شنبه, 15 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

حضرت زهرا دلش از یاس بود . اشکهایش دانه الماس بود

 

حضرت صدیقه کبری(ص) فرمود، در روز قیامت آن گاه که برانگیخته شوم، از گناهکاران امت پیامبر اسلام(ص) شفاعت خواهم کرد.

سالروز شهادت سالار بانوان جهان،دخت گرانمایه خاتم پیامبران، صدّیقه مبارکه، طاهره محدِّثه، زکیّه بتول، میوه دلِ رسول، راضیه مرضیّه، محور ولایت، اسوه حجاب و عفت، خردمند خوش سخن، پارسای پرستنده، بزرگ پوینده وادی عرفان، ناموس خلقت، مادر امامان، یگانه همتای امیر مؤمنان و مفسّر قرآن، و بانوی پاکیزه، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر پیروان آن حضرت تسلیت باد.  
خواستم بگویم: فاطمه دختر خدیجه بزرگ است دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که: فاطمه دختر محمدۖ است دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که: فاطمه همسر علی است دیدم که فاطمه نیست.

 

خواستم بگویم که: فاطمه مادر حسنین است. دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم که: فاطمه مادر زینب است. باز دیدم که فاطمه نیست.
نه، اینها همه هست و این همه فاطمه نیست. فاطمه فاطمه است .                              یاس بوی مهربانی می دهد، عطر دوران جوانی می دهد، یاس ها یادآور پروانه اند، یاس ها پیغمبران خانه اند، یاس ما را رو به پاکی می برد. رو به عشقی اشتراکی می برد.
شب سایه خود را بر مدینه گسترانده بود، آسمان گرفته و ماتم در همه جا پاشیده بود. کاروان آماده کوچیدن بود و فاطمه (س) همسفر کاروان. علی (ع) آرام نداشت و کودکان تاب و قرار.
آن شب فاطمه(س)  در خواب دیده بود که فرشتگان بال در بال پرواز می کردند آنچنان که آسمان را به تمامی می پوشاندند..
دو فرشته پیش رو آمدند ، سلام کردند و او را روی بال های خویش سوار کرده و به آسمان بردند. ناگاه بوی بهشت به مشامش رسید. فرشتگان صف در صف ایستاده بودند و ورود زهرای اطهر را انتظار می کشیدند، همه با هم می گفتند: خوش آمدی ای هدف آفرینش بهشت و ای فرزند ' لَوْ لاکَ لَما خَلَقْتُ الاَ فْلاک'
سلام و درود خدا بر یگانه بانویی که در عرش الهی محبوب ملائکه مقرب و هم کلام با برترین آنان و حامل علم خدا یعنی جبرئیل امین بود. درود بیکران خداوند بر فاطمه (س) که بهجت قلب و نور چشم رسول (ص) و عزیزترین انسان ها در پیشگاه او بود. حـضـرت زهرا (س) دفاع از ولایت را تا آخرین لحظات عمر کوتاه خویش، یک تکلیف الهی دانـست و در راه حـمـایـت از امـام زمـان خـود و جانبداری از دین خدا، جان پر ارزش خویش را نثار کرد. ایشان، بدون تردید نخستین شهید راه خدا پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) است .شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بر رهروان آن حضرت تسلیت باد.
منبع خبر: روابط عمومی صنایع خودرو سازی کرمان