخواهیم بود زیرا گفته شده نمونههای تولیدی آن تا پایان دهه میلادی جاری در دسترس نخواهند بود.