به گزارش سایپانیوز کمپانی بلک فلای در کالیفرنیا تا پایان امسال ۲۵ دستگاه از خودروی هوایی شخصی خود را در دسته‌بندی فوق سبک به فروش می‌رساند. پرواز این خودروی هوایی به کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری انجام می‌شود. بلک فلای می‌گوید زمانی که این خودروی هوایی شخصی به تولید انبوه برسد «قیمت آن حدود قیمت یک خودروی شاسی بلند است». بعد هم برای آنکه در آینده به این اظهارنظر وی اعتراضی شکل نگیرد این جمله را می‌افزاید: «فعلا درباره قیمت کمی با ابهام صحبت می‌کنیم که نوید و امید بیجا نداده باشیم.» این خودروی هوایی شخصی شبیه به قایقی است که بدنه آن از دو بخش تشکیل شده است. محل نشستن تک‌سرنشین آن شبیه به حباب طراحی شده است. به بدنه این خودروی هوایی دو بال نصب شده است یکی در جلو و دیگری در عقب و هر کدام چهار ملخ دارند. این خودروی هوایی می‌تواند این بال‌ها را به جهت‌های خاصی حرکت بدهد تا بتواند مانورهای یک هواپیما یا یک هلیکوپتر را داشته باشد. نکته شگفت‌انگیز این خودروی هوایی شخصی این است که چرخ و تایر ندارد. سازندگان آن می‌گویند هدف از ساخت این نفربر هوایی شخصی فروش در بازار خودروهای اسپرت و تفریحی است. با این حال پرواز بلک‌فلای تحت نظارت قوانین هوایی بخش ۱۰۳ فدرال آمریکا است. بر اساس این قوانین، یکسری محدودیت‌ها بر پرواز این خودرو حاکم است و به عنوان یک پرنده فوق سبک، بلک فلای اجازه ندارد از ۲۵۴ پوند سنگین‌تر باشد و در حال حاضر به عنوان یک وسیله نقلیه تفریحی و ورزشی حق پرواز در شب و در مناطق پرسکنه را ندارد. از آنجا که بلک فلای تابع قوانین بخش ۱۰۳ به حساب می‌آید مزایایی هم برای آن مترتب است. از جمله اینکه نیاز به مدرک خلبانی ندارد و یک وسیله ورزشی تفریحی به حساب می‌آید. همچنین بر اساس همین قوانین اجازه استفاده از چتر نچات BRS‌ در آن اختیاری است و در ارتفاع‌های زیر ۱۰۰ فوت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله ورزشی تفریحی یک دکمه دارد که نام آن «به خانه برگرد» است. اگر سرنشین این دکمه را بزند، کامپیوترها و نرم‌افزارها به‌طور خودکار این خودروی هوایی تفریحی را به خانه بر‌می‌گردانند و درست مثل یک پهپاد مسیر برگشت را پیدا می‌کند. این دکمه ویژگی خاصی به حساب می‌آید چون امکان گم شدن در آسمان خیلی بیشتر از گم شدن در خیابان‌ها است. مارکوس لنگ مدیرعامل بلک فلای می‌گوید: ‌«ما بلک فلای را در دامنه وسیعی از عملیات‌های پروازی امتحان کرده‌ایم اما در حال حاضر به کمک کامپیوتر، فقط عملیات‌های محدودی را ممکن کرده‌ایم تا ایمنی به حداکثر برسد.» مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «موتورها و باتری‌های آن را خودمان در کارخانه طراحی کرده‌ایم و سامانه‌های ملخی آن قوی‌ترین موتورهای موجود در دنیا بر اساس وزن و اندازه به حساب می‌آیند.»