پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

کراس‌اوور متفاوت هاوال شن‌شو راهی بازار چین

تابستان امسال بود که هاوال کراس‌اوور جدیدی بنام شن‌شو را معرفی کرد و حالا این خودرو راهی بازار چین شده است  

شن‌شو در زبان چینی به معنای جانور اسطوره‌ای است. این یک کراس‌اوور شیک با طراحی جسورانه است که عناصر طراحی یک شاسی‌بلند سنتی را با ویژگی‌های یک کراس‌اوور کوپه ترکیب کرده و مطمئناً شبیه به هیچ‌کدام از خودروهای سبد محصولات هاوال نیست. در جلوی خودرو، دماغه‌ای منحنی با جلوپنجره‌ای عریض و چراغ‌های دوقسمتی به چشم می‌خورد که نمای متفاوت و جالبی را ایجاد کرده‌اند.

در پروفیل جانبی شن‍شو طراحان هاوال مثل خودروهای مدرنی همچون تسلا، از دستگیره‌های در مخفی استفاده کرده‌اند که با نزدیک شدن راننده از جای خود بیرون می‌آیند. در عقب خودرو اما چراغ‌ها شباهت عجیبی به چانگان CS75 دارند که این یعنی چینی‌ها از روی دست یکدیگر هم کپی می‌کنند! درهرحال، در اینجا دیفیوزری بزرگ به همراه سر اگزوزهای چهارضلعی و تریم رنگی که در دیگر قسمت‌ها مثل پایین درها هم کار شده، نمای جذابی را ایجاد کرده است. شن‌شو 4,780 میلی‌متر طول، 1,890 میلی‌متر عرض و 1,675 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,800 میلی‌متر است.

داخل هاوال شن‌شو

داخل شن‌شو بسیار زیبا و مدرن است و نشان می‌دهد که هاوال در طراحی جهش بزرگی داشته است. صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی فول HD، نمایشگر 14.6 اینچی بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر سربالا و غربیلک فرمان سه پره با نمایی اسپرت از ویژگی‌های اینجا هستند. همچنین تریم نارنجی‌رنگی که در بیرون خودرو دیده می‌شد، به داخل آن‌هم راه پیدا کرده و دوخت روی صندلی‌ها و رو دری‌ها با این رنگ کار شده تا نمایی جوان‌پسند ایجاد گردد.

پیشرانه‌های هاوال شن‌شو

شن‌شو با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور اول 1.5 لیتری توربو با 184 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که دومی از نوع 2 لیتری توربو است که 224 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. نسخه‌های پایه این خودرو به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شوند اما تیپ‌های بالایی به سامانه چهارچرخ محرک مجهز هستند. هاوال بعداً یک نسخه پلاگین‌هیبریدی با موتور 2 لیتری را هم برای شن‌شو ارائه خواهد کرد که بسیار قوی‌تر بوده و حدود 400 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

قیمت هاوال شن‌شو

مثل بسیاری از خودروهای جدید چینی که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند، شن‌شو هم صرفاً خریداران جوان در شهرهای بزرگ چین را هدف قرار داده است. قیمت شن‌شو از 132 هزار یوآن معادل 20,600 دلار آغاز شده و به 169 هزار یوآن معادل 26,400 دلار ختم می‌شود؛ اما این خودرو در سبد محصولات هاوال کجا قرار می‌گیرد؟ پاسخ به این سؤال بسیار دشوار است زیرا در این سبد هم‌اکنون سیزده خودروی مختلف وجود دارد و شن‌شو از نظر قیمت در محدوده مدل‌های H6S، بیگ داگ، H6 جدید و F7 قرار می‌گیرد که همه آن‌ها هم از همین پیشرانه‌های شن‌شو استفاده می‌کنند!

به‌طورکلی، شن‌شو خودرویی جذاب با نامی جالب و قیمت مناسب است اما با وجود هاوال‌های زیاد دیگری که در این بازه قیمتی قابل خریداری هستند، آیا این کراس‌اوور جدید از جذابیت کافی برای موفقیت برخوردار است؟

منبع خبر: