پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خودرو.

 

جنسیس GV60؛ اولین کراس‌اور لوکس و برقی کره جنوبی معرفی شد

جنسیس با استفاده از پلتفرم الکتریکی هیوندای، یک کراس‌اور لوکس با نام GV60 رونمایی کرده است. این محصول شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر و پیشرانه قدرتمند ۵۷۷ اسب بخار خواهد داشت.  

تقاضا برای خودروهای الکتریکی رو به افزایش است و برندهای بزرگ سرمایهگذاری سنگین برای تولید مدلهای برقی جدید را آغاز کردهاند. این شرایط برای غولهای خودروسازی کره جنوبی اهمیت ویژهای دارد تا مثل سالهای اخیر، نزدیک به رقبا باقی بمانند. فروش بسیار خوب هیوندای آیونیک 5 و پیشخرید چشمگیر کیا EV6 ثابت کرده است کشور کره جنوبی قطب تولید مدلهای برقی خواهد بود.

هنوز اطلاعات کاملی از جنسیس GV60 منتشر نشده است و حتی تصویری واضح از موتور و باتری‌ها موجود نیست. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان و وجوه مشترک جنسیس GV60 با هیوندای آیونیک 5، احتمالاً دو نوع باتری با ظرفیت ۵۸ و ۷۷٫۴ کیلووات ساعت خواهد داشت تا شعاع حرکتی ۳۵۰ تا ۴۸۰ کیلومتر فراهم کند. برای قوای محرک، قدرتمندترین نسخه‌ی کیا EV6 GT با مجموع قدرت ۵۷۷ اسب بخار، گزینه‌ی محتمل برای جنسیس GV60 است.

Genesis GV60 نمای پشت جنسیس جی‌وی60

از تصاویر موجود میتوان نتیجه گرفت طراحی نخستین خودرو برقی جنسیس نسبتاً ساده و کمهیجان است. در نمای روبهرو، چراغهای خطی با دو ردیف موازی مشابه سنت جنسیس وجود دارند؛ اما جلوپنجره کلاسیک و مشبک همراه خطوط مورب حذف شده است. روی سپر و درهای ورودی به کابین هم اثری از خطوط حجمدهنده دیده نمیشود. در مجموع میتوان جنسیس GV60 را مشابه آیونیک 5، یک هاچبک جادار و راحت برای تردد ۴ سرنشین توصیف کرد که البته از نظر ارتفاع بدنه تا زمین، شرایط شاسیبلندهای امروزی را فراهم نمیکند.

سادگی در طراحی برای فضای داخلی جنسیس GV60 هم رعایت شده است. یک نمایشگر بزرگ و پیوسته برای سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان وجود دارد. همچنین دو نمایشگر کوچک جایگزین آینه‌های جنبی شده‌اند. برخلاف دیگر محصولات مدرن جنسیس، به‌زحمت می‌توان کابین GV60 را در رده‌ی خودروهای لوکس و گران‌قیمت توصیف کرد؛ البته چرم مرغوب و فلز براق (احتمالاً آلومینیوم) برای کلیدهای مختلف استفاده شده است.

Genesis GV60 نمای کابین جنسیس جی‌وی60

دلیل موفقیت تجاری هیوندای آیونیک فایو در بازار جهانی، امکانات بسیار خوب متناسب با قیمت است. این استراتژی مطمئناً برای مدیران جنسیس هم مورد توجه قرار گرفته است تا GV60 به‌عنوان اولین محصول الکتریکی شرکت سازنده، مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و تجهیزات فنی را با قیمت رقابتی در محدوده‌ی ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار فراهم کند.

منبع خبر: