سه‌شنبه, 29 اسفند 1402
منو اصلی

مجموعه ای که از آن با نام صنایع خودروسازی کرمان یاد می شود در دی ماه 1369 با اعتقاد به اینکه در هر عرصه ای که وارد می شویم از نظر کیفیت در رتبه نخست قرار می گیریم و از نظر سرعت عمل، چابک نظیر موسسات کوچک اقدام می نماییم و هر زمان با مشتری مواجه می شویم با تبسم و احترام به دیدگان او نگریسته جلب رضایتش را وظیفه خود می دانیم، فعالیت اولیه خود را با واردات مدلهای مختلف خودروهای دوو آغاز نمود.

 پس از استقبال پرشمار و بی نظیر مشتریان از محصولات این گروه در راستای تحقق اهداف اولیه، جذب سرمایه گذاری خارجی و قرار گرفتن در چرخه صنعت تولید خودرو، طرح تولید خودرو در ارگ جدید به مرحله اجرا درآمد. عملیات اجرایی این پروژه عظیم در فروردین ماه 1372 در یکی از محرومترین نقاط کشور در زمینی لم یزرع و در قلب کویر که امروزه آن را بنام منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید می شناسیم آغاز گردید. علت اصلی انتخاب این منطقه، محرومیت فوق العاده آن بوده است، با این دیدگاه که تاسیس یک کانون اقتصادی باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، محرومیت زدایی، امنیت و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت خواهد شد که عملا  نیز به این هدف بزرگ دست یافته ایم.

پس از خرید کارخانجات خودروسازی دوو توسط GM آمریکا، مدیریت جدید "جی ام دوو" به دلیل تحریم آمریکا از ادامه همکاری با شرکت کرمان موتور خودداری نمود و این محدودیت فرصت جدیدی را برای صنایع خودروسازی کرمان فراهم آورد تا با دو شرکت بسیار بزرگ اروپایی و کره ای که رتبه های چهارم و هفتم جهان را در تولید خودرو دارند همکاری نموده و نسبت به توسعه و ادامه فعالیتهایش اقدام نماید.

با استمرار تحریم های جهانی، صنایع خودروسازی کرمان ضمن انعقاد قرارداد با شرکتهای خودروسازی لیفان، جک و جیلی تولیدات جدیدی را به سبد محصولات خویش اضافه نمود. در حال حاضر شرکتهای گروه با دارا بودن سهم مناسبی از بازار اقدام به عرضه و فروش و لیزینگ انواع خودروهای لیفان، جک، جیلی، هیوندای و ... نموده و تامین و تولید انواع قطعات خودرو، باطری، رینگ، مجموعه های الکترونیکی، رنگ، تزئینات داخلی، خدمات پس از فروش و حمل محصولات خویش را نیز بعهده دارند.

 



بازدید:11617