جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

تکنولوژی که استاندارد جدیدی خلق کرد

 

تنظیم چرخ با فناوری «بلوتوث سه‌ بعدی»

شرکت انگلیسی ابسولیت به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان دستگاه تراز در انگلستان طرح جدیدی برای استفاده از فناوری بلوتوث سه‌بعدی به‌منظور تنظیم زاویه چرخ‌ها ابداع کرده است.  

حتی‌اگر کارگاه‌های شلوغ هم مجهز به جک‌های هیدرولیک باشند اما فرآیند بالا بردن و پایین آوردن قطعا زمان‌بر خواهد بود. اما طرح شرکت ابسولیت انعطاف‌پذیری بیشتری در اختیار کارگاه‌ها گذاشته که ازجمله مزایای آن صرفه‌جویی در وقت است. 

این تنظیم ‌کننده دارای برج ‌های سه بعدی سنتی نیست که نیاز به تجهیزات کالیبراسیون سنگین داشته باشد. برای استفاده از این سیستم جدید یک رمپ ساده کفایت می‌کند.

همچنین با صرفه‌جویی در زمان باعث می‌شود مشتری‌های هر مرکز افزایش پیدا کند. حتی زمان موردنیاز برای اتصال برج‌ها هم در این طرح کاهش یافته است. درصورتی که از این روش به‌خوبی استفاده شود، حتی می‌تواند کار تنظیم چرخ را بهتر و بادقت‌تر انجام دهد.

شرکت ابسولیت چند سال درزمینه شبکه‌سازی در این کسب‌کارها حضور داشته است و حالا با کمک به آنها سودآوری خوبی خواهد داشت. البته در این فناوری امکان تراز کردن و تنظیم خودروهای اسپرت با ارتفاع سواری بسیار کم وجود خواهد داشت. البته با قرار گرفتن دوربین‌های چندبار مصرف در زیر خودرو، خللی در روند تنظیم چرخ ایجاد نخواهد شد. 

نکته جالب آن‌که، این‌ شرکت انگلیسی قیمت مناسبی برای این تنظیم‌کننده‌ها درنظر گرفته و برای مراکزی که از قبل با آنها در ارتباط بوده، طرح‌های تشویق به خرید خاصی درنظر گرفته است. به نظر می‌رسد این طرح می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور جایگزین روش‌های فعلی شود. 

روش فعلی از لحاظ دقت باعث شده است مشکلات فنی بسیاری از خودروها در درازمدت کاهش یابد اما با این‌حال کارگاه‌هایی که اقدام به تنظیم چرخ می‌کردند، نیاز به فضا و زمان بیشتری داشتند. با این روش جدید به‌نظر می‌رسد به‌زودی احتمال عرضه نمونه‌های سیار این دستگاه هم وجود داشته باشد.

منبع خبر: