جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

رونمایی از خودروی برقی جدید هیوندای+ تصاویر و مشخصات فنی

هیوندای کنا الکتریکی به عنوان آخرین عضو خانواده کنای فیس لیفت به روزرسانی شده است.  

 هیوندای برای رقابت با تعداد روزافزون وسایل نقلیه الکتریکی به بازار، موتور بنزینی شاسی بلند KUA را با یک موتور الکتریکی و باتری تعویض کرده و کنا الکتریکی را ایجاد کرده است. این مبادله منجر به ایجاد یک وسیله نقلیه الکتریکی جذاب، با شخصیت جذاب رانندگی، عملکرد سریع و تا 415 کیلومتر برد الکتریکی شده است.

برای سال ۲۰۲۱، چهره کنا متحول خواهد شد و فیس‌لیفت جامع خواهد داشت. چراغ‌های اصلی در مدل جدید، باریک‌تر شده‌اند و فاقد فریم کروم هستند. جزئیات و طرح‌های ظاهری روی جلوپنجره کنا ۲۰۲۰، از مدل آینده حذف خواهند شد و حتی ادوات متصل‌کننده‌ی چراغ‌های جلو به یکدیگر، وجود نخواهند داشت. EV‌های رقابتی مانند شورولت بولت، تسلا مدل ۳ و کیا نیرو EV عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهند، اما قیمت شروع هیوندای و ضمانت بی نظیر، آن را به یکی از گزینه‌های هوشمندانه در این بخش تبدیل می‌کند و به آن یک جایزه Editors 'Choice می‌دهد.

کنا در نسخه محدود،  ویژگی‌های مطلوبی از جمله سانروف، روکش چرمی، نورپردازی خارجی LED، چراغ‌های جلوی اتوماتیک پرتو، پد شارژ تلفن هوشمند بی سیم و آینه دید عقب را به صورت خودکار اضافه می‌کند. هیوندای به غیر از چند لوازم جانبی نصب شده توسط فروشنده، هیچ بسته بسته‌ای را برای هر یک از سه مدل کنا الکتریکی ارائه نمی‌دهد.

هیوندای کونا الکتریکی 2021

 موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری، چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهد (سیستم چهار چرخ متحرک ارائه نمی‌شود) و از یک باتری ۶۴.۰ کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد. در مسیر تست، کنا الکتریکی در مدت زمان ۶.۴ ثانیه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید و ۰.۲ ثانیه سریعتر از کنا معمولی بود. همانند نسخه معمولی کنا، نسخه الکتریکی نیز پویایی رانندگی درخشانی را ارائه می‌دهد.

این خودرو هیجاناتی در سطح اتومبیل‌های اسپرت ارائه نمی‌دهد، اما برای یک شاسی بلند ساب کامپکت رانندگی بسیار جذاب است. همچنین با سرعت بالا در بزرگراه به راحتی روان می‌شود. ترمز احیا کننده تهاجمی امکان رانندگی با یک پدال واقعی را فراهم می‌کند و به افزایش دامنه رانندگی تا ۴۱۵ کیلومتر ادعا شده (۱ مایل کمتر از Bolt EV) کمک می‌کند. 

هیوندای کونا الکتریکی 2021

کنا الکتریکی می‌تواند از طریق یک خروجی خانگی ۱۱۰ ولتی شارژ شود، اما توصیه نمی شود که این کار به صورت روزانه انجام شود. یک پریز برق ۲۴۰ ولت برای شارژ خانگی بهترین است و کنا الکتریکی را می‌توان در یک ایستگاه شارژ سریع DC نیز شارژ کرد.

کابین کنا الکتریک تقریباً مشابه کابین موجود در داخل نمونه گازسوز آن است: از مواد با کیفیت ساخته شده است، راحت و دارای ویژگی‌های غنی است. صندلی عقب و فضای بار، حتی با استاندارد‌های کراس اوور ساب کامپکت تنگ هستند، اما از آنجا که کنا از همان ابتدا برای قرار دادن یک بسته باتری طراحی شده است، فضای الکتریکی کمتر از مدل استاندارد نیست. منطقه بار نیز با کنا معمولی یکسان است.

هیوندای کونا الکتریکی 2021

همه مدل‌ها با سیستم سرگرمی و صفحه نمایش لمسی همراه با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto ارائه می‌شوند. مدل‌های پایه SEL با یک صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی ارائه می‌شوند، در حالی که با ارتقا به نسخه محدود، یک صفحه نمایش ۸.۰ اینچی اضافه می‌شود. 

منبع خبر: