سه‌شنبه, 29 اسفند 1402
منو اصلی

                                                         

شرکت کرمان موتور در سال 1373 با هدف اشتغالزایی نیروهای متخصص و محروم منطقه بم به عنوان یکی از شرکتهای هلدینگ صنایع خودروسازی کرمان در زمینه تولید خودروهای سواری به عنوان اولین صنعت خودروسازی غیر دولتی ایجاد و پس از نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص توانست در سال 1375 اولین خط تولید دوو سی یلو را راه اندازی نماید. این شرکت در سال 1379 موفق به تولید خودرو دوو ماتیز و عرضه آن به بازار گردید. پس از خرید کارخانجات دوو توسط جنرال موتورز آمریکا مدیریت جدید (جی ام دوو) به دلیل تحریم از ادامه همکاری با شرکت کرمان موتور خودداری نمود.

مهمترین استراتژی شرکت در این شرایط عقد قرارداد با شرکت لیفان در سال 86 و تولید خودروهای لیفان 520 و متعاقبا لیفان 520 i بود که پس از عرضه بازار با استقبال کم نظیری روبه رو شد. در ادامه شرکت با عرضه لیفان 620 با موتور 1.6 لیتر سهم بیشتری از بازار خودرو را در دست گرفت.

شرکت کرمان موتور به منظور تکمیل سبد محصولات، خودروی شاسی بلند لیفان X60 را که یکی از پر فروش ترین های بازار در کلاس خود بود عرضه کرد و در مرحله بعد لیفان X60 اتومات به جمع خودروهای پر طرفدار پیوست. از دیگر محصولات شرکت، خودرو نیمه شاسی X50 در دو مدل دنده ای و CVT بود که مورد استقبال جوانان قرار گرفت. یکی دیگر از پیشرفته ترین محصولات برند لیفان خودرو 820 بود که پس از عرضه به بازار به دلیل  مزیت قیمتی و قدرت موتور و عدم رقابت پذیری با موفقیت بی سابقه ای همراه شد.

شرکت کرمان موتور با هدف تنوع بخشیدن به محصولات خود با یکی از بزرگترین برندهای خودروسازی چین به نام شرکت جی ای سی توافق که ثمره آن تولید خودرو J3 در سال 92 بود. این همکاری در ادامه منجر به تولید خودروی J5 دنده ای و اتومات با امکانات بیشتر شد که با استقبال بی نظیر مشتریان مواجه گردید.

در پایان سال 93 خودروی S5 شاسی بلند دارای گیربکس دنده دستی با موتور cc2000 توربو به بازار عرضه شد که تا کنون از پر تیراژترین محصولات مورد تقاضای مشتریان کرمان موتور بوده است در سالهای جاری خودروهای جک  J4،  S3و S5 فیس لیفت به همراه دو برند KMC T8 و KMC K7 از زمره خودروهای تولیدی شرکت کرمان موتور هستند که با استقبال بی نظیر خریداران مواجه شده اند.

از دیگر دستاوردهای شرکت کرمان موتور امضای قرارداد  همکاری با شرکت هیوندای کره جنوبی در سال 95 و با فاصله کمی پس از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران بود که تولید سه خودروی هیوندای i10 و i20 و Accent ماحصل این همکاری محسوب می شد. لازم به یاداوری است تا قبل از تحریم سال 97 شرکت کرمان موتور بدلیل تولید خودروهای یاد شده و عرضه سایر مدل های هیوندای چون النترا، سوناتا، توسان، سانتافه، آزرا مقام نخست فروش هیوندای را در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا کسب نمود.

مسئولین و دست اندر کاران شرکت کرمان موتور به پشتوانه تجارب خود در این سالها، توسعه و گسترش تولیدات خود را همگام با تکنولوژی روز جهان مدنظر قرار داده اند و با سرمایه گذاری بیش از دوهزارمیلیارد تومان برنامه خودکفایی و تولید100 درصدی خودروی برقی، بنزینی J4 را با همکاری یکی از شرکتهای دانش بنیان داخلی تا پایان سال 1401 در دست اجرا دارند.

جلب رضایت و اعتماد کامل مشتریان، هدفی است که شرکت کرمان موتور را مصمم نموده، علیرغم فشارهای داخلی و تحریم های بین المللی ضمن حفظ و بهبود مداوم کیفیت، همگام با پیشرفتهای نوین علمی در صنعت خودروسازی، سازمان خود را تعالی بخشیده و زمینه های مناسب جهت رشد و شکوفایی استعداد ، توسعه روحیه کار تیمی، همدلی و مشارکت عمومی تمامی کارکنان در کلیه فعالیتها را ایجاد نماید.

به همین منظور شرکت تصمیم به استقرار سیستم مدیریت کیفیت نموده تا علاوه بر ایجاد تعهد به بهبود مستمراثربخشی آن، اهداف کمی و کیفی خود را بر این اساس تنظیم و بازنگری نماید.

شرکت کرمان موتور نوآوری و توسعه فناوری و منابع را به لحاظ کمی و کیفی از رسالتهای خویش دانسته و فعالیتهای خود را در راستای توسعه سازمان و گروههای کاری وابسته، با پایبندی به حفظ محیط زیست سالم برنامه ریزی و اجرا می نماید.

موقعیت جغرافیایی و تعداد کارکنان

کارخانه شرکت در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید واقع در کیلومتر 10 جاده بم زاهدان در فضای بالغ بر 110 هکتار احداث و دارای 3 سالن بدنه سازی، رنگ و مونتاژ است که هر کدام 11000 متر مربع وسعت دارند. دفتر مرکزی شرکت در کیلومتر 16 جاده مخصوص، بلوار نخل، ساختمان اداری صدف واقع شده است. مجموعه متخصصین و کارشناسان شاغل در منطقه بم و دفتر مرکزی بالغ بر 3400 نفر می باشند. به علاوه تعدادی از شرکتهای زیر مجموعه صنایع خودروسازی کرمان شامل آرمان موتور، کادک، نگین بم، قوای محرکه، خودروی مهر و خدمات تجارت بم خودرو با بیش از یکصدو شصت نمایندگی فعال در کلیه استان ها و استفاده از هزاران نیروی متخصص ما را در زمینه مونتاژ، تولید قطعات، رنگ و خدمات پس از فروش محصولات تولیدی یاری می دهند. این مجموعه طی سالها فعالیت توسعه و تنوع محصولات خود را همگام با تکنولوژی روز جهان مدنظر قرار داده و به دنبال ارتقاء خدمات و جلب رضایت مشتری است.



بازدید:49553