روزهای خوش گذشته تکرار خواهد شد.
همهگیری کرونا بدترین تأثیر را روی تقویم برگزاری نمایشگاههای خودرویی گذاشت اما یکی از مهمترین تغییرات این موضوع پایان کار همیشگی نمایشگاه فرانکفورت بود.
انجمن صنعت خودروی آلمان VDA برنامههای خود برای انتقال این رویداد به مونیخ را پس از اتمام زمان قرارداد با مقامات نمایشگاه فرانکفورت را اعلام کرد.
این نمایشگاه هنوز در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد اما ظاهراً ابعاد بسیار کوچکتری نسبت به نمایشگاه فرانکفورت خواهد داشت. بهطور خاص باید گفت اتونیوز اروپا گزارش داده تنها سه برند گروه فولکسواگن شامل آئودی، پورشه و فولکسواگن در مونیخ حضور خواهند یافت. به این ترتیب دیگر برندهای گروه یعنی بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سئات و اشکودا جزو غایبان این نمایشگاه خواهند بود.
نمایشگاه مونیخ رویداد پرفروغی نخواهد بود اما لامبورگینی قبلاً اعلام کرده دیگر در رویدادهای خودرویی سنتی شرکت نخواهد کرد چراکه این نمایشگاهها با فلسفه لامبورگینی همخوانی ندارند. فولکسواگن البته با اشاره به حضور قدرتمند سه برند خود از آنها دفاع کرده است.
علیرغم این موضوع، نمایشگاه مونیخ شاهد حضور بازیگران مطرحی نیز خواهد بود چراکه گفته شده برخی خودروسازان خارجی همچون هیوندای، رنو، تویوتا و طیفی از برندهای چینی روانه این نمایشگاه خواهند شد. نینا وندورف سخنگوی VDA گفته است:
نمایشگاه IAA در حال تغییر از یک رویداد کاملاً خودرویی به پلتفرمی حملونقل میباشد. این امر باعث رونمایی جذاب از محصولات متنوعی همچون موتورسیکلتهای الکتریکی، اسکوترها، دوچرخهها و… خواهد شد.
جدای از فعالیتهای بازاریابی، حملونقل عمومی و دوچرخهها جزو علاقهمندیهای ماشین بازان نیستند.
این نمایشگاه علاوه بر فقدان حضور بازیگران اصلی صنعت خودرو از روش آنالوگ و دیجیتالی استفاده خواهد کرد که طبق گفته مقامات نمایشگاه نیم چهره به چهره و نیم آنلاین خواهد بود. مقامات برگزاری نمایشگاه مونیخ از این موضوع به عنوان یک مزیت نام میبرند زیرا جنبه دیجیتال نمایشگاه به آنها اجازه خواهد داد تا از طریق رویدادهای زنده با افراد گستردهتری ارتباط برقرار کنند.