جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

رندر تسلا مدل ۲، الکتریکی کوچک و ارزان

تسلا در حال کار روی یک خودروی الکتریکی جمع‌وجور با قیمت پیش‌بینی‌شده تنها ۲۵ هزار دلار است. گفته می‌شود این خودرو، مدل ۲ نام می‌گیرد هرچند برخی شایعات هم نام مدل Q را ممکن می‌دانند.  

رندری که مشاهده می‌کنید توسط kolesa تهیه شده و شاید با ساختارشکنی که از ایلان ماسک سراغ داریم، با خودروی نهایی از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد. طراح این رندر، تصورات خود از یک تسلای کوچکتر را در قالب یک هاچ‌بک تخم‌مرغی با شباهت به مدل ۳ به تصویر کشیده است. خط سقف، قوسی شکل بوده و دستگیره‌ها به سبک تسلا هستند. در پشت از چراغ‌های Y شکل در زیر شیشه عقب زاویه‌دار استفاده شده که فرمی اسپرت تر ایجاد می‌کند.

در مجموع، طراحی kolesa از تسلا مدل ۲ حتی با استانداردهای مینی مالیستی تسلا، بسیار محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست و گفته می‌شود ایلان ماسک می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳ آن را وارد بازار کند. بعلاوه او می‌خواهد این موضوع را بررسی کند که این خودرو نیاز به فرمان و پدال دارد یا خیر که البته با توجه به وضعیت فعلی فناوری خودران، این موضوع بسیار خوش‌بینانه به نظر می‌رسد.

قیمت پایین این خودرو که برخی در مورد آن تشکیک کرده بودند نیز امکان‌پذیر است به شرطی که تسلا از باتری‌های نسل بعدی که از فرایندهای تولید ساده‌تری استفاده می‌کنند، بهره ببرد. ظاهراً این روند می‌تواند هزینه‌های تولید باتری را تا نصف کاهش دهد.

حتی شایعه‌ای وجود دارد که تسلا مدل ۲ در حال توسعه در کشور چین است و تا اواخر امسال، تولید نمونه‌های آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

منبع خبر: