سه‌شنبه, 28 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

فیس‌لیفت کراس‌اوور الکتریکی ب‌ام‌و IX3 معرفی شد

بی‌ام‌و iX3 درواقع نسخه الکتریکی کراس‌اوور X3 محسوب میشود که حدود یک سال پیش معرفی شد. هرچند iX3 سن زیادی ندارد اما از آنجایی که X3 بتازگی فیس‌لیفت شده است، حالا نسخه فیس‌لیفت این مدل الکتریکی هم معرفی شده تا با برادران درون‌سوز خود هماهنگ شود.  

 این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی مونیخ به نمایش عمومی درخواهد آمد.

iX3 مدل 2022 همان تغییرات ظاهری X3 را تجربه کرده که شامل چراغ‌های جلوی جدید، جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های سه‌بعدی عقب می‌شود. علاوه بر این، iX3 حالا به‌صورت استاندارد به پکیج اسپرت M مجهز شده که دماغه تهاجمی‌تر و دیفیوزر اسپرت عقب را به همراه دارد. تکمیل‌کننده تغییرات بیرونی این کراس‌اوور الکتریکی هم رینگ‌های 19 یا 20 اینچی با طراحی آئرودینامیکی است.

در داخل خودرو تغییرات بزرگ‌تری انجام گرفته زیرا حالا راننده از یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر 12.3 اینچی یا 12.5 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره‌مند خواهد بود. پانل دکمه‌های جدید، کنسول میانی بازنگری شده و شیفتر جدید هم از دیگر تغییرات داخلی iX3 مدل 2022 هستند. در اینجا همچنین صندلی‌های اسپرت جدیدی به‌صورت استاندارد ارائه شده که با روکش چرمی سوراخ‌دار پوشیده شده‌اند.

در قوای محرکه خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی همچنان شاهد همان تک موتور الکتریکی هستیم که در عقب نصب شده و 282 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. iX3 با این نیرو ظرف 6.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. یک پکیج باطری 80 کیلووات ساعتی هم با هر بار شارژ طبق معیارهای WLTP امکان پیمودن 460 کیلومتر را فراهم می‌کند.

زمانی که بطری‌ها خالی شود، به لطف شارژر 150 کیلوواتی، با 10 دقیقه شارژ حدود 100 کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود. در خانه اما با شارژر 11 کیلوواتی، شارژ کامل باطری‌ها حدود 7.5 ساعت طول می‌کشد. تولید iX3 در چین انجام می‌گیرد و از آنجا به بازارهای مختلفی مثل اروپا صادر می‌شود. تولید نسخه فیس‌لیفت این خودرو از شهریورماه در چین آغاز و از پاییز با قیمت پایه 67,300 یورو در اروپا عرضه خواهد شد.

 
 
 
منبع خبر: