شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

آشنایی با سیستم تهویه مطبوع جدید هیوندای

هیوندای در طول چند سال گذشته برخی محصولات جذاب و احساس‌برانگیز را معرفی کرده است. علاوه بر طراحی‌های زیبا، برخی محصولات جدید همچون i20 N حتی پرفورمنسی قابل‌توجه نیز داشته‌اند. البته جدیدترین تکنولوژی این خودروساز کره‌ای شامل بخشی از خودروست که معمولاً نادیده گرفته می‌شود: سیستم تهویه مطبوع.  

تکنولوژی جدید هیوندای به دنبال بهبود کیفیت هوای داخل خودروهاست و این کار با کاهش ریسک تشکیل قارچ و کپک صورت می‌گیرد تا سرنشینان حداکثر راحتی ممکن را داشته باشند. با این تکنولوژی میزان گردوغبار کابین نیز کاهش می‌یابد. ظاهراً این تکنولوژی جدید در محصولات پرچم‌داری همچون هیوندای سوناتا یا پالیسید معرفی شده و پس از آن راهی دیگر محصولات کیا و هیوندای خواهد شد.

هیوندای توسعه سه تکنولوژی جدید را اعلام کرده که اولین آن‌ها تکنولوژی پس از وزش خوانده می‌شود. این تکنولوژی هرگونه آب حاصل از میعان اضافی را روی تبخیرکننده کولر خشک کرده و بنابراین از رشد کپک‌ها و قارچ‌ها در کابین پیشگیری می‌شود. این سیستم یک و نیم ساعت پس از خاموشی پیشرانه شروع به کار کرده و تا ۱۰ دقیقه به وزش ادامه می‌دهد تا هرگونه تبخیر و میعان اضافی حذف شود. اگر نشانی از افت ولتاژ باتری دیده شده تا دمای بیرون خودرو کمتر باشد و البته از کولر برای مدتی استفاده نشود این سیستم به‌طور خودکار روشن نخواهد شد.

دومین تکنولوژی هم حالت مولتی ایر نامیده شده و همان میزان هوایی را که انتظار دارید در اختیارتان قرار خواهد داد اما با وجود دریچه‌های هوای جدید در صندلی‌ها هوا دیگر فقط از دریچه‌های روی داشبورد نخواهد وزید. این امر محیط بهتری را ایجاد کرده و خودرو از نظر دمایی تنظیمات بهتری خواهد داشت و نیازی به وزیدن حجم بالایی از هوا به‌صورت مستقیم به سرنشینان نیست.

نهایتاً هم به نشانگر میزان ایده آل گردوغبار می‌رسیم که میزان هوای خودرو را اندازه‌گیری کرده و به راننده اجازه می‌دهد تا میزان گردوغبار مناسب در هوا را تشخیص دهد. اگر این میزان زیاد باشد سیستم به‌صورت خودکار شروع به تمیز کردن هوا و کاهش حداکثری رطوبت داخل کابین خواهد کرد. اگر کیفیت هوا بهبود نیابد شاید فیلترهای کولر نیاز به تعویض داشته باشند. ترکیب این سه تکنولوژی باهم باعث بهبود قابل‌توجه کیفیت هوا می‌باشد.

 
منبع خبر: