چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

معرفی کوچولوی الکتریکی و ۱۲ اسب بخاری تویوتا C+pod

در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ بود که تویوتا پیش‌نمایشی از یک خودروی الکتریکی کوچک را انجام داد و گفت که این خودرو را امسال تولید می‌کند.  

در آن زمان کانسپت کوچک تویوتا فاقد نامی مشخص بود هرچند از آن به عنوان محصول الکتریکی بسیار جمع‌وجور نام برده شد. ژاپنی‌ها اواخر سال ۲۰۲۰ را برای عرضه آن در نظر گرفته بودند.

تویوتا هم‌اکنون قول خود را عملی کرده و از محصول الکتریکی و کوچک C+pod رونمایی کرده است. ژاپنی‌ها می‌خواهند حمل‌ونقلی کم‌هزینه را در پکیجی بسیار کوچک ارائه کنند. در واقع این خودرو محصولی عالی برای ترددهای شهری و حتی کاربردهای ارتباطی در جامعه می‌باشد.

تویوتا C+pod طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۲۴۹۰/۱۲۹۰/۱۵۵۰ میلی‌متری و به این ترتیب بزرگ‌تر از خودروی i-ROAD می‌باشد اما درعین‌حال کوتاه‌تر و کم‌عرض تر از اسمارت فورتو EQ است. پانل‌های بدنه این خودرو از پلاستیک ساخته شده‌اند تا وزن ۶۹۰ کیلوگرمی به دست آید.

و برخلاف تویوتا i-ROAD که تقریباً یک موتورسیکلت با سه‌چرخ است، C+pod می‌تواند دو نفر را حمل کند. این خودرویی عالی برای فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشد.

نیروبخش این خودرو نیز توسط سه‌چرخ یاد شده تویوتا پیشرانه‌ای الکتریکی است که با یک باتری لیتیوم-یونی ۹.۰۶ کیلووات ساعتی همکاری می‌کند. این خودروی کوچک شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری داشته اما انتظار نمی‌رود شارژ آن سریع انجام شود. پیشرانه الکتریکی تنها ۱۲.۳ اسب بخار قدرت و ۵۶ نیوتون متر گشتاور داشته و باعث ایجاد حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

تویوتا C+pod هم‌اکنون در بازار ژاپن و با قیمت ۱,۶۵۰,۰۰۰ ین (حدود ۱۶ هزار دلار) قابل خریداری است. تویوتا اشاره‌ای به عرضه آن در سایر نقاط جهان نکرده است.

 

 

 

منبع خبر: