جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

رژه جنتلمن ها در جاده مخصوص

 

گزارش تصویری از تور خودروهای کلاسیک از مبدا تهران به مقصد نمک آبرود

چهارشنبه هفته گذشته، تور خودروهای کلاسیک تهران – کاسپین از مجموعه ایران مال آغاز شد و روز گذشته در هتل پارسیان خزر نمک آبرود به پایان رسید. در این تور بیش از ۱۰۰ دستگاه خودروی خاص و کلاسیک حضور داشتند و در طول این سفر، نظر بسیاری از مردم را به سمت خود کشاندند. این تور با تلاش انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران که نماینده رسمی و انحصاری فدراسیون جهانی خودروهای تاریخی است و با همکاری کلوپ وسایل نقلیه کانون جهانگردی و اتومبیل رانی برگزار شد.  

صبح چهارشنبه هفته گذشته تور خودروهای کلاسیک از مبدا تهران به مقصد نمک آبرود آغاز شد. آیین افتتاحیه این تور بزرگ در مجموعه ایران مال واقع در غرب تهران با شعار «رانندگی ایمن، سلامتی ایمن» برگزار گردید و سپس خودروها به سمت آزادراه تهران-شمال شروع به حرکت کردند. حضور خودروهای کلاسیک نشان های فورد، شورولت، پونتیاک، پورشه، فولکس، ب ام و، مرسدس بنز، آلفارومئو، نیسان و… در طول مسیر سبب شده بود تا سایر افراد حاضر در جاده، از تردد این خودروهای خاص به وجد بیایند. بسیاری هم با دیدن این خودروهای کلاسیک مشغول به فیلم برداری و ثبت تصاویر با تلفن همراه خود می کردند.

در این تور برخی خودروها توسط خانم ها پا به جاده ها گذاشته بودند و به گفته بسیاری از رانندگان خودروهای کلاسیک، در این دوره از تور کلاسیک حضور خانم ها پررنگ تر از گذشته بوده است.

در میانه مسیر خودروهای کلاسیک حاضر در تور، توقف کوتاهی در هتل گاجره دیزین داشتند. بعد از آن حرکت به سمت نمک آبرود ادامه پیدا کرد و در نهایت بعد از ظهر چهارشنبه خودروهای کلاسیک به هتل پارسیان خزر (هتل هایت) رسیدند. صبح روز پنج شنبه هم کاروان خودروهای تاریخی این تور به منطقه تورسیتی نمک آبرود رفتند و چند ساعتی را در قالب یک همایش جذاب، در محوطه گردشگری این شهر سپری کردند. پس از آن بعد از ظهر همان روز خودروهای کلاسیک به پارکینگ هتل پارسیان بازگشتند و تا پاسی از شب، علاقه مندان به خودروهای تاریخی برای بازدید از این شاهکارهای صنعت خودروی جهان به این مجموعه مراجعه می کردند.

در نهایت صبح جمعه، این تور به یادماندنی به پایان رسید و خودروهای تاریخی برای بازگشت به شهرهای خود آماده شدند. در این تور سه روزه خودروهای کلاسیک و رانندگانشان از شهرهای مختلف دور هم جمع شده بودند.

 

منبع خبر: