جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

کسب موفقیت در حوزه روابط عمومی و راهکارهای آمادگی برای آن

موفقیت در زمینه روابط عمومی امر ساده ای نیست. امروزه بسیاری از متخصص های حوزه روابط عمومی نیز در زمینه مدیریت بهینه آن دچار مشکل می شوند. به ویژه وقتی پای رسانه ها در میان باشد.  

 بسیاری از برندها برای جلب توجه عمومی به رسانه ها توجه می کنند. این امر بیش از هر بخش دیگری در تعامل با تیم روابط عمومی صورت می گیرد. با این حساب انتظارات از بخش روابط عمومی در هر برندی به طور قابل ملاحظه ای بالاست. 

تعامل بهینه با مشتریان و جلب توجه عمومی در بازار به سادگی روی نمی دهد. شما باید راهکارهای مناسب برای این امر را بلد باشید. درست به همین خاطر مقاله کنونی در تلاش برای جست وجو در میان برخی از مهمترین راهکارهای کسب موفقیت در حوزه روابط عمومی است. در ادامه برخی از نکات مهم در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اهمیت به روز رسانی سایت برند

اگر شما در تلاش برای ایجاد هر نوع تغییر در زمینه روابط عمومی برندتان هستید، کار به روز رسانی سایت تان شروع کنید. بسیاری از برندها امروزه اصلا به سایت شان توجه ندارند. اینکه محتوای قدیمی هنوز در صفحه نخست سایت شما قرار دارد، نشانه ای وحشتناک از نقطه نظر سقوط کیفیت روابط عمومی برندتان است. بنابراین شما باید برنامه ای ویژه در این رابطه داشته باشید، در غیر این صورت هرگز روی خوش مشتریان و بازار را نخواهید دید. 

برترین ترندهای حوزه روابط عمومی کدامند؟

از آنجایی که نخستین برخورد بسیاری از مشتریان با برندها در سایت شان روی می دهد. به روز رسانی سایت و انتشار اخبار منظم درباره برند ایده جذابی خواهد بود. این امر حتی نظر خبرنگاران برای پوشش رسانه ای برند شما را نیز به طور قابل ملاحظه ای بیشتر خواهد کرد. 

ایجاد رابطه ای عمیق با مخاطب هدف

اگر شما مایل به همکاری با مشتریان برای حل مشکلات شان هستید، باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای ایجاد رابطه ای عمیق با آنها باشید. این امر در مورد تعامل با خبرنگارها نیز مصداق دارد. امروزه خبرنگاران بیش از هر زمان دیگری تمایل به پوشش رسانه ای همکاری با برندهایی دارند که رابطه خوبی با اهالی مطبوعات ایجاد می کنند. این امر باید به مثابه نقطه شروع مناسبی برای برند شما باشد. وقتی رابطه اغلب برندها با اهالی رسانه تعریف چندانی ندارد، شما به راحتی امکان درخشش را پیدا خواهید کرد. 

فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی

امروزه اغلب مردم در شبکه های اجتماعی هستند. بنابراین برندها نیز باید در کنار مشتریان و پلتفرم های موردنظر حضور مناسبی داشته باشند، در غیر این صورت شاید کسب و کار شما هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش را پیدا نکند. حضور در شبکه های اجتماعی کار سختی نیست، شما فقط باید تمام فعالیت های بازاریابی سنتی تان را به این فضا انتقال دهید. اینطوری امکان جلب نظر دامنه هرچه وسیع تری از کاربران را نیز پیدا خواهید کرد. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان در شبکه های اجتماعی حضور دارند. بنابراین شما هم باید با دیگر برندها همراه شوید. 

یکی از راهکارهای جلب نظر رسانه ها حضور مناسب در شبکه های اجتماعی است. این امر موجب شناخت هرچه بهتر مشتریان از کسب و کار شما خواهد شد. بنابراین اگر در تلاش برای جلب توجه رسانه ها هستید، حتما حضور مناسب در شبکه های اجتماعی را مدنظر قرار دهید. این امر موجب افزایش جذابیت برندتان برای اهالی رسانه خواهد شد. 

ایجاد صفحه مطبوعاتی در سایت

مشتریان همیشه علاقه مند به آگاهی از آخرین تحولات درباره برندها هستند. اگر کسب و کار شما در این میان عملکرد خوبی از خودش نشان دهد، امکان جلب توجه عمومی در بازار را خواهد داشت. برخی از برندها با انتشار اخبار تحلیلی درباره بازار کسب و کار در عمل بدل به نوعی خبرگزاری معتبر در حوزه کاری شان می شوند. این امر جذابیت های بسیار زیادی برای مشتریان به همراه دارد. همچنین امکان تعامل با خبرنگاران را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

یکی از راهکارهای ساده برای تعامل با مشتریان و خبرگزاری ها ایجاد یک صفحه مطبوعاتی در سایت رسمی برند است. این صفحه باید به انتظار اخبار روز و تحلیل های مربوط به بازار اختصاص داشته باشد. شما در این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. 

توجه به محتوای بصری

توجه به محتوای بصری در زمینه روابط عمومی امر مهمی محسوب می شود. بدون تردید هیچ تیم روابط عمومی امکان تعامل مداوم و پاسخگویی موردی به همه پرسش های مشتریان را ندارد. نکته جالب اینکه شمار بالایی از سوالات مشتریان شبیه به هم است. بنابراین استفاده از محتوای بصری برای تعامل بهینه با مشتریان امر بسیار مهمی محسوب می شود. 

اگر شما در تلاش برای همکاری با رسانه ها محتوای بصری جذابی به آنها ندهید، شاید در نهایت گزارش های مربوط به برندتان در خبرگزاری ها با کیفیت تصویری بسیار پایینی منتشر شود. این امر ضربه بزرگی به جایگاه برند شما در بازار وارد می کند. بنابراین همیشه نسبت به تهیه عکس و ویدئو در رابطه با برندتان توجه نشان دهید. این امر نه تنها در تعامل با رسانه ها، بلکه در رابطه با مشتریان عادی نیز کاربرد دارد.   

استفاده از آمارهای دقیق

برگزاری نشست های خبری یکی از راهکارهای مهم برای بهبود وضعیت روابط عمومی محسوب می شود. کارآفرینان در چنین نشست هایی اغلب اوقات ادعاهای مختلفی را مطرح می کنند. شما به عنوان عضوی از تیم روابط عمومی برند باید این مسئله را به خوبی حل و فصل کنید. تقاضا از مدیر شرکت برای تهیه آمارهای مربوط به محورهای اصلی صحبتش با رسانه ها ایده جذابی خواهد بود. این امر مانع از بیان نکات پراکنده و بدون سند و مدرک از سوی مدیر یک کسب و کار می شود. چنین امری اهمیت یک مصاحبه و پوشش خبری برای رسانه ها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. همچنین امکان مراجعه دوباره رسانه ها برای تهیه گزارش را نیز فراهم می کند.

منبع خبر: